پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
معاون صنایع دستی کشور از تدوین آیین نامه‌ای خبر داد که با ابلاغ آن کلیه نمایشگاه‌های صنایع دستی که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی برگزار می‌شود، چارچوب معینی پیدا خواهد کرد.

شعار سال: بهمن نامورمطلق از تدوین آیین‌نامه برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی خبر داد و گفت: در حال حاضر شهرداری‌ها، حتی سازمان‌ها و موسسه‌های خصوصی به برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی می‌پردازند. از این‌رو کارشناسان ما در معاونت، آیین‌نامه‌ای تدوین و چارچوب‌هایی را تدوین کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به بومی و ایرانی بودن کالاها و خرید مستقیم از هنرمندان و حمایت از آنان اشاره کرد.

معاون صنایع دستی در ادامه و در پاسخ به این‌که چه ضمانی برای اجرایی شدن آیین‌نامه نمایشگاه‌های صنایع دستی وجود دارد، عنوان کرد: ما یک فراخوان عمومی می‌دهیم و آیین نامه را به سازمان‌های مختلف ابلاغ می‌کنیم اما نگاه ما سلبی نیست. هدف اصلی رونق صنایع دستی و حمایت از هنرمندان است. حالا اگر ناخالصی‌های اندکی هم وجود داشته باشد، قابل چشم‌پوشی است.

نامورمطلق با اشاره به این‌که امروز اهمیت صنایع دستی مشخص شده گفت: خوشبختانه امروز صدا و سیما به صنایع دستی توجه می‌کند و به ساخت مستندهایی در این زمینه می‌پردازد یا شهرداری‌ها و موسسات دیگر، نمایشگاه‌هایی برگزار می‌کنند؛ همه اینها خوب و نشان دهنده توجه به صنایع دستی و هنرهای سنتی است. ما ضمن قدرانی از همه این نهادها و سازمان‌ها به آنها پیشنهاد می‌کنیم تا با مشورت کارشناسان صنایع دستی چنین کاری را انجام دهند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 12 مرداد 1395، کد مطلب: 3728640:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین