پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۹۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
با گذشت 11ماه از کنارگذاشتن احمد ضیایی رئیس‌سابق فدراسیون والیبال، هنوز رئیس‌جدید این فدراسیون معرفی نشده و پست‌های گوناگون نظیر نایب‌رئیس، دبیر، سازمان ساحلی و کمیته داوران و... بدون مسئول هستند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

شعارسال : حدود یکسال پیش (۱۶ آذر ۱۳۹۷) بود که به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان، خبر انصراف احمد ضیائی از ریاست فدراسیون والیبال منتشر و افشین داوری نیز به عنوان سرپرست فدراسیون و جایگزین موقت او معرفی شد. پس از این موضوع در حالی که اکثر کارشناسان و اهالی این رشته انتظار داشتند با توجه به سال پرترافیک والیبال هر چه سریع‌تر انتخابات برای معرفی رئیس‌جدید فدراسیون برگزار شود، اما این اتفاق رخ نداد.
سرپرستی افشین داوری نزدیک به ۱۰ ماه در فدراسیون والیبال ادامه داشت (با به پایان رسیدن دوره ۶ ماهه، سرپرستی داوری در والیبال غیر قانونی بود) تا اینکه پس از ثبت‌نام کاندیداها در تاریخ ۹ تا ۲۴ شهریور ماه و مخالفت وزارت ورزش با حضور داوری در انتخابات والیبال، او از سمتش در فدراسیون برکنار شد. با کنار رفتن داوری‌، علی فتاحی دبیر فدراسیون به عنوان سرپرست جدید انتخاب شد.
جهانگیر سید عباسی کارشناس والیبال ایران با انتقاد از بلاتکلیفی ریاست این فدراسیون در این خصوص به ایسنا گفت: «بارها این مورد را اعلام کرده‌ام که والیبال نیاز به سرپرست نداشت و باید بلافاصله بعد از رفتن ضیایی انتخابات را برگزار می‌کردیم. خیلی طول کشید و بهتر بود رئیس‌انتخاب می‌شد تا همه افراد حاضر در فدراسیون با حکم قطعی کار کنند. به نظر من الان مسابقات مهمی چون انتخابی المپیک را پیش رو داریم که یک مقدار نگران‌کننده است. المپیک برای والیبال ما حکم مرگ و زندگی را دارد.»
بهنام محمودی نیز، درباره تاخیر در برگزاری انتخابات گفت: «واقعیت این است که همه اهالی والیبال از این اتفاق گله دارند. بارها گفته‌ام که نفراتی چون آقای داورزنی و یزدانی‌خرم زحمات زیادی برای والیبال ایران کشیدند و ما نمی‌توانیم اسامی این نفرات را از تاریخ والیبال کشور پاک کنیم، اما موضوع روز این است که والیبال به رئیس‌جوان و با تخصص نیاز دارد تا بتواند مسیر پیشرفت خود را با سرعت بیشتری طی کرده و به اوج برسد. ما سال‌ها برای نفرات جوان و مدیران والیبالی خود از بیت‌المال هزینه کرده‌ایم، بهتر است با برگزاری انتخابات و انتخاب یک مدیر جوان، والیبال را به مسیر پیشرفت هدایت کنیم.»


حضور داورزنی و قوت گرفتن مهندسی انتخابات


در حالی که اکثر کارشناسان والیبال از عدم برگزاری انتخابات گله داشتند سرانجام ثبت‌نام کاندیداها صورت گرفت تا فضا کمی آرام‌تر شود، اما با ثبت‌نام محمدرضا داورزنی به عنوان کاندیدای انتخابات والیبال، بار دیگر انتقادات از وزارت ورزش به دلیل برگزار نشدن و احتمال مهندسی شدن مجمع بالا گرفت. اکنون نزدیک به دو ماه است که ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون والیبال نیز صورت گرفته، اما همچنان خبری از تایید صلاحیت‌ها، مشخص شدن کاندیداها و زمان برگزاری انتخابات نیست تا همچنان شاهد بی‌ثباتی در فدراسیون والیبال به دلیل نبود رئیس‌باشیم.
با توجه به ثبت‌نام داورزنی، بسیاری از کارشناسان معتقدند که اگر قرار است عدالت و صداقت در مجمع والیبال اجرا شود، داورزنی باید از سمتش در وزارت ورزش استعفا کند. تصمیمی که تا به این لحظه از سوی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزیر ورزش گرفته نشده تا با انتقادات جدی‌تری همراه شود. سیدعباسی در این باره می‌گوید: «اگر داورزنی در انتخابات حاضر شود به احتمال زیاد رای می‌آورد و نیازی به مهندسی کردن انتخابات نیست. او هم پشتوانه وزارت را دارد، هم در خانواده والیبال شناخته شده است. اما برای من این سؤال است که آیا تا این حد ضرورت دارد که یک نفر هم معاونت وزارت ورزش باشد و هم ریاست فدراسیون والیبال را همزمان در اختیار داشته باشد؟ آیا شخص دیگری را نداریم؟ در این شرایط رسیدگی به هر دو بخش سخت خواهد بود و امکان‌پذیر نیست. اگر داورزنی در وزارت سرپرستی معاونت ورزش قهرمانی را بر عهده داشته باشد نمی‌تواند آنطور که باید به والیبال رسیدگی کند.»
محمود افشاردوست نیز در یک گفت‌و‌گوی رادیویی درباره ثبت‌نام داورزنی گفت: «از نگاه یک والیبالی و ورزشی هم معتقدم که حضور داورزنی در والیبال خوب است، اما از طرفی هم به نظرم ادامه حضور او در وزارت ورزش باعث می‌شود مدیران جوان خوبی برای هدایت فدراسیون‌ها پرورش یابند.»


چه دست‌هایی پشت این جریان‌ها وجود دارد


همچنین تاثیر نبود رئیس‌را هم اکنون می‌توان در همه جوانب والیبال ایران از جمله، نبود مسئولان مشخص در کمیته‌های مختلف فدراسیون و نحوه برگزاری لیگ‌برتر لمس کرد که انتقادات مربیان لیگ‌برتر را نیز به همراه داشته است. محمد ترکاشوند پیشکسوت والیبال و مربی فعلی تیم پیکان تهران در این مورد گفت: «نمی‌دانم چرا انتخابات را برگزار نمی‌کنند و دلیل این موضوع برای هیچ‌کس مشخص نیست. معلوم نیست چه دست‌هایی پشت این جریان‌ها وجود دارد. تنها می‌توان به حال والیبال که در این سال‌ها موفق‌ترین رشته تیمی ایران بوده تاسف خورد. برخی آقایان تنها بخاطر خودخواهی و منافع شخصی هرگونه که می‌خواهند با والیبال برخورد می‌کنند. هر بلایی که می‌خواهند بر سر والیبال این مملکت آورده‌اند. به دلیل عدم برنامه‌ریزی درست از سوی فدراسیون برای برگزاری لیگ، ما پیش فصل را از دست دادیم و تنها ۱۵ روز است که تمرینات خود را پیگیری می‌کنیم.»
با توجه به این شرایط، باید دید چرا وزارت ورزش و جوانان هیچ اقدامی در رابطه با برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال انجام نمی‌دهد تا در این روزهای حساس برای والیبال ایران که انتخابی المپیک در چین را پیش رو دارد، رئیس‌جدید برنامه‌ها را با رسیدگی دقیق‌تری پیگیری کند. اقدامی که فتاحی سرپرست فعلی فدراسیون به تنهایی و با توجه به نبود مسئولان کمیته‌های مختلف فدراسیون به عنوان بازوان والیبال ایران، در انجام آنها ناتوان خواهد بود.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان ، تاریخ انتشار 12 آبان 98 ، کد خبر : 173800 ، kayhan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین