پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
پس از اعطای قرارداد ساخت پنج کشتی حمایتی ناوگان دریایی به شرکت کشتی سازی «تایس» (TAIS) ترکیه، هند از ارتباط این شرکت با پاکستان ابراز نگرانی کرده است.

شعار سال: نشریه «اکونومیک تایمز» روز جمعه نوشت: شرکت تایس ترکیه در ماه ژوئن توانست در مناقصه جهانی دولت هند برای تولید پنج کشتی ۴۵ هزار تنی پیروز شود. این کشتی ها با کمک شرکت کشتی سازی هندوستان (HCL) تولید خواهند شد.

شرکت تایس یکی از شرکت های مهم در تولید کشتی های جنگی برای نیروی دریایی پاکستان است و مقامات هندی از احتمال افشای اطلاعات حساس نظامی این کشور و انتقال آنها به پاکستان ابراز نگرانی کرده اند.

شرکت کشتی سازی هندوستان، زیردریایی های هسته ای و کشتی های جنگی را برای نیروی دریایی این کشور تولید می کند.

ماه گذشته «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه در حالی که قایق های جدید را به نیروی دریایی پاکستان تحویل داد اعلام کرد که وی مساله کشمیر را در مجامع بین المللی مطرح خواهد کرد. پس از اظهارات رییس جمهوری ترکیه، «ظفر محمود عباسی» فرمانده نیروی دریایی پاکستان سخنانی علیه هند مطرح کرد.

این سخنان انتقاد دهلی نو از ترکیه را به دنبال داشت. هند تاکنون چندین بار از اقدام ترکیه در مطرح کردن مساله کشمیر انتقاد کرده است.

هند همچنین روز گذشته از اقدام « یکجانبه» نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه انتقاد کرده و اعلام کرد که این اقدام می تواند ثبات منطقه را به مخاطره بیاندازد و مبارزه با تروریسم را تخت تاثیر قرار دهد.

رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهوری ترکیه روز (چهارشنبه) از آغاز عملیات نظامی این کشور در مناطق شمالی سوریه، جایی که در ماه‌های گذشته تحت کنترل شبه نظامیان کرد نزدیک به «پ‌ک‌ک» قرار داشته، خبر داد. جنگنده‌ها و واحدهای توپخانه‌ای ارتش ترکیه از چهارشنبه شب بارها مناطق مختلف شمال سوریه را هدف قرار داده‌اند.

بنا بر اعلام خبرگزاری سوریه (سانا) در این حملات دستکم هشت نفر کشته و ۲۰ تن هم زخمی شده‌اند.

آنکارا مدعی است که این عملیات را با هدف دور کردن کردها از نواحی مرزی سوریه-ترکیه و در قالب «مبارزه با تروریسم» انجام داده و قصد دارد در نواحی مرزی یک «منطقه امن» برای اسکان آوارگان سوری ایجاد کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ 19 مهر 98، کد مطلب: 506412: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین