پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۹۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
انتشار فراخوان جشنواره‌ی انیمیشن،اجرای سونات پاییزی،مراسمی برای سالگرد علامه دهر و... از جمله اخبار سینما و تئاتر است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار فراخوان دهمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی (انیمیشن) تهران، مقررات این جشنواره را اعلام کرد.

شعار سال: این دوره از جشنواره هم‌چون دوره‌های گذشته در چهار بخش «مسابقه»، «خارج از مسابقه»، «نمایش ویژه» و «چشم انداز» از 15 تا 19 اسفند 1395 در تهران برگزار خواهد شد.

بخش «مسابقه» این جشنواره پذیرای نسخه‌های,Blu – Ray ,DVcam (Pal) ,HDV MiniDV و DVD (Pal) با شرایطی هم‌چون گزینش حداکثر سه قسمت از مجموعه‌ها و سریال‌ها و همچنین آثار تبلیغی شامل فیلم‌های آموزشی، صنعتی و تبلیغاتی است.

این در حالی است که گزینش آثار بخش مسابقه بر عهده شورایی است که اعضای آن را ستاد جشنواره انتخاب خواهد کرد و دست اندرکاران تهیه و تولید آثار این بخش امکان شرکت در ترکیب هیأت داوران را نخواهند داشت و همچنین حضور نماینده‌ای از جشنواره بدون داشتن حق رای در نشست‌های هیات داوران است.

بر اساس این فراخوان، هیأت داوران در بخش مسابقه ایران آثار تولید شده پس از سال 1391 و در بخش مسابقه بین‌الملل آثار خارجی ساخته شده پس از ژانویه 2013 را مورد داوری قرار خواهند داد.

هیأت داوران بخش مسابقه ایران و بین‌الملل جوایزی شامل تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی به فیلم‌های اول تا سوم اهدا خواهند کرد، هم‌چنین تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی، جایزه ویژه هیأت داوران، جایزه ویژه دبیر جشنواره نیز به بهترین فیلم، کارگردانی، فیلم‌نامه، انیماتور، پایان‌نامه دانشجویی، اثر تلویزیونی، اثر تبلیغی، فیلم تجربی، جلوه‌های بصری، گرافیک متحرک، فضاسازی، موسیقی، صداگذاری، اثر بلند و... اختصاص می‌دهند.

بر اساس این خبر، آثار بخش خارج از مسابقه، هم‌ارزش با آثار بخش مسابقه است و به دلایلی مانند مطابقت نداشتن با مقررات حضور در بخش مسابقه، عضویت یکی از سازندگان در هیأت داوری و تکمیل شدن ظرفیت مورد نظر بخش مسابقه به نمایش در می‌آیند.

بخش «نمایش ویژه» به شیوه غیررقابتی و به منظور فراهم کردن عرصه‌ای پویا برای تبادل تجربه و اندیشه هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار ایرانی در مقایسه با آثار سایر کشورها شکل گرفته و گزیده‌ای از آثار برگزیده جشنواره‌های مختلف جهانی و مروری بر آثار یک مکتب یا سبک ویژه از جمله مواردی است که در این بخش به نمایش گذاشته خواهد شد.

بر همین اساس، آثار بخش «چشم‌انداز» با تأکید بر جنبه‌های آموزشی و اطلاعاتی، به شیوه غیررقابتی و با گزینش از میان تولیدات کشورهای مختلف صورت می‌پذیرد که در آن پرداختن به موضوع‌هایی مانند معرفی استعدادهای نوپا، تبیین جایگاه پویانمایی در آثار تبلیغی و مروری بر آثار یک فیلم‌ساز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دبیرخانه این جشنواره در مقررات عمومی این فراخوان بر ثبت‌نام از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.tehran-animafestival.ir تأکید و اعلام کرده تنها فیلم‌های ارسالی که کد رهگیری بر روی آن‌ها درج شده است را می‌پذیرد.

این گزارش می‌افزاید برای مجموعه‌هایی که هر قسمت داستان مستقلی دارد لازم است برای هر قسمت ثبت‌نام جداگانه انجام و کد رهگیری مستقل دریافت شود در غیر این‌صورت دبیرخانه جشنواره تنها قسمت نخست آن مجموعه را در جشنواره شرکت خواهد داد.

*سونات پاییزی در سینماتک خانه هنرمندان ایران

فیلم «سونات پاییزی» در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

دویست و پانزدهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران، دوشنبه 11 مرداد به نمایش فیلم «سونات پاییزی» به کارگردانی اینگمار برگمان با بازی اینگرید برگمن اختصاص دارد.

پس از نمایش فیلم، نشست نقد و بررسی با حضور عزیزالله حاجی مشهدی و کیوان کثیریان برگزار می‌شود.

فیلم داستان زن پیانیست مشهوری است که پس از سال‌ها به دیدار دخترش که با او رابطه نداشته می‌رود.

اینگرید در وداعش با سینما، به فیلم اینگمار، رنگ و بویی پرطراوت می‌بخشد و درخشان‌تر از همیشه در نقشی یگانه در کارنامه‌اش (زنی فاقد حس هم‌دردی و درک که با شمایل متین او کاملاً در تعارض است) ظاهر می‌شود. این امر ظاهراً عاری از عمق دیگر فیلم‌های اینگمار است، اما تصاویر فیلم که حاصل همکاری دیگری از برگمان و نیکویست است، مستقل از فیلم نیز به دلیل نوآوری در کار با رنگ و نورپردازی فوق‌العاده می‌نمایند.

فیلم سونات پاییزی به کارگردانی به کارگردانی اینگمار برگمان دوشنبه 11 مرداد ساعت 17:30 در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

* بازبین‌های هفته تئاتر آموزشگاه‌های سینمایی و نمایشی باران معرفی شدند

مسعود میرطاهری، میلاد نیک آبادی و خیام وقار کاشانی به عنوان بازبین‌های هفته تئاتر آموزشگاه های سینمایی و نمایشی باران معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی تئاتر باران؛ مسعود میرطاهری، میلاد نیک آبادی و خیام وقار کاشانی نمایش های این دوره از جشنواره را طی چهار روزبازبینی می‌کنند.

بر اساس این گزارش ، گروه بازبینی، بررسی آثار متقاضی حضور در هفته تئاتر آموزشگاه‌های سینمایی و نمایشی باران از یکشنبه 11 مرداد ماه تا روز پنجشنبه 14 مرداد ماه در تئاتر باران انجام می‌شود.

دومین هفته تئاتر دانشگاهی باران با حضور هنرجویان و فارغ التحصیلان آموزشگاه های سینمایی و نمایشیهفت پایانی مرداد ماه به دبیری خیام وقار کاشانی برگزار می‌شود.

تئاتر باران به منظور تشویق و حمایت از آموزش تئاتر و پشتیبانی و معرفی نسل جوان به بدنه تئاتر حرفه‌ای، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره آموزشگاه‌های سینمایی و هنرهای نمایشی از میان هنرجویان و فارغ‌التحصیلان آموزشگاه‌های سینمایی و هنرهای نمایشی می‌کند.

*مدیران پردیس های سینمایی ملت، تماشا و رازی منصوب شدند

طی حکمی از سوی سیدعلی احمدی، مدیران سه پردیس سینمایی شهرداری تهران منصوب شدند.

به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، طی حکمی از سوی مدیرعامل این موسسه، مریم جلالی به سمت مدیر پردیس سینما گالری ملت و مسعود نجفی به عنوان مدیر پردیس سینمایی تماشا و عادل رجبعلیان منصوب شدند.

*نشست دبیر جشنواره فیلم سلامت با انجمن اهدا عضو ایرانیان

دبیر نخستین جشنواره فیلم سلامت و مدیر عامل و قائم مقام انجمن اهدا عضو ایرانیان در نشستی مشترک درباره اهمیت اهدا عضو و پیوند اعضا و ساخت فیلم مستند در این باره گفت وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم سلامت، دکتر ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره در دیدار با دکتر کتایون نجفی زاده مدیر عامل انجمن اهدا عضو ایرانیان و دکتر امید قبادی قائم مقام این انجمن به بحث درباره اهمیت اهدا عضو پرداختند.

طرفین در این نشست درباره مباحثی چون پیوند اعضا، اهمیت اطلاع رسانی صحیح و ارتقای فرهنگ اهدا عضو از بیماران مغزی،ارتقای آموزش و پژوهش در زمینه فراهم آوری اعضای پیوندی ،فرهنگ سازی در خانواده ها،و حمایت های معنوی و مادی از خانواده هایی که رضایت به اهدای عضو از اعضای خانواده آنها صورت می‌پذیرد تاکید کردند و در همین راستا این انجمن خبر از اهدا جوایز ویژه به فیلم‌های برگزیده با موضوع پیوند اعضا در جشنواره فیلم سلامت داد.

تولید مستند با موضوع اهدا عضو، اختصاص غرفه به انجمن اهدا عضو ایرانیان در ایام برگزاری جشنواره سلامت و دعوت از اعضای انجمن اهدا عضو ایرانیان و خانواده های اهدا کننده و دریافت کننده اعضا به عنوان مهمانان ویژه در جشنواره فیلم سلامت و ازدیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست همچنین مقرر شد همکاری‌های موسسه آوای هنر سلامت و انجمن اهدای عضو ایرانیان افزایش یابد.

نخستین جشنواره فیلم سلامت ۱ تا ۵ شهریور برگزار می‌شود.

*اکران ویژه «گِشِر» و دیدار با عوامل آن در موزه سینما

«گِشِر» نخستین فیلم بلند «وحید وکیلی‌فر» با حضور همکاران و عوامل آن، روز دوشنبه 11 مرداد ماه جاری در موزه سینما در تهران، اکران ویژه می‌شود.

مراسم دیدار با همکاران و عوامل «گِشِر» Gesher اولین فیلم سینمایی و مستقل «وحید وکیلی‌فر»؛ منتخب جشنواره‌های معتبر بین‌المللی فیلم، ساعت

20:30 روز دوشنبه 11 مرداد ماه جاری در موزه سینما در تهران در گروه سینمای «هنر و تجربه» برگزار می‌شود.

«گِشِر» در سال ۲۰۱۰ یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ایرانی در محافل بین‌المللی بود که توسط جشنواره‌ها و منتقدان معتبر جهانی مورد ستایش قرار گرفت و در فستیوال‌های متعددی از جمله؛ سن سباسیتن، سه قاره نانت، روتردام، بوسان، سیدنی، رم، تالین، نوو سینما و ... حضور داشته است و جایزه معتبر «هوبرت بال فاند» از جشنواره بین‌المللی فیلم «روتردام» هلند، جایزه ویژه داوران از جشنواره بین‌المللی فیلم «سن پطرزبورگ» روسیه و همچنین جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم «ابوظبی» در امارات را دریافت کرده است.

*مراسم اولین سالگرد هنرمند فقید احمد علامه‌دهر در اداره تئاتر برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره تئاتر و خانه نمایش؛ روز پنجشنبه 14 مرداد ماه ساعت 18 مراسم یادبودی با حضور جمعی هنرمندان و خانواده شادروان احمد علامه دهر در اداره تئاتر برگزار می‌شود.

احمد علامه دهر از بازیگران پیشکسوت تئاتر ؛سینما و تلویزیون بود که بازی در نمایش‌ها و سریال‌هایی چون : پهلوان اکبر نمی‌میرد؛چشم در برابر چشم ؛ سلطان مار؛پدرانه ؛رابعه ؛ مختار نامه ؛ پرده نشین ؛تفنگ سرپر؛ میوه ممنوعه و ... را در کارنامه هنری خود داشت.

وی همچنین در زمینه‌های طراحی صحنه و گریم؛ نمایشنامه‌نویسی؛خوشنویسی؛طراحی و نقاشی و کاشی کاری نیز فعالیت داشته است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 10 مرداد 1395، کد مطلب: 95050105855:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین