پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۸۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۶
رییس هیات موتور سواری و اتومبیل رانی گرگان گفت: پیست مهارتی و سرعتی آفرود در مجموعه ورزشی کریم آباد گرگان افتتاح شد.

شعارسال: مرتضی عباسی  درباره احداث پیست آفرود شهرستان گرگان، اظهار کرد: پیست آفرود در مجموعه ورزشی کریم آباد گرگان، در وسعتی حدود سه هکتار زمین و طول دو هزار و ۷۰۰ متر که پیست مهارتی و سرعتی بوده و قابلیت اجرای مسابقات کشوری هم دارد افتتاح شد.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل رانی گرگان با بیان این که رشته آفرود دارای دو شاخه دو دیفرانسیل و سافاری است، افزود: شاخه آفرود که ورزش میدانی و قهرمانی است، فقط در پیست ها انجام می شود.

وی ادامه داد: شاخه دیگر که جدیدا در چند سال اخیر ایجاد شده، به نام تورینگ و سافاری یا به عبارتی طبیعت گردی است؛ این رشته یک ورزش همگانی و تحت پوشش هیات موتورسواری و اتومبیل رانی در استان مدیریت می شود.

وی در خصوص صدور مجوز برای رشته سافاری گفت: علاقمندان با اخذ مجوز از شورای تامین، پلیس انتظامی و راهور و محیط زیست اقدام به برگزار تورینگ و یا سافاری می کنند.

عباسی ادامه داد: هنگامی که این بخش زیر مجموعه هیات باشد و با صدور مجوز برگزار شود از مسیر هایی عبور می کنند که کمترین صدمه را به طبیعت و محیط زیست می زند زیرا از مسیرهای تعریف شده که رد چرخ ها در آن وجود دارد عبور می کنند و فقط در مناطقی که به همین منظور در نظر گرفته شده کمپ می زنند.

رییس هییت موتور سواری و اتومبیل رانی گرگان به لزوم داشتن مجوز در رشته سفاری اشاره کرد و گفت: در زمینه سافاری هیچکس بدون مجوز حق ورود به منابع طبیعی را ندارد و این یک قانون در منابع طبیعی است.

وی تصریح کرد: طبق آیین نامه فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی، برای جلوگیری از مشکلات و آسیب هایی که ممکن است به طبیعت وارد شود برگزاری هرنوع فعالیت در شاخه های موتورسواری و اتومبیل رانی در خارج از پیست فقط با اخذ مجوز انجام می شود و افرادی که شرکت می کنند حتما باید عضو هیات باشند و هویت آن ها و وسیله نقلیه آن ها محرز شده باشد.

عباسی در خصوص توسعه پیست های موتورسواری و اتومبیل رانی گرگان گفت: این رشته ورزشی بدون زیرساخت اصلا قابلیت اجرایی ندارد و باید مکانی به آن اختصاص یابد.

وی گفت: در چند سال گذشته به علت نبود زیرساخت ناچار بودیم به صورت موردی و موقت مکان هایی را برای مسابقات، همایش ها و تجمع در نظر بگیریم اما در حال حاضر سه پیست فعال آسفالت، موتورکراس و پیست آفرود را در شهر گرگان داریم و درحال پیگیری برای ایجاد پیست بزرگی هستیم که رشته های آسفالت درحال به فعالیت بپردازند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 25مهر1398 ، کدخبر: 4749712: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
این رشته ورزشی بدون زیرساخت اصلا قابلیت اجرایی ندارد و باید مکانی به آن اختصاص یابد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین