پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۰۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورمانات گفت: یونسکو در پرونده ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات خواستار توقف ساخت‌وسازهای جدید در برخی از روستاهای تاریخی این منطقه شده است.
شعارسال: مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورمانات گفت: یونسکو در پرونده ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات خواستار توقف ساخت‌وسازهای جدید در برخی از روستاهای تاریخی این منطقه شده است.

پویا طالب‌نیا، مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورمانات با بیان این‌که اخیرا یونسکو در مسیر ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورمانات نسبت به انجام برخی ساخت‌وسازهای جدید در این منطقه انتقاداتی داشته، عنوان کرد: پس از وقوع زلزله بزرگ دو سال پیش، تعدادی از واحدهای مسکونی روستاهای منطقه اورامانات تخریب شدند و اکنون بازسازی این واحدها در حال انجام است.
 
وی افزود: متاسفانه بازسازی واحدهای تخریب شده و انجام ساخت‌وسازهای جدید بویژه در روستای داریان چندان مطابق با ضوابط میراث فرهنگی نیست و این مساله حساسیت یونسکو را برای ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورمانات برانگیخته و خواستار توقف این نوع از ساخت‌وسازها در منطقه شده است.
 
مدیرپایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات اضافه کرد: بر این مبنا به‌نظر می‌‎رسد در شرایط فعلی باید تفاهم نامه‌ای بین میراث فرهنگی و بنیاد مسکن منعقد شود تا طبق این تفاهم نامه ساخت‌وسازهای جدیدی که در این منطقه انجام می‌گیرد، مطابق با ضوابط میراث فرهنگی و حفظ هویت تاریخی و فرهنگی این روستاها باشد.
 
وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ صرت گرفته تا چندماه دیگر باید پرونده مطالعات منظر فرهنگی تاریخی اورامانات را به یونسکو ارسال کنیم و سال آینده هم کارشناسان ارزیاب این سازمان برای بررسی و راستی آزمایی مطالعات پرونده به منطقه خواهند آمد، بنابراین تا آن زمان فرصت داریم در ساخت و سازهایی که در آنجا انجام می‌گیرد، بازنگری داشته باشیم.
 
طالب‌نیا در ادامه به ثبت شش روستا تاریخی منطقه اورامانات طی ماه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: پرونده شش روستا دیگر را نیز به وزارت میراث فرهنگی ارسال کرده‌ایم و احتمالا تا پایان این ماه به ثبت ملی برسند.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان نیوز     ،تاریخ انتشار:  12  آبان 1398،کدخبر: 23580 ،www.eskannews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
متاسفانه بازسازی واحدهای تخریب شده و انجام ساخت‌وسازهای جدید بویژه در روستای داریان چندان مطابق با ضوابط میراث فرهنگی نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
0
0
بر این مبنا به‌نظر می‌‎رسد در شرایط فعلی باید تفاهم نامه‌ای بین میراث فرهنگی و بنیاد مسکن منعقد شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین