پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۸۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به تهدید جدی سلامت عمومی در استفاده از فاضلاب برای تولید محصولات کشاورزی گفت: به دلیل بار آلودگی میکروبی و شیمیایی فوق العاده زیاد این قبیل فاضلاب‌ها، محصولات تولیدی می‌توانند دارای آلودگی‌های متعدد باشند.

شعارسال: دکتر حسین کریم به عدم جمع آوری اصولی و تصفیه فاضلاب‌های سطحی توسط شهرداری‌ها و تعلل شرکت‌های آب و فاضلاب در جمع آوری و تصفیه فاضلاب‌های شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: این تعلل منجر به رهاسازی فاضلاب در پایین دست شهرها و روستاهای استان شده است.

وی تصریح کرد: این امر ضمن آلوده کردن محیط زیست منجر به استفاده از فاضلاب خام در آبیاری مزارع کشاورزی سبزیجات و صیفی‌جات می‌شود.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه به دلیل بار آلودگی میکروبی و شیمیایی فوق العاده زیاد این قبیل فاضلاب‌ها، محصولات تولیدی می‌توانند دارای آلودگی‌های متعدد باشند هشدار داد: این امر تهدید جدی بر سلامت عمومی است.

دکتر کریم با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی البرز بنا بر رسالت خود که دفاع از سلامت عمومی است اظهار کرد: دانشگاه ضمن برگزاری جلسات متعدد و اعلام حساسیت این موضوع به ارگان‌های ذی صلاح نسبت به شناسایی کشاورزان متخلف اقدام کرده و با صدور اخطار بهداشتی، افرادی را که به اخطار بی توجه بودند به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ پرونده در شهرستان‌های کرج و ساوجبلاغ تشکیل و جهت پیگیری‌های بعدی به مراجع قضایی ارسال شده است.

دکتر کریم از حمایت شایسته مسئولان ارشد استانی، استاندار و دادستان جهت رفع مشکل و برخورد با متخلفین تشکر و بر لزوم همراهی تمامی مسئولین ذیربط به منظور حفظ و تامین سلامت عمومی تاکید کرد.

وی همچنین افزود: با توجه به گستردگی و اهمیت موضوع ضروری است شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شرکت‌های آب و فاضلاب به وظایف قانونی خود در خصوص ممانعت از رها سازی فاضلاب خام (تصفیه نشده) به طور جدی عمل کنند و اداره کل جهاد کشاورزی کشاورزانی را که از فاضلاب خام برای تولید محصولات کشاورزی اقدام می‌کنند را جهت پیگیری‌های قانونی به دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل محیط زیست معرفی کنند.

سایت شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 25مهر1398 ، کدخبر: 98072519334: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین