پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۳۸۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲
علیزاده گفت: پیشرفت فیزیکی مصلی تهران به ۷۵ درصد رسیده و در صورت تامین منابع مالی تا ۲ سال آینده افتتاح می‌شود.

شعار سال: محمدجعفر علیزاده مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی مصلی تهران به ۷۵ درصد رسیده است، گفت: سازمان مجری ساختمان‌ها درحال برنامه ریزی برای اجرای همزمان ساخت و بهره‌برداری از مصلی است.

او اظهار کرد: ما در اجرای این طرح شاهد تحول بسیار زیادی هستیم به طوری که سالیانه ۱۱ تا ۱۲ میلیون نفر از خدمات مصلی در قالب برگزاری نماز جمعه، نمایشگاه و برقراری مراسمات خاص از جمله لیالی قدر استفاده می‌کنند.

مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی درباره وضعیت منابع مالی و بودجه این پروژه توضیح داد: در بودجه پیشنهادی استفاده از منابع جدید با توجه به هزینه‌های سنگین احداث مطرح شده و با توجه به آنکه محدودیت‌های بسیار زیادی در منابع دولتی وجود دارد بنابراین درخواست مساعدت و استفاده از منابع غیردولتی ارائه شده است.

علیزاده افزود: منابع دولتی در اجرای این پروژه پاسخ‌گو نیست بنابراین با تشکیل کمیته و دستور وزیر راه وشهرسازی استفاده از منابع جدید در بودجه پیشنهادی امسال مطرح شده است.

او بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های اراضی و سایر بخش‌های دیگر در قالب پرداخت منابع نمالی مطرح شده که امیدواریم تمامی این بخش‌ها در بودجه امسال گنجانده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مصلی هم اکنون در ۲ و ۳ جبهه فعال است، گفت: علی رغم هزینه‌های سنگین، این پروژه متوقف نشده و به دلیل تعهداتی که سازندگان آن دارند این پروژه همچنیان در حال پیشرفت است.

او یادآور شد: قسمت‌های مختلف مصلی به صورت کامل فعال است ودر صورت تامین منابع مالی آن ساخت این پروژه ۲ ساله به اتمام می‌رسد، اما هم اکنون از نظر تامین اعتبار محدودیت‌هایی وجود دارد که امیدواریم به زودی برطرف شود.

مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی توضیح داد: این طرح به صورت IPC و همزمان با ساخت بهره برداری از آن انجام می‌شود که همین موضوع باعث افزایش سنگین هزینه‌ها شده بنابراین نمی‌توانیم هم اکنون منابع مالی آن را به صورت دقیق اعلام کنیم.

علیزاده با اشاره به اینکه بخش خصوصی انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری در اجرای این پروژه ندارد، گفت: این طرح با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود، اما برای سرمایه گذاری در این طرح بخش خصوصی تا به امروز تمایلی نشان نداده است.

او با شاره به اینکه سازمان مجری ساختمان‌ها تا پایان امسال ۱۲ بیمارستان بیش از ۱۰۰ تخت خوابی را در شهر‌های مختلف افتتاح می‌کند، گفت: ۴ بیمارستان بزرگ را ازجمله ۲۳۵ تخت خوابی بروجن، ۱۳۵ تخت‌خوابی پارس‌آباد و ۲۲۰ تخت‌خوابی بوشهر را زودی به بهره برداری می‌رساند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امسال علی رغم تشدید محدودیت‌های مالی چندین پروژه بیمارستانی و آموزشی را افتتاح می‌کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 18 مهر 98، کد خبر: 7098680، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
0
این طرح الزما باید با همکاری بخش خصوصی عملیاتی بشه در غیر این صورت تخمین زده میشه حدود 40 سال طول بکشه اگر بخش خصوصی درش ورود نکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین