پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۹۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
کسانی هستند که پای ریسک و مخاطرات ایده خود ایستادند و فقط به دنبال راهنمایی هستند تا بتوانند راحت‌تر این مسیر را ادامه دهند که برای راهنمایی این افراد با کارشناسان نرم افزار و استارت‌آپ گفتگو کردیم.
شعارسال : در چند سال اخیر بازار استارت آپ‌ها در کشور، حسابی داغ شده است و افراد صاحب ایده به دنبال راهی هستند تا بتوانند ایده‌های خود را به محصول و نتیجه برسانند.

در میانه راه برخی از افراد از ادامه مسیر منصرف شده و دنباله روی افرادی می‌شوند که کار کردن بر روی ایده دیگران را بر تلاش برای رسیدن به نتیجه ایده خود، ترجیح می‌دهند.اما کسانی هستند که پای ریسک و مخاطرات ایده خود ایستادند و فقط به دنبال راهنمایی هستند تا بتوانند راحت‌تر این مسیر را ادامه دهند. برای آنچه افراد ایده پرداز چشم انداز مناسبی از مسیر خود داشته باشند با تعدادی از افراد صاحب نظر در حوزه استارت‌آپ و ساخت اپلیکیشن و نرم افزار گفتگو کردیم.

یکی از مسائلی که ذهن ایده پردازان را به خود مشغول کرده است موضوع ایجاد یک پلت فرم و نرم افزار یا اپلیکیشن برای ارائه خدمات شان به مردم است.

هزینه ساخت یک اپلیکیشن چه‌قدر است؟

هادی حسنی کارشناس نرم افزار با اشاره به هزینه برنامه نویسان برای برنامه نویسی، گفت: هزینه‌های ساخت یک نرم افزار یا اپلیکیشن بسته به نوع درخواست متفاوت است. به عنوان مثال برای یک نرم افزار معمولی اندروید نیاز است که یک تیم دو تا سه نفره برای برنامه نویسی اقدام کند و بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه برای آن برآورد شده است.

وی تأکید کرد: پیشنهاد می‌کنم تا ایده پردازان، ساخت اپلیکیشن‌های خود را به شرکت‌های بزرگ واگذار نکنند که به دلیل نام و برند شان هزینه‌های اضافی زیاد می‌گیرند.

تیم‌های ایده پرداز می‌توانند در شکل دهی تیم خود یک نفر را به عنوان برنامه نویس سهامدار کنند تا از بابت همکاری فرد اطمینان داشته باشند و به این ترتیب هزینه پشتیبانی نیز از بین می‌رود و فرد می‌تواند به راحتی از حضور یک برنامه نویس در تیم خود بهره ببرند

حسنی در ادامه گفت: برخی از افراد از این موضوع واهمه دارند که ایده‌های آن‌ها توسط برنامه نویسان سرقت شود که این موضوع از اساس اشتباه است چرا که اگر با برنامه نویس، قرارداد شفاف و مطمئنی منعقد شود این حق برای برنامه نویس وجود ندارد که بخواهد از نرم‌افزاری که برای سفارش دهنده تولید کرده در زمینه‌های دیگر و برای افراد دیگر استفاده کند.

این کارشناس نرم‌افزار تأکید کرد: البته تیم‌های ایده پرداز می‌توانند در شکل دهی تیم خود یک نفر را به عنوان برنامه نویس سهامدار کنند تا از بابت همکاری فرد اطمینان داشته باشند به این ترتیب هزینه پشتیبانی نیز از بین می‌رود و فرد می‌تواند به راحتی از حضور یک برنامه نویس در تیم خود بهره ببرند.

ایده پردازان نگران سرقت ایده نباشند

کیارش حسینی کارشناسی و مشاوره استارت‌آپ‌ها نیز درباره یکی از دغدغه‌های ایده پردازان، یعنی سرقت ایده توضیح داد: ایده پردازان نباید فراموش کنند که ایده به تنهایی آن قدر فوق‌العاده نیست که برای سرقت آن افراد اقدام کنند مهم این است که برای پرورش ایده سریع واکنش نشان داده و در مقابل مشکلات در آورد.

وی ادامه داد: باید همزمان با ذائقه مشتری را اصلاح کرد و با فروش اعتباری محصول این این موضوع را بررسی کرد که تا چه میزان ایده می‌تواند به نتیجه و محصول برسد.

کارشناس مشاوره استارت‌آپ‌ها تاکید کرد: موضوع کسب و کار با ایده کاملا متفاوت است برای توسعه کسب و کار‌ها این موضوع را باید در نظر داشت که دیر یا زود افرادی از ایده شما مطلع شده و می‌توانند برای انجام آن اقدام کنند مهم این است که شما خود را با بازار هماهنگ کرده و به روز باشید.

ایده پردازان نباید فراموش کنند که ایده به تنهایی آن قدر فوق‌العاده نیست که برای سرقت آن افراد اقدام کنند مهم این است که برای پرورش ایده سریع واکنش نشان داده و در مقابل مشکلات در آورد.

کمک دولتی‌ها به استارت آپ‌ها

یکی دیگر از مشکلاتی که ایده پردازان را از پیمودن راه برای تحقق ایده‌هایشان منصرف می‌کند، نداشتن حمایت نهاد‌هایی است که به آن‌ها در تحقق این رویا کمک کند.

امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، تاکید کرد: برای حمایت از استارت‌آپ‌ها طرح نوآفرین در این وزارتخانه انجام می‌شود. این طرح کمک می‌کند تا تیم‌های استارت‌آپی بتوانند برای انجام فرایند‌های مورد نیاز تا دسترسی به محصول است یک نهاد حامی کمک بگیرند. طرح از ابتدای تابستان کلید خورده و به دنبال این هستیم تا با ارائه تسهیلات به تیم‌های استارتاپی کمک کنیم بتوانند نتیجه تلاش خود را ببینند.

با وجود اینکه رسانه‌ها تلاش زیادی برای تشریح روند پیگیری ایده می‌کنند، اما افراد ایده پرداز باید در نظر داشته باشند که استفاده از تجربیات استارت‌آپ‌های موفق می‌تواند به آن‌ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب بیشترین کمک را بکند و با توجه به اینکه جنس فعالیت‌های استارت‌آپی از نوعی است که تلاش و پشتکار افراد باز می‌گردد و بهتر است ایده پردازان کفش آهنین به پا کرده و به حمایت‌های نهاد‌های دولتی چندان دلبسته نباشند.
 
شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 13 آبان 98 ، کد خبر : 13980706000152 ، farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
0
وقتی که حمایت مالی و پشتیبانی کامل داشه باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین