پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۳۳۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
رسانه‌های عراقی اعلام کردند جلسه امروز پارلمان مساله برکناری عادل عبدالمهدی از نخست‌وزیری عراق را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

شعارسال: رسانه‌های عراقی اعلام کردند جلسه امروز پارلمان مساله برکناری عادل عبدالمهدی از نخست‌وزیری عراق را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

 رسانه‌های عراقی اعلام کردند جلسه امروز پارلمان مساله برکناری عادل عبدالمهدی از نخست‌وزیری عراق را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

 روزنامه رسمی الصباح با اعلام این خبر به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: نشست امروز مجلس عراق احتمالا پذیرش استعفای دولت را مورد بررسی قرار خواهد داد، به خصوص که مذاکرات دو فراکسیون الفتح و سائرون در رابطه با این مساله بوده است.

در چنین شرایطی این پرسش مطرح می‌شود که آیا با برکناری عادل عبدالمهدی و انحلال کابینه مشکل عراق حل شده و معترضان به خانه‌های خود باز خواهند گشت؟ چه طرف‌هایی در پس پرده به تظاهرات سمت‌وسو می‌دهند؟

به اعتقاد کارشناسان برکناری یا استعفای دولت عادل عبدالمهدی به هیچ عنوان نمی‌تواند پایانی برای تظاهرات یا به تعبیری اغتشاشات حاکم بر عراق باشد. با نگاهی عمیق‌تر به رخدادهای عراق شاهد آن هستیم که طرف‌هایی به دنبال تحقق تغییر در عراق از طریق فاکتور بهار عربی متکی بر هرج‌ومرج سازنده هستند.

وقتی تمرکز تمامی شعارهای مردمی که قرار است برای بهبود شرایط معیشتی باشند معطوف حمله به محور مقاومت و حشد الشعبی می شود و طرفی که توانست طرح آمریکایی-سعودی برای استقرار داعش در قلب منطقه اسلامی را با شکست مواجه کند، مورد حمله و انتقاد قرار می‌گیرد، دشواری چندانی برای جهت‌یابی طرف‌های عامل این اغتشاشات به وجود نمی‌آید.

به گفته یک کارشناس عراقی ناخرسندی واشنگتن از عملکرد عادل عبدالمهدی که با لغو استقبال از او در کاخ سفید کلید خورده بود، امروز در کف خیابان‌های بغداد و سمت‌وسو دادن به درخواست‌ها برای سرنگونی دولت او ادامه پیدا کرده است.

به راستی چرا تهاجم دیشب شماری از معترضان به سوی یکی از مناطق حفاظت‌شده در عراق دقیقاً بعد از سقوط دو موشک در اطراف سفارت آمریکا به صورتی کاملاً خودجوش و فوری متوقف شد و معترضان که از یکی از موانع نیروهای امنیتی عبور کرده بودند تصمیم به عقب‌نشینی و نیمه‌تمام گذاشتن حمله خود شدند؟

در اینکه آمریکا ید طولایی در به کارگیری اغتشاشات، ناآرامی‌ها و اراذل و اوباش جهت تحقق اهداف خود در کشورهای مختلف جهان دارد شکی نیست. به عنوان مثال، اعتراف واشنگتن از طریق انتشار اسناد مربوط به کودتای 28 مرداد در ایران گواهی بر این مدعاست.

حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا آمریکا برای رسیدن به هدفی که از طریق جنگ و تروریسم قادر به تحقق آن نبوده از طریق اعتراضات، اغتشاشات و تک‌تیراندازها استفاده می‌کند؟


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اعتماد آنلاین  ،تاریخ انتشار: 9 آبان 1398،کدخبر: 356167،www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین