پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۹۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
استاندار مرکزی گفت: سهام شرکت هپکو به صورت موقت به سازمان خصوصی سازی واگذار شده است.
شعارسال: سید علی آقازاده صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: با صراحت اعلام می‌کنم سهام هپکو به صورت موقت به سازمان خصوصی سازی به عنوان متولی سهم ۶۰ درصدی بازگشته است، زیرا قرارداد سهام دار قبلی فسخ شده است.

استاندار مرکزی افزود:برداشت ناصحیح و نادرست نسبت به واگذاری هپکو به دولت، به ویژه در رسانه‌ها صورت پذیرفته است.

او ادامه داد: بر اساس درخواست بنده به رییس جمهور قرار بود، قرارداد سهامدار عمده هپکو با سازمان خصوصی سازی فسخ شود تا راه برای واگذاری این سهام به یک گروه صالح‌تر و با اهلیت‌تر هموار شود و بر اساس دستور رییس جمهور طی یک پروسه ۲۰ روزه فسخ قرارداد سهامدار هپکو انجام شد و هنگامی که این اتفاق سیر طبیعی، قانونی و حقوقی خود را طی می‌کند، سهام به صورت خودکار به فروشنده که سازمان خصوصی سازی است، باز می‌گردد و این بدین معنی نیست که سهام به دولت باز می‌گردد.

آقازاده گفت: اکنون زمینه‌های مناسب و مطلوب برای واگذاری این سهم به افراد، گروه‌ها و شرکت‌های دارای صلاحیت در حال آماده شدن است، اما در یک پروسه سه الی چهار ماهه کمتر یا بیشتر به طول می‌انجامید که در این مدت زمان متولی سهام هپکو سازمان خصوصی سازی است.

او عنوان کرد: با مکانیسم‌های دقیقی که در این زمینه انجام می‌شود، امیدواریم یک کنسرسیوم، گروه، یک فرد یا شرکتی که می‌تواند هپکو را با توجه به نیاز‌ها و ظرفیت‌های بالایی که به ویژه در حوزه عمرانی کشور برخوردار است، ورود پیدا کند و پس از مراحل گزینش و استعلام‌های لازم اقدامات مربوطه را انجام دهد.

استاندار مرکزی گفت: شورای تامین استان در تعیین سهام دار هپکو از نقش بسزایی برخوردار است.

آقازاده بیان کرد: در خصوص با مشکلات شرکت آذرآب همچنان صحبت‌ها ادامه دارد به طوری که طی دو روز گذشته با سهام دار عمده شرکت آذرآب که یکی از بانک‌های عامل است، صحبت شده و پس از آن در خصوص راهکار‌ها و شرایطی که می‌تواند این سهام دار جدید در موضوع خرید و تملک سهام داشته باشد، به یک چارچوب مناسب رسیدیم.

استاندار مرکزی افزود: شرایط پیشنهاد شده از سوی ما به تایید شورای تامین استان رسیده و شرایط به نسبت خوب است.

او اظهار کرد: اگر با این شرایط هر کسی ورود پیدا کند، بنده قول می‌دهم که آذرآب حتی بهتر از زمانی که در اخیار دولت بود، اداره شود که این روند به یک پروسه دو ماهه نیازمند است که پس از تایید بورس به صورت آگهی مزایده در بورس مطرح می‌شود و واگذاری این سهام به بخش خصوصی مشکلات این شرکت بر طرف می‌شود.

استاندار مرکزی گفت: بر اساس موافقت‌های صورت گرفته قرار شد، واگن پارس به مپنا واگذار شود. در حال حاضر مذاکراتی بین مدیران شرکت و نمایندگان مپنا درحال جریان است و در خصوص قیمت ورود پیدا می‌کنیم. در آینده نه چندان دور شاهد واگذاری این شرکت به معنا باشیم

وی عنوان کرد: در حال حاضر شرکت ماشین سازی از سفارشات خوبی برخوردار است و مدیریت در حال اخذ سفارشات مختلف است و نیاز صنایع سنگین کشور در این قسمت بسیار بالاست.

آقازاده افزود: شرکت آذرآب و ماشین سازی اگر مدیریت قوی و فعال داشته باشند، با مشکلی در سفارش و فروش محصول مواجه نخواهیم بود.

شرکت هپکو در دو راهی دولتی شدن

شرکت فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای از انتقال سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو از شرکت هیدرو اطلس به دولت جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

شرکت فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص مجوز انتقال سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو از شرکت هیدرو اطلس به دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، به اطلاع سهامداران محترم می‌رساند بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، موضوع نامه شماره ۵۵۳۳۰/۱۲۲ مورخ ۰۷/۲۱/ ۱۳۹۸ سازمان بورس و اوراق بهادار، با نقل و انتقال سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو از شرکت هیدرواطلس به دولت جمهوری اسلامی ایران در خارج از ساعت معاملات و انجام تسویه آن به صورت خارج از اتاق پایاپای موافقت شده است.

هپکو دولتی نشده است

در حالیکه فرابورس طی اعلامیه‌ای از انتقال سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین «هپکو» از شرکت هیدرواطلس به دولت موافقت کرده مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت : هپکو دولتی نشده است.

سازمان خصوصی سازی با وکالت بلاعزل از سوی سهامدار قبلی فرایند قانونی واگذری شرکت را طی می کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 22 مهر 1398 ، کدخبر: 7104048 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
0
چرا برای خصوصی شدن انقد گیر و گور داریم ما خیلی از اینکه سیستم دولتی باشه بهتر دولت از پس مخارج و بودجه برنمیاد همون بهتره که خصوصی بشه
ناشناس
France
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
0
دیگه هپکو رو نابود کردید چه فرقی می کنه دست کی باشه دست دولت یا بخش خصوصی>؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین