پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۳
مدیر بخش هتل‌های اسنپ‌تریپ در ایمیلی به همکاران خود اعلام کرده که قصد خارج شدن از این استارتاپ و ایران را دارد. یک کارشناس استارتاپی در خصوص علت این دست مهاجرت‌ها که در حوزه استارتاپی در جریان است گفت: با انواع مختلف مجوز‌ها، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و... فضای کسب‌وکار را بسته‌اند که این موضوع خیلی از فعالان این حوزه را از جنگیدن خسته کرده‌ است.این بار مهاجرت یکی دیگر از مدیران استارتاپی مطرح است. امیرعلی مهاجر، مدیر بخش هتل‌های اسنپ‌تریپ در نامه‌ای به همکاران خود در این استارتاپ اعلام کرده است که قصد دارد اسنپ‌تریپ و ایران را ترک کند.

شعار سال: «موج مهاجرت حدود یک سال و نیم است که شروع شده و خیلی از این افراد روند مهاجرتشان در مرحله نهایی است. قطعا در آینده خبرهای بیشتری از مهاجرت خواهیم شنید»، این بخشی از اظهارات عادل طالبی، فعال فضای دیجیتال و کسب و کار‌های دیجیتالی در خصوص مهاجرت فعالان استارتاپی است که پس از مهاجرت سعید رحمانی درباره مهاجرت فعالان استارتاپی به تجارت‌نیوز گفته بود.

این بار مهاجرت یکی دیگر از مدیران استارتاپی مطرح است. امیرعلی مهاجر، مدیر بخش هتل‌های اسنپ‌تریپ در نامه‌ای به همکاران خود در این استارتاپ اعلام کرده است که قصد دارد اسنپ‌تریپ و ایران را ترک کند.

وی در ایمیل خودش تاکید کرده که مجبور است به خاطر دلایل و زندگی شخصی بار دیگر ایران را ترک کند. مقرر شده تا مارک کلیفت که پیشتر نیز به عنوان مدیرکل اجرایی (CEO) شرکت حضور داشت، حالا بعد از رفتن مهاجر نقش پر رنگ‌تری را در این شرکت ایفا کند. (دیجیاتو)

روابط عمومی اسنپ‌تریپ نیز این موضوع را تایید و اعلام کرده است که کار این شرکت به منوال قبلی ادامه می‌یابد و قرار است که به زودی وارد حوزه فروش بلیت هواپیمای خارجی و هتل خارجی شوند و خودشان عاملین فروش این بلیت‌ها باشند: «در حال حاضر رتبه دوم بلیت پروازهای داخلی را در اختیار داریم و امیدواریم که به زودی به رتبه یک دست پیدا کنیم. این موضوع را در فروش بلیت هواپیمای خارجی و هتل خارجی نیز به تحقق خواهیم رساند

مهاجر در ابتدای سال ۹۶ وارد ایران می‌شود و در تیر ماه سال مذکور به‌عنوان مدیر ارشد عملیاتی استارتاپ پین تا پین؛ که دو سال از فعالیتش می‌گذشت، انتخاب شد. پین تا پین چند ماه بعد با نام جدید خود یعنی اسنپ‌تریپ کارش را ادامه داد.

وی در آبان ماه سال گذشته در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه شنبه گفته بود از اینکه برگشتم ایران، خیلی خوشحالم. مدیر ارشد اجرایی بخش هتل اسنپ‌تریپ همچنین از رقابت سخت در بازار جهانی حرف زده و اینکه تحریم‌ها تاثیر بسیار زیادی بر بازار گردشگران ورودی به ایران داشته است.

وی مشکلات اکوسیستم استارتاپی را ارزیابی کرده بود: اهالی این اکوسیستم اشتراک تجربه اندکی با هم دارند و مشکل دیگر این است که به خاطر تحریم‌ها، کمپانی‌های بزرگ گردشگری نمی‌توانند با ما همکاری کنند.

مهاجر فقدان زیرساخت‌ها را مانع دیگری برای پیشرفت اعلام کرده بود. براساس گفته وی، همه جای دنیا وقتی می‌خواهند گردشگری را در کشورشان رونق بدهند، به صورت عمومی و همه‌جانبه به این کار می‌پردازند؛ یعنی یک شرکت یا یک کسب‌وکار استارتاپی به تنهایی نمی‌تواند موجب رونق گردشگری یک کشور شود. حداقل باید زیرساخت‌هایی از طرف دولت فراهم شود.

مهاجر در این اظهارات خود بیان کرده بود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بین یک و نیم تا دو سال دیگر به نفر اول بازار تبدیل شویم. اما چه شد که هنوز یک سال نشده مهاجرت را بر ماندن ترجیح داده است؟

عادل طالبی درباره این مهاجرت به تجارت‌نیوز گفت: مهاجرت امیرعلی مهاجر مثل رفتن سعید رحمانی است.او برای زندگی بهتر و آرام‌تر به یک محیطی امن رفته است.

وی در این خصوص افزود: حق همه مردم است که زندگی کم دغدغه و آرامی داشته باشند. عده‌ای می‌گویند می‌جنگیم تا این آرامش را برای خودمان و اگر نشد برای فرزندانمان فراهم کنیم، عده‌ای هم می‌گویند زندگی من کوتاه‌تر از آن است که بخواهم رفتن را برای جنگیدن هدر بدهم. این افراد جایی می‌روند که افتخار، آرامش، احترام و در آن وجود دارد و می‌توانند زندگی موفق‌تری را تجربه کنند. سعید رحمانی هم همین طور بود و از جنگیدن خسته شده بود.

وی در خصوص علت مهاجرت‌هایی که در کل مجموعه جامعه و به خصوص استارتاپ‌ها در حال اتفاق افتادن است گفت: در شرایطی که با انواع مختلف مجوز‌ها، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و فضای کسب‌وکار را بسته‌اند، این موضوع خیلی از فعالان این حوزه را از جنگیدن خسته کرده‌ است، روند مهاجرت آنها شدیدتر شده و قطعا ادامه‌دار است.

وی در پایان تصریح کرد: امروزه اوضاع مالی دارالترجمه‌ها و دفترهای مهاجرتی سکه است. در دو شرایط این اتفاق می‌افتد؛ اول این که کشور در وضعیت تعاملات جهانی قرار دارد و دوم محیط کسب‌وکار و جامعه آنچنان بسته است که هر آن کس که توانش را دارد در تقلای رفتن است؛ کشور ما الان در وضعیت دومی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تجارت نیوز ، تاریخ انتشار 20 مهر 98، کد خبر: 404847، www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین