پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: در رابطه با اینکه گزینه اصلاح طلبان در انتخابات سال 96 چه کسی است هنوز بحثی انجام نگرفته و در جلسات به طور جدی وارد بحث نشدیم که آیا گزینه فقط آقای روحانی است یا گزینه دیگری هم وجود دارد.

شعارسال: رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی، با اشاره به برنامه‌ریزی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، گفت: در رابطه با اینکه گزینه اصلاح طلبان در انتخابات سال 96 چه کسی است هنوز بحثی انجام نگرفته و در جلسات به طور جدی وارد بحث نشدیم که آیا گزینه فقط آقای روحانی است یا گزینه دیگری هم وجود دارد. در حال حاضر نیز نظراتی که از سوی شخصیت های جناح اصلاح طلب مطرح می‌شود که نظرات شخصی است، حتی خود من هم در مصاحبه‌هایم گفتم نظرم روی ریاست جمهوری آقای روحانی است اما به هرحال هنوز نظر جمعی اعلام نشده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: آنچه اکنون اهمیت دارد این است که دولت منتخب و مورد حمایت اصلاح طلبان باید همچنان مورد حمایت باشد و کاری نکنیم که آقای روحانی این نگرانی را داشته باشد که حامیانش دچار تردید و دو دلی شده باشند. بلکه باید یقین کند همه یکپارچه از او حمایت می‌کنند. هرچند رقیبان و مخالفانش نسبت به او بی مهری کرده و بعضا ناجوانمردانه می تازند.

منتجب نیا یاداور شد: تا پایان این دوره ریاست جمهوری اصلاح طلبان قطعا باید حمایت خوداز دولت را بی چون و چرا ادامه دهند و در زمان نزدیک به انتخابات احزاب اصلاح‌طلب درباره گزینه انتخابات ریاست جمهوری 96 به جمع بندی رسیده و نهایتا در یک تصمیم گیری جمعی اعلام نظر شود.

وی با بیان اینکه امروز هرگونه تردید و القای شبهه می‌تواند موجب تضعیف دولت شود، افزود: من با بعضی دوستان که افراد دیگری را به عنوان گزینه اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری مطرح می‌کنند، موافق نیستم و کار درستی نمی دانم. این کار بازی در میدان مخالفان دولت است، ما اکنون باید به طور قاطع از آقای روحانی حمایت کنیم البته حمایت کردن به معنای نداشتن انتقاد نیست بلکه می‌توان انتقادات و نظرات را نیز به صورت منطقی اعلام کرد.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: این انتخابات دست کمی از ریاست جمهوری ندارد و بسیار حساس، سرنوشت ساز و مهم است.

منتجب نیا تاکید کرد: انتخابات شوراها به نوعی یکی از برگ‌های برنده جناح اصلاح طلب است چون خود ما بعد از پیروزی انقلاب در مجلس اول منادیان فرهنگ شوراها بودیم و اصرار داشتیم که قانون شوراها به تصویب برسد و این قانون سال ها متروک بود تا اینکه در دولت اصلاحات قانون اجرایی و انتخابات اول شوراهای اسلامی برگزار شد.

وی ادامه داد: مسلما شوراهای اسلامی می‌توانند نماد و مظهر مردم سالاری باشد و انها که مردم را مشارکت نمیدهند با ماهیت فرهنگ شورایی موافق نیستند از نزدیک در جریان این نوع از مردمسالاری قرار گیرند. اصلاح طلبان نیز باید برای این انتخابات برنامه ریزی و سرمایه گذاری خوبی داشته باشد تا افراد شایسته و لایق به مردم معرفی شوند.

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی در ارزیابی خود از فعالیت اصولگرایان برای انتخابات آینده نیز اظهار کرد: من فکر میکنم اصولگرایان نهایتا باید به این نتیجه برسند که از آقای روحانی حمایت کنند. این کار عاقلانه ترین و با صرفه ترین تصمیم برای آنها است. نباید فریب نیروهای تند و افراطی و شانتاژهای مخالفان دولت را بخورند، باید عاقلانه و منطقی فکر کنند و پشت سر آقای روحانی قرار گیرند. در حال حاضر بسیاری از اصولگرایان نیز همین عقیده را داشته و مطرح کرده اند.

منتجب نیا همچین تصریح کرد: در حال حاضر نیز آقای روحانی رقیبی که امید رای بالا داشته باشد ندارد مگر اینکه اصلاح طلبان خدای ناخواسته نظر دیگری داشته باشند که میتواند اوضاع را تغییر دهد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی درخصوص احتمال ورود محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری گفت: این یک فاجعه است که نظام اجازه دهد احمدی نژاد وارد صحنه شده و صلاحیت او مورد تایید قرار بگیرد، در این صورت به خیلی چیزها باید شک کرد.

این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: من در اینکه احمدی نژاد به طور جد وارد صحنه شده و هدفش رسیدن به ریاست جمهوری آینده باشد، تردید دارم. بیشتر احتمال میدهم فعالیت های انجام شده یک فرافکنی و فرار رو به جلو است که میخواهد از اتهاماتی که به او و نزدیکانش وارد شده و پرونده های فراوانی که دارد نجات پیدا کند و حداقل در افکار عمومی محاکمه شدن خود و نزدیکان و دوستانش را تحت الشعاع قرار دهد و به نوعی میخواهد مردم سواستفاده ها، غارت گری اموال عمومی و بیت المال را فراموش کنند.

وی افزود: به نظرم می‌رسد این تلاش هایی که در چند وقت اخیر توسط احمدی نژاد انجام می گیرد در این راستاست و بسیار بعید است که او امید داشته باشد صلاحیتش بار دیگر در این نظام تایید شود و به عنوان رییس جمهور پستی به دست بیاورد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 9مرداد1395، کدخبر: 13950509000503: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین