پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۶۳۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی گفت: به دلیل نبود متولی توسعه در روستاها، شرایط به گونه ای رقم می‌خورد که منتهی به حاشیه نشینی می‌شود.
شعار سال:استاندار خراسان رضوی گفت: به دلیل نبود متولی توسعه در روستاها، شرایط به گونه ای رقم می‌خورد که منتهی به حاشیه نشینی می‌شود.

 علیرضا رزم‌حسینی در نشست صمیمی با نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم ایشان فرمودند موازی کاری نکنید و با تقسیم کار و برنامه‌ریزی‌، کارها را پیش ببرید.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی حاشیه شهر مشهد با جدیت در دستور کار قرار دارد، افزود: یکی از اقدامات ما در این حوزه، طراحی و اجرای طرح جهاد اجتماعی (نجات) بود که برای ساماندهی 8 محله حاشیه شهر مشهد تدوین و عملیاتی شده است.

وی گفت: منابع مالی خوبی هم برای اجرای این طرح پیش بینی شده است که در یک مورد، 90 میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه طرح (نجات) در حاشیه شهر مشهد سرانه های ورزشی، اجتماعی و فرهنگی را مشخص می‌کند، تصریح کرد: در بازدید میدانی که از کشف‌رود داشتم متوجه بروز یک فاجعه انسانی در نزدیکی مشهد شدم؛ برای ساماندهی این رودخانه با مشارکت نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، اعتبارات لازم را مطالبه خواهیم کرد.

رزم حسینی افزود: توسعه در روستاها باید متولی داشته باشد، الان شرایط به گونه ای رقم می‌خورد که منتهی به حاشیه نشینی می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با اقدامات 100 معین اقتصاد مقاومتی استان بتوانیم در گام دوم اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی در روستاها، فعالیت‌هایی در حوزه توسعه‌ و توانمندسازی انجام داده و از مهاجرت به شهرها جلوگیری کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی هم در ادامه این نشست اظهار کرد: بحث رسیدگی به حاشیه شهر مشهد همواره از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری بوده است.

حسن جعفری افزود: حدود 664 میلیارد تومان از سوی دستگاه های مختلف در حوزه حاشیه نشینی تاکنون هزینه شده اما نتیجه این میزان هزینه‌کرد محسوس نبوده است.

وی با بیان اینکه طرح جهاد اجتماعی شامل بازآفرینی و ساماندهی حاشیه شهر مشهد می شود، گفت: در این طرح برای 41 دستگاه اجرایی مسئولیت مشخص شده است و همکاری و مشارکت مردم در این طرح ثمرات خوبی به دنبال خواهد داشت.

سید امیر حسین قاضی زاده نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به مشکلات حاشیه نشینی در مشهد، اظهار کرد: باید در کنار ساماندهی حاشیه شهر از مهاجرت دوباره مردم و توسعه مناطق پیرامونی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه مسئله مالکیت زمین در محلات حاشیه شهر باید تعیین تکلیف شود، افزود: در حاشیه نشینی باید بحث هویت بخشی به جمعیت مورد توجه قرار گیرد، چراکه جمعیت حاضر در حاشیه شهر فرهنگ های مختلفی را در بر می گیرد.

جواد کریمی قدوسی دیگر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی هم گفت: از حرکت خوبی که برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد شروع شده است تقدیر می کنیم، برگزاری این جلسات به صورت ماهانه می تواند ثمرات خوبی به همراه داشته باشد.

وی افزود: وضعیت رخ داده در حاشیه شهر مشهد به واسطه غفلت بوده است.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام پژمانفر دیگر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی ضمن تقدیر از استاندار برای پیگیری موضوع حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: جمع آوری اطلاعات باعث شناخت دقیق و شفاف مسائل حاشیه شهر مشهد و برنامه ریزی دقیق برای رفع مشکلات خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای سایر محلات حاشیه شهر مشهد هم باید برنامه ساماندهی تدوین شود، افزود: نیاز است بحث مالکیت زمین در حاشیه شهر تعیین تکلیف شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی تصریح کرد: از شما درخواست داریم تا به موضوع ارتفاعات جنوبی مشهد ورود پیدا کنید و جلوی تصرف غیرقانونی زمین ها را بگیرید، به شکل سرزده در منطقه حضور پیدا کنید و با چشم خود ببینید که چطور با لودر به جان کوه ها افتاده اند و آنها را تصرف می کنند.

حجت الاسلام حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: در فاز جمع آوری اطلاعات مربوط به حاشیه شهر طرح خوبی را ارائه داده اید و عزمتان را جزم کرده اید تا این 8 محله را ساماندهی کنید؛ به این موضوع خوشبین هستم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ارزیابی دقیقی از حاشیه شهر مشهد نداشته ایم، افزود: پیشنهاد می‌کنم یک قرارگاه ساماندهی برای حاشیه شهر باحکم رهبر معظم انقلاب ایجاد کنید تا دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با شما شوند.

رضا شیران خراسانی دیگر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معضل حاشیه نشینی تنها به دلیل مهاجرت شکل نمی گیرد بلکه عدم پاسخ گویی به نیازهای شهروندان ضعیف، دلیل دیگر این پدیده است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند برنامه برای قشر نیازمند و کم برخوردار هستیم، افزود: اگر قطب نمای شهرداری مشهد، معاونت فنی و عمرانی استانداری و راه و شهرسازی یکسان نشود، معضل حاشیه نشینی ادامه خواهد داشت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:20مهر1398،کد خبر:910531،www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین