پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به وضعیت نامطلوب خلیج گرگان و تداوم خشکی آن گفت: نجات خلیج گرگان نیاز به عزم و اراده‌ای فرااستانی دارد.

شعارسال: رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به وضعیت نامطلوب خلیج گرگان و تداوم خشکی آن گفت: نجات خلیج گرگان نیاز به عزم و اراده‌ای فرااستانی دارد.

هادی هاشمیان ظهر امروز در نخستین همایش ملی دریای خزر، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو اظهارداشت: گاهی اوقات توسعه‌ای که مدنظر افراد قرار دارد در تضاد با منافع محیط زیست است.

وی افزود: البته قانونگذار هم باید برای حل این تضادها چاره‌ اندیشی کند تا هم آسیبی به محیط زیست نرسد و هم اینکه برنامه‌های توسعه استان به ثمر بنشیند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه دریای خزر می‌تواند ظرفیت خوبی برای رفع عقب‌افتادگی‌های استان باشد، خاطرنشان کرد: استان‌های ساحلی خزر از جمله گیلان و مازندران توانستند از ظرفیت دریا برای توسعه اقتصادی بهره بگیرند اما ما نتوانستیم به طور قانونی و اصولی از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: یکی از مشکلاتی که دامن‌گیر دریا بوده و به محیط زیست آسیب می‌زند، وابستگی بیش از حد ساحل‌نشینان به دریا است. باید برای حل مشکلات بیکاری و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی ساحل‌نشینان برنامهریزی کرد.

هاشمیان با اشاره به وضعیت نامطلوب خلیج گرگان و تداوم خشکی آن گفت: نجات خلیج گرگان نیاز به عزم و اراده‌ای فرااستانی دارد. دولتمردان باید همانگونه که برای دریاچه ارومیه کاری ستادی در سطح ملی انجام دادند برای احیای خلیج گرگان نیز باید همین برنامه را داشته باشند.

وی افزود: در کنار اقدامات که دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی باید انجام دهند، سازمان‌های مردم نهاد حوزه محیط زیست هم باید فعال‌تر عمل کنند تا این موضوع تبدیل به یک مطالبه ملی و عمومی شود.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار:8 آبان 1398،کدخبر: 2130223،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین