پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
دانشنامه اقتصاد و مالیه شهری به عنوان نخستین دانشنامه جامع دو زبانه ( فارسی - لاتین ) در حوزه اقتصاد شهری به قلم دکتر حسین محمد پورزرندی، رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر شده بود در سایت بنیاد دانشنامه نگاری ایران نمایه شد.
شعار سال :دانشنامه اقتصاد و مالیه شهری به عنوان نخستین دانشنامه جامع دو زبانه ( فارسی - لاتین ) در حوزه اقتصاد شهری به قلم دکتر حسین محمد پورزرندی، رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر شده بود در سایت بنیاد دانشنامه نگاری ایران نمایه شد.
 در این دانشنامه تلاش شده با استفاده از ابزارهای اقتصادی و مالی شهری ،مسائل و مشکلات پیرامون  حوزه های اقتصادی و مالی مناطق شهرداری مورد ارزیابی قرار گیرد.

 بر اساس این گزارش خلاء وجود چنین دانشنامه تخصصی در حوزه اقتصاد و مالی شهری برای استفاده و بهره برداری مدیران و کارشناسان شهری و بانکی کشور محسوس بود و ضرورت داشت با توجه به جایگاه ویژه اقتصاد شهری و در راستای پیشرفت علوم اقتصادی کشور به ویژه اقتصاد شهری چون این دانشنامه‌ای تدوین شود.

در این کتاب که به قلم دکتر حسین محمدپور پورزرندی ( کارشناس ارشد بانکی و رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ) و دکتر محسن طباطبایی مزدآبادی (مدرس دانشگاه )تدوین شده است ، از ۳۰۰۰ واژه و مفهوم تخصصی استفاده شده و برای نخستین بار از جدیدترین سیستم منبع دانشنامه نویسی در جهان بر درج منابع جداگانه برای هر  مدخل واژگانی بهره گرفته شده است .

همچنین از دیگر مزیت های دانشنامه اقتصاد مالی شهری حفظ خط سیر اصلی، موضوع محوری کتاب که همان اقتصاد و مالی شهری باشد ،به تمامی شاخه ها و زیر شاخه های علمی مرتبط با این حوزه تخصصی اعم از اقتصاد خرد، اقتصاد عمومی ،اقتصاد کلان، جامعه شناسی شهری جمعیت شناسی، شهرسازی ،برنامه ریزی شهری، مدیریت و توسعه شهری و همچنین بوم شناسی شهری پرداخته شده است.

گفتنی است این کتاب در سایت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نمایه شده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شهر فردا،تاریخ انتشار:1آبان1398،کد خبر:103024،shahrefarda.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین