پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
باید از شورا و شهرداری سیسخت پرسید خودتان را جای غریبه‌ها بگذارید؛ چه معنا و مفهومی از این المان دستگیرتان می‌شود.

شعار سال: بی‌شک تلخ‌ترین حادثه کشور در سال 96 در واپسین روزهای آن سال یعنی در ساعت هشت و اندی از صبح روز 29 بهمن‌ماه در نوک قله پازن پیر رخ داد و مسافران پرواز تهران یاسوج در هواپیمای ATR72 سفر بی‌پایانی را تجربه کردند و 66 خدمه از کاپیتان گرفته تا مهماندار و کادر امنیت پرواز و همه مسافران آسمانی شدند.

اما این حادثه شاید تلخ‌ترین حادثه چند دهه اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد بود و تنها یک بار چهل سال پیش آن هم در روستای ده‌بزرگ از توابع شهرستان باشت به علت سهل‌انگاری انبار دینامیت منفجر شد و نزدیک به 50 نفر از مردم آن روستا به طور فجیعی جان خود را از دست دادند.

متاسفانه تا آن جاکه ذهن یاری می‌کند برای بازماندگا حادثه دلخراش ده‌بزرگ هم یادبود و المانی جهت زنده نگه داشتن یاد و نام درگذشتگان آن حادثه در نظر گرفته نشد هر چند که آن حادثه در سال‌هایی رخ داد که عصر ارتباطات نوین نبود و ....

اما حادثه سقوط هواپیمای ای‌تی‌آر 72 در دوره‌ای اتفاق افتاده که همه انتظار برگزاری مراسم در خور شان و شایسته‌ای برای درگذشتگان داشتند که داغ آن بر دل بازماندگان و همه مردم استان ماند و چنین نشد.

ولی با این همه؛ مردم استان انتظار داشتند تاکه المانی ماندگار و گویا از حادثه غم‌انگیز سقوط در یکی از شهرهای یاسوج یا سی‌سخت ساخته شود که البته شورا و شهرداری سی‌سخت چنین کاری کردند و المانی ساخته شد.

المان مربوط به سقوط هواپیمای تهران یاسوج در مرکزی‌ترین نقطه گردشگری سی‌سخت و در مکان مناسبی تعبیه شده اما هر رهگذر و مسافری که از این محل عبور می‌کند هرگز به اصل قضیه پی نمی‌برد چرا که المان ساخته شده به هیچ وجه گویای حادثه سقوط نیست و اصولا معنا و مفهومی ندارد.

آن چه که امروزه به عنوان المان سقوط 29 بهمن ماه در شهر سی‌سخت ساخته و تعبیه شده به هر چیزی الا سقوط هواپیما شبیه است و جالب این که بچه‌ها به عنوان سرسره از المان استفاده می‌کنند!!.

معتقدیم جانباختگان سقوط هواپیمای تهران یاسوج برای مردم استان و همه ایرانیان آن قدر محترم و عزیز هستند که در صورت دانستن اصل قضیه اجازه ندهند بچه‌ها به عنوان سرسره از این بنای یادبود و به عبارت بهتر «المان» استفاده کنند.


آن گونه که شنیده‌ایم هزینه‌ای میلیونی جهت ساخت این المان یا به عبارتی بنای یادبود نامفهوم و گنگ صورت گرفته اما باید از شورا و شهرداری سیسخت پرسید خودتان را جای غریبه‌ها بگذارید؛ چه معنا و مفهومی از این المان دستگیرتان می‌شود؟ طراح المان چه کسی بوده و کدام هنرمندان برای ساخت آن نظر داده‌اند و ده‌ها اما و چرای دیگر.


تعداد بازدید : 16

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 28 مهر 98، کد مطلب: 13980727000601: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین