پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۳۹۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
انتظار داریم درباره موضوع حساس کنکور جریان اطلاع رسانی شفاف باشد دیروز فرمانده انتظامی تهران بزرگ از انهدام باند بزرگ فروش سؤالات کنکور که برخی از مسئولان در آن حضور داشتند خبر داد. سردار حسین رحیمی در این باره این چنین توضیح داد: «بعد از انهدام این باند تنها به صدور یک اطلاعیه اکتفا کردیم اما باید بگویم که این باند وسیع بوده و سؤالات را گرفته بودند و قصد داشتند آن را توزیع کنند اما قبل از آن‌که توزیع شود در نطفه آن را خفه کردیم.»

شعار سال: انتظار داریم درباره موضوع حساس کنکور جریان اطلاع رسانی شفاف باشد دیروز فرمانده انتظامی تهران بزرگ از انهدام باند بزرگ فروش سؤالات کنکور که برخی از مسئولان در آن حضور داشتند خبر داد. سردار حسین رحیمی در این باره این چنین توضیح داد: «بعد از انهدام این باند تنها به صدور یک اطلاعیه اکتفا کردیم اما باید بگویم که این باند وسیع بوده و سؤالات را گرفته بودند و قصد داشتند آن را توزیع کنند اما قبل از آن‌که توزیع شود در نطفه آن را خفه کردیم

او البته به افرادی که در این باند حضور داشتند هم اشاره کرد و گفت: «برخی از مسئولان و آقایان در آن گروه بودند.» این خبر در حالی از سوی پلیس تهران مطرح شده است که رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در همان زمانی که کنکور98 دانشگاهها برگزار شده بود، بارها اعلام کرد که آزمون سراسری سال ۹۸ در امنیت و سلامت کامل برگزار شد و فقط چند تخلف موردی داوطلبان بوده که آن هم رسیدگی می‌شود. حتی در همان روزها برخی از سایت‌ها ادعای لو رفتن سؤالات کنکور 98 را مطرح کردند که این ادعا هم با تکذیب سازمان سنجش همراه شد.

با این حال رئیس سازمان سنجش آموزش کشور دیروز به صحبت‌های رئیس پلیس تهران واکنش نشان داد. ابراهیم خدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» اعلام کرد: سازمان سنجش از زحمات پلیس تشکر می‌کند اما ما از سردار رحیمی انتظار داریم تا نکاتی به این مهمی را شفاف اطلاع‌رسانی کند تا موجب شبهه و سوءتفاهم نشود.

او تأکید کرد: موضوعی که رئیس پلیس تهران به آن اشاره کرده‌اند مربوط به شهر روانسر کرمانشاه است. متأسفانه قبل از برگزاری کنکور رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان روانسر تصمیم به فروش سؤالات می‌گیرد. ما با همکاری وزارت اطلاعات این فرد را شناسایی کردیم و در اختیار پلیس امنیت قرار دادیم. این فرد سؤالات کنکور را در اختیار نداشت و فقط در حال جذب مشتری بود با این حال دستگاه اطلاعاتی وی را شناسایی کرد.

خدایی با اشاره به این‌که پرونده این فرد در تهران تشکیل شده و پلیس تهران در این باره صحبت‌هایی داشته است اظهار کرد: پرونده متهم در تهران تشکیل شده است بنابراین سردار رحیمی درجریان این موضوع هستند و حالا اطلاع‌رسانی انجام داده‌اند. با این حال ما توقع داریم جریان اطلاع‌رسانی شفاف باشد چرا که کنکور موضوعی بسیار حساس است و سرنوشت دانش‌آموزان به این آزمون بستگی دارد.

رئیس سازمان سنجش درباره امنیت سؤالات کنکور اعلام کرد: سؤالات در بانکی در یک رایانه با مراقبت‌های شدید امنیتی نگهداری می‌شود. حتی زمان چاپ هم ما محافظت ویژه‌ای از سؤالات داریم. محل چاپخانه که برای چاپ سؤالات کنکور در نظر گرفته شده است به صورت مجتمعی از چند بلوک است. زیرزمینی که مکان قرار‌گیری چاپخانه و قرنطیه است. دستگاههای چاپ ویژه‌ای که به هیچ عنوان از فواصل مختلف توسط وسایل الکتریکی قابل دسترسی نیستند در این محل قرار داده شده‌اند.

خدایی با اشاره به اینکه سؤالات برای برخی از شهرها هوایی ارسال می‌شود، گفت: سؤالات کنکور در برخی استانها توسط هواپیما فرستاده می‌شود اما در دیگر مناطق به صورت زمینی ارسال می‌شود. بسته‌های سؤالاتی که به فرودگاه برده می‌شود نیز به همین منوال در کانتینر پلمب شده تا در فرودگاه تحویل شوند. البته سؤالات را به شهرها که می‌فرستیم آنجا هم مراقبت‌ها انجام می‌شود.

در این استانها سربازان یگان ویژه به محض اینکه سؤالات را تحویل نمایندگان مورد نظر دادند و سؤالات با حفاظت کامل وارد مخزن شد، مأموریت خود را تمام یافته می‌بینند. البته سربازانی که به برخی استانها اعزام می‌شوند تا پایان آزمون منتظر می‌مانند تا پاسخنامه‌ها را پس از پلمب شدن به همین منوال به قرنطینه خدمات ماشینی در تهران تحویل دهند.

2 مدیر می‌خواستند سؤالات کنکور را بفروشند

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت هم درباره مسئولانی که در فروش سؤالات کنکور دست داشتند به خبرنگار «ایران» گفت: این افراد 2 نفر از مدیران یک دستگاه بودند و این افراد با سازمان سنجش هیچ ارتباطی نداشتند بلکه یک باندی در یکی از استان های کشور تصمیم داشت که سؤالات کنکور را بفروشد و قبل از اینکه موفق به فروش شود پلیس آنها را دستگیر می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایران آنلاین ، تاریخ انتشار 22 مهر 98، کد خبر: 508200، www.ion.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین