پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه روزانه ۳۳ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گرفته می‌شود، گفت: بیشترین تماس‌های عملیاتی مربوط به پلیس راهور و نزاع و درگیری فردی و خیابانی است.

شعارسال: معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه روزانه ۳۳ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گرفته می‌شود، گفت: بیشترین تماس‌های عملیاتی مربوط به پلیس راهور و نزاع و درگیری فردی و خیابانی است.

سردار پرویز یعقوبی (معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ماموریت‌های پلیس ۱۱۰ گفت: نیروی انتظامی برای اینکه به اهداف خود در سند چشم انداز و دکترینی که دارد دست پیدا کند، اقدام به تأسیس مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ کرد.

وی ادامه داد: هدف نیروی انتظامی در سند چشم انداز در واقع دستیابی به یک امنیت مردم پایه است، از همین رو فوریت‌های پلیسی یک استراتژی است تا بتوانیم امنیت مردم را براساس ظرفیت خود مردم تامین کنیم، لذا فوریت‌های پلیسی تاسیس شد و یک انقلاب عظیمی برای ارائه خدمات به مردم ایجاد کرد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در حال حاضر در تهران روزانه ۳۳ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود. ۵۰ درصد این تماس ها در واقع انتظامی است و نیاز به حضور پلیس در محل و رسیدگی به امور شهروندان است. در ۶ ماهه نخست سال به طور کلی ۶ میلیون تماس گرفته شده است و ۵۰ درصد تماس‌ها نیز عملیاتی بوده است.

سردار یعقوبی تصریح کرد: ۳۰ درصداز تماس‌هایی که روزانه با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گرفته می‌شود درخصوص مشاوره و راهنمایی است و مردم از آنجا که پلیس را به عنوان امین و اطلس اطلاعات می‌دانند، درباره موضوعات مختلف با مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ تماس گرفته و از آنها راهنمایی می‌گیرند به طور مثال اگر بخواهند شکایتی به دستگاه قضا داشته باشند با ما تماس گرفته و راهنمایی و مشاوره می‌خواهند.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد تماس‌ها غیرقابل رسیدگی هستند، خاطرنشان کرد: این تماس‌ها از سوی پلیس قابل رسیدگی نیستند و مربوط به سایر دستگاه‌ها می‌شود. اکثر این تماس‌ها نیز مربوط به سازمان‌هایی مانند اورژانس، آتش‌نشانی و ... است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در حدود ۵ درصد از تماس‌هایی که با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گرفته می‌شود نیز مزاحمت است که از سوی برخی افراد صورت می‌گیرد که البته با این نوع تلفن‌ها نیز برخورد قانونی وحقوقی صورت می‌گیرد. در صورت تکرار این مزاحمت‌ها اداره حقوقی پلیس شکایتی در خصوص آن خط تلفن تنظیم کرده و پیگیری‌های حقوقی صورت می‌گیرد. البته این مزاحمت‌ها در زمانی که مدارس باز می‌شود، گاهی بیشتر می‌شود.

سردار یعقوبی با بیان اینکه خاطرنشان کرد: ۲۸ درصد تماس‌های عملیاتی که با مرکز فوریت‌های پلیس گرفته می‌شود و نیاز به اعزام نیرو دارد مربوط به پلیس راهور است و بیشتر آنها نیز درباره تصادفات خسارتی است. بعد از تماس‌های مربوط به راهور بیشترین تماس‌ها درباره نزاع و درگیری فردی و خیابانی است و ۲۰ درصد کل تماس‌ها مربوط به این بخش است.

وی با تاکید براینکه عمده تماس‌های عملیاتی با پلیس ۱۱۰ مربوط به ترافیک و نزاع و درگیری است، تصریح کرد: شهروندان در خصوص موضوعات مختلفی مانند مواد مخدر، سرقت و سایر جرائم است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه تماس‌ با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: مرکز فوریت‌های پلیس در سال ۷۹ با ۱۵ خط تلفن کار خود را آغاز کرد، در حال حاضر ما یک صد خط تلفن داریم که ۳۰۰ اپراتور در شیفت‌های مختلف مشغول پاسخگویی به شهروندان هستند.

سردار یعقوبی با بیان اینکه مردم به پلیس بسیار اعتماد دارند، تاکید کرد: مردم هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام می‌کنند. ما نیز تیم‌های تخصصی برای چک و خنثی برای اعزام به چنین ماموریت‌هایی در دست داریم.

وی درباره مدت زمان ارسال مامور به محل حادثه گفت: به طور میانگین اعزام نیرو در تهران ۱۰ دقیقه است، البته گاهی اوقات اعزام نیرو ۱ دقیقه، ۵ دقیقه و گاهی ۲۰ دقیقه نیز زمان می‌برد به طور معمول تماس‌های ارسالی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ ظهر کم است و خوشبختانه در این مدت نیز ترافیک کم است و ماموران به موقع به محل می‌رسند. از ساعت ۱۲ تا ۲۲ شب پیک تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌‌های پلیسی ۱۱۰ است. به ویژه از این تماس‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ به شدت افزایش می‌یابد. در این ساعت نیز ترافیک بسیار زیاد است، قطعا ترافیک برای پلیس نیز است و از همین‌رو دیرتر به محل حادثه می‌رسد.

به گفته سردار یعقوبی ۷۰۰ دستگاه مامور پلیس موتورسوار نیز در سطح شهر برای انجام ماموریت‌های پلیسی ۱۱۰ حضور دارند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایلنا ،تاریخ انتشار:19  مهر1398،کدخبر: 821386،www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین