پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
پیمان آرامون سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی دفع نامناسب و غیراصولی پسماند در استان را یکی از مشکلات پیش روی استان عنوان کرد.

شعار سال: سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی دفع نامناسب و غیراصولی پسماند در استان را یکی از مشکلات پیش روی استان عنوان کرد.

پیمان آرامون با بیان اینکه هم اکنون شاهد دفع غیراصولی و نامناسب پسماند در سطح استان هستیم افزود: هم اکنون این موضوع به یکی از دغدغه های مهم مدیریت شهری در شهرهای استان تبدیل شده و باید هر چه سریعتر چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نه تنها در شهرهای استان بلکه در برخی روستاها نیز با دفع غیراصولی پسماند مواجه هستیم افزود: روزانه بیش از دو هزار تن پسماند در استان تولید و دفع می شود که نیازمند توجه مدیران شهری این موضوع است.

آرامون با بیان اینکه دفع غیراصولی نه تنها با سلامت مردم ارتباط مستقیمی دارد بلکه موجب تخریب محیط زیست و هدررفت سرمایه های هنگفت می شود عنوان کرد: با ورود سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت می توان این مشکل را مدیریت کرده و زمینه اشتغال جوانان را نیز در این حوزه فراهم کرد.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی طرح تفکیک زباله از مبدا و تولید کمپوست را از تجربه های موفق برخی شهرهای استان عنوان کرد و گفت: این طرح در تمام مناطق استان اجرایی شود که در این راستا دولت از متقاضیان و علاقمندان به این حوزه نیز حمایت می کند.

آرامون از ارومیه به عنوان باغ شهر و یکی از شهرهای پاک نام برد و گفت: امیدواریم معضل دفع غیراصولی پسماند و بی توجهی به این حوزه موجب افزایش بار آلودگی در این باغ شهر زیبا نشود.

وی هیه برنامه های جامع مدیریت پسماند دراستان، مدیریت محل دفن زباله ، اجرای کردن طرح بازیافت پسماند با جذب سرمایه های بخش خصوصی را از راهکارهای حل این چالش برشمرد و گفت: هم اکنون مطالعات و اقدامات خوبی برای مدیریت این حوزه در دست انجام است که امیدواریم هر چه زودتر به مرحله اجرا برسد.

آرامون یادآور شد: مطالعات دفن بهداشتی پسماندهای ویژه با رویکرد حفظ ایمنی و سلامت عمومی، محیط زیست طبیعی، محیط زیست اجتماعی، محیط زیست فرهنگی و هزینه اقتصادی و با رعایت مطالعات هیدورلوژی و توپوگرافی منطقه در استان انجام شده و براساس آن چند مکان مناسب شناسایی شده است.
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:8آبان1398،کد خبر:4758710،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین