پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۳۸۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۹
رئیس دانشگاه جامع فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به کمبود ظرفیت اسکان خوابگاهی برای دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی باهنر شیراز، خواستار ورود خیرین برای رفع این مشکل شد.

شعارسال: محمد جامعی چهارشنبه ۱۷ مهر در یک کنفرانس خبری بیان کرد: علی‌رغم بازسازی و ساخت خوابگاه برای دانشجویان دانشکده‌های فنی و مهندسی فارس در دو بخش دختران و پسران اما همچنان با کمبود جدی اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها مواجه هستیم.

وی افزود: به عنوان مثال؛ یکهزار دانشجوی نیازمند خوابگاه در دانشکده فنی و مهندسی باهنر شیراز را در چهار بلوک خوابگاهی اسکان داده‌ایم اما همچنان برای یکهزار و ۵۰۰ نفر دیگر به مجموعه خوابگاهی نیاز داریم. در این راستا خوابگاهی با ظرفیت اسکان ۴۶۰ نفر در این دانشکده در حال ساخت است که با اضافه شدن به مجموع ظرفیت‌های خوابگاهی باز هم با کمبود بالا مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه جامع فنی و حرفه‌ای فارس همچنین اعلام کرد که کمبود فضای آموزشی در شهرهای نی‌ریز و مرودشت به شدت محسوس است و دانشکده فنی و مهندسی دختران شیراز نیز با دو هزار و ۳۰۰ دانشجو با این معضل مشابه مواجه شده است.

جامعی ادامه داد: در راستای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی دانشکده فنی و مهندسی دختران شیراز، زمینی در خیابان فرصت شیرازی به وسعت شش هزار مترمربع پیش‌بینی شده و در حال عملیات اجرایی است اما برای ادامه ساخت، با مشکل کمبود اعتبار روبه‌رو شده‌ایم و نیازمند یاری خیران برای ساخت و تکمیل این ساختمان هستیم.

وی اضافه کرد: در صورت اتمام این ساختمان، دانشکده دختران شیراز به بزرگترین دانشکده در جنوب کشور و دومین دانشکده پس از دانشکده شریعتی تهران تبدیل خواهد بود.

رئیس دانشگاه جامع فنی و حرفه‌ای فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید به جای افزایش کمی، ارتقای کیفیت و آموزش در حوزه‌های مختلف دانشکده‌های این دانشگاه در استان در دستور کار قرار گرفته، گفت: در سال تحصیلی جدید با افزایش ۱۲۵ درصدی جذب دانشجو در این دانشگاه روبه‌رو هستیم، لذا با افزایش تعداد دانشجوبان ورودی، نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله خوابگاه هستیم که به طور جد به یک چالش تبدیل شده است.

جامعی خاطرنشان کرد: علی‌رغم هزینه بالغ بر ٨٤ میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال برای مباحث عمرانی و ٢٠ میلیارد ریال برای تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی طی شش ماهه اول امسال در دانشکده‌های این دانشگاه اما همچنان نیازمند اعتبارات جدید هستیم.

او همچنین از راه‌ندازی مجمع نیک‌اندیشان حامی مهارت، اشتغال و کارآفرینی با حضور افرادی از صنوف و صنعتگران خبر داد و هدف از راه‌اندازی این مجمع را، هدایت خیران و نیک‌اندیشان به سمت رفع مشکلات حوزه‌های علمی و دانشگاهی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه جامع فنی و حرفه‌ای فارس همچنین از افتتاح و بهره‌برداری از دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران فیروزآباد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی با دو رشته ابزار دقیق و مکانیک و مجتمع مذهبی و فرهنگی دانشکده فنی و مهندسی باهنر شیراز با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی در دهه فجر امسال خبر داد.

جامعی ادامه داد: دانشکده فنی باهنر شیراز یکی از ١٣ دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان فارس است که از پشتوانه فنی و انسانی بالایی برخوردار است که با پذیرش تعداد زیادی دانشجوی جدید در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ مواجه شده است.

او تاکید کرد که علاقه‌ای به توسعه کمی این دانشکده و دیگر دانشکده‌های فنی فارس ندارد، بلکه آنها را در اولویت قرار داده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 17مهر1398 ، کدخبر: 98071713055: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین