پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ثبت سالانه ۳۰۰ هزار مرگ در کشور، گفت: در این میان علت اصلی مرگ ۱۰۰ هزار نفر فشار خون بالا است.

شعارسال: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ثبت سالانه ۳۰۰ هزار مرگ در کشور، گفت: در این میان علت اصلی مرگ ۱۰۰ هزار نفر فشار خون بالا است.

سعید نمکی در دیدار با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت با اشاره به اینکه سفر به استان‌های مختلف به منظور بررسی وضعیت حوزه بهداشت و درمان و رفع مشکلات در این حوزه انجام می شود، اظهار کرد: حضور در گیلان نیز به منظور برطرف کردن مشکلات این استان است.

وی با بیان اینکه آلاینده‌های تالاب انزلی یکی از عمده‌ترین مشکلات زیست محیطی گیلان است، تصریح کرد: سال‌های گذشته گزارشی از رودخانه‌های گوهررود و زرجوب و پسماند سراوان تهیه کردیم.

مرگ سالانه ۱۰۰ هزار ایرانی براثر فشار خون بالا

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه قبل از سفر به این استان اطلاعات لازم را در حوزه بهداشت و درمان گیلان جمع آوری و مطالعه کرده است، گفت: بهره برداری از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابه لاکان اولویت اصلی است.

نمکی با اشاره به اینکه اتمام سازه بیمارستان لاکان رشت نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، ادامه داد: برای تجهیز این بیمارستان نیز اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی نیاز است.

وی با بیان اینکه سالانه ۳۸۰ هزار مرگ در کشور رخ می دهد، گفت: از این تعداد ۱۰۰ هزار مرگ براثر فشار خون بالا بوده که امسال طرح ملی بسیج کنترل فشار خون در سطح کشور انجام و اطلاعات خوبی در این زمینه جمع آوری شد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری آفتاب ،تاریخ انتشار: 10 آبان 1398،کدخبر:619174 ،www.aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین