پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۸۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
در حالی که سال گذشته در چنین روزهایی قیمت گوشت قرمز در مراکز فروش و عرضه افزایش محسوسی داشت، امسال با شیب نزولی قیمت گوشت مواجهیم تا جایی که در حال حاضر ثبات و روند کاهش قیمت گوشت قرمز شرایط مطلوبی را، هم برای تولید کننده گوشت و هم مصرف کننده فراهم کرده است.

شعار سال: محمد امامی امین، معاون امور اقتصادی استانداری تهران صبح امروز (یکشنبه ۲۱ مهرماه) در استودیو شبکه خبر و برنامه روی خط خبر حضور یافت و به جزئیات و دلایل کاهش قیمت گوشت قرمز و کنترل قیمت این کالای اساسی در سبد خانوار مردم اشاره کرد.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت گوشت قرمز در سوپرهای گوشت و مراکز عرضه برای عموم مردم محسوس است عنوان کرد: امسال به برکت افزایش نزولات جوی در ابتدای سال، علوفه فراوان و مناسبی برای خوراک دام تولید شد و دامداران با قیمت پایین تری خوراک دام را در دسترس دارند.

امامی امین گفت: ابتدای سال ۹۷ میزان تولید گوشت قرمز در استان تهران، ۲۸ هزار تن بود و این رقم در ابتدای امسال به ۳۲ هزار تن رسید.

سرانه مصرف گوشت تهرانی ها ۱۳ کیلو در سال

معاون اقتصادی استانداری تهران، میزان سرانه مصرف گوشت قرمز در استان تهران را ۱۳ کیلو در سال دانست و تصریح کرد: در سال حدود ۱۷۱ هزار تن نیاز گوشت قرمز مردم در استان تهران است که از این میزان ۳۲ هزار تن در داخل استان و مابقی از سایر استان ها و از محل واردات تامین می شود.

وی در ادامه گفت و گو به موضوع اعلام آمادگی سازمان امور عشایر برای عرضه گوشت قرمز دام سبک تا ۳۸ هزار تومان اشاره کرد و گفت: سال ۹۵ با بخشنامه دولت مقرر شد ۲۵ درصد غرفه های میادین میوه و تره بار در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرد و با افزایش سالانه ۱۵ درصد امسال این میزان به ۷۰ درصد غرفه ها رسیده است.

امامی امین ادامه داد: متاسفانه به دلیل شرایط ناشی از بروکراسی های زائد بخشنامه دولت در خصوص امکان سنجی حضور تولید کنندگان در غرفه های میادین میوه و تره بار به طور کامل محقق نشد و سال گذشته شهرداری تهران اعلام کرد به دلیل مشکلات زیرساختی طرح از مزرعه تا سفره محقق نشد.

تلاش برای کوتاه شدن دست واسطه ها

معاون اقتصادی استانداری تهران با اشاره به تلاش تنظیم بازار برای کاهش دست واسطه و دلالان از سبد کالاهای اساسی مردم تاکید کرد: تولید کننده یکسال تلاش می کند تا کالای تولیدی خود را به مرحله مصرف برساند درحالیکه واسطه ها در این میان منافع خود را می برند.

به گفته امامی امین؛ تصمیم دولت در خصوص ایجاد وزارت بازرگانی اقدام مهم و اثرگذاری در راستای رفع مشکلات نظام توزیع کالا و کوتاه شدن دست واسطه ها است.

امامی امین در بخش دیگری از گفت و گو در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با بیان اینکه کاهش قیمت کالاهای اساسی در اقلام مختلف قابل مشاهده است گفت: فضای عرضه کالا و رقابت در این بخش به حدی است که فروشندگانی که مقابل کاهش قیمت ها مقاومت می کنند به ناچار تسلیم خواهند شد و کالاها را به قیمت تنظیم شده عرضه می کنند.

وی در پایان بار دیگر به موضوع قیمت تمام گوشت قرمز دام سبک هر کیلو ۳۸ هزار تومان و دام سنگین ۷۵ هزار تومان برای تولید کننده اشاره کرد و افزود: آماده سازی زیرساخت ها برای حضور تولید کننده ها بدون واسطه ها در مراکز عرضه اقدام اثرگذاری در کنترل قیمت ها و ممانعت از بهره برداری سودجویان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 21 مهر 98، کد مطلب: 911067: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین