پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۱۳۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
تالار مرکزی فرهنگ و هنر ساری که از مصوبات کاغذی سفر استانی دولت اسبق بود و سال‌ها به دلیل اعتبار قطره‌چکانی نیمه‌ تمام مانده بود، با پیگیری استاندار بومی و مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دریافت اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریالی در مسیر تکمیل شدن قرار گرفت.

شعار سال:تالار مرکزی فرهنگ و هنر ساری که از مصوبات کاغذی سفر استانی دولت اسبق بود و سال‌ها به دلیل اعتبار قطره‌چکانی نیمه‌ تمام مانده بود، با پیگیری استاندار بومی و مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دریافت اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریالی در مسیر تکمیل شدن قرار گرفت.

تالار مرکزی فرهنگ و هنر که دارای سه سالن جداگانه آمفی تئاتر، همایش و کودک با حدود یک هزار و ۸۰۰ صندلی است و از آن به عنوان بزرگ ترین تالار و مجتمع فرهنگی و هنری شمال کشور نام برده می شود، در سال ۸۶ در بحبوحه سفرهای استانی دولت نهم به مازندران برای مرکز این استان مصوب شد. بر اساس این مصوبه قرار بود تا پایان دولت در سال ۹۲ به اتمام برسد که تا پایان عمر دولت نهم با کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رها شد.
اگر چه تاخیر در تکمیل این پروژه بنا بر اظهار کارشناسان ساختمانی هزینه ساخت آن را تا دو برابر رقم مصوب که ۳۵ میلیارد تومان پیش بینی شده بود، افزایش داد، ولی در هر صورت این بار همراهی استاندار مازندران با مدیرکل جوان ارشاد این استان که از قضا هر دو مدیر نیز از نیروهای بومی این خطه شمال کشور محسوب می شوند؛ در رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نتیجه داد و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی این سازمان و ۵۰ میلیارد ریال نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داد تا این گره ۱۲ ساله باز شود.
تالار فرهنگ و هنر شهر ساری دارای یک هزار و ۳۰۰ متر مربع زیربنا با سالن همایش یک هزار نفری، سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۶۰۰ صندلی و سالن ویژه کودکان و نوجوانان با ۲۰۰ صندلی است. علاوه بر این این مجتمع دارای نگارخانه، گالری و اتاق هایی برای برپایی کارگاههای آموزشی است.

بر اساس آخرین برآورد، تالار مرکزی ساری که تاکنون برای آن ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد، دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی از لحاظ ساختمانی است و برای تکمیل کامل نیاز به حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که تاکنون با پرداخت نیمی از این بودجه موافقت شد که در صورت تخصیص تمام و کمال این اعتبار نصف و نیمه، بخشی از تالار شامل سایت اداری و سالن همایش یک هزار نفره آن به پایان می رسد.
تخصیص اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریالی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این باره به  گفت : هم اکنون تالار مرکزی فرهنگ و هنر شهر ساری که از سال ۸۶ شروع شد و تاکنون به دلیل اعتبار قطره چکانی نیمه کاره مانده، حدود ۹۰ درصد در بخش ساختمانی پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل نهایی شامل تمام فضاهای پیش بینی در نقشه حدود ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
عباس زارع افزود : با رایزنی استاندار مازندران از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، با موافقت رئیس این سازمان حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در سال جاری موافقت شد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با پیگیری استانی ۵۰ میلیارد ریال از محل بودجه عمرانی این وزارتخانه به این پروژه اعتبار داد.
وی گفت : در مجموع این مجتمع فرهنگی و هنری شهر ساری که بزرگترین مجتمع فرهنگی شمال کشور نیز محسوب می شود در سال جاری ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار دارد و پیش بینی می شود که فاز اول آن که شامل فضای اداری، یک سالن هزار نفری موسوم به سالن همایش و بخشی های نمایشگاهی است ، خاتمه یابد.
زارع افزود : افتتاح فاز اول این مجتمع فرهنگی با همین ابعاد نیز تا حد زیادی بخشی از کمبودهای ما را در فضای مناسب فرهنگی و اجتماعی برای برگزاری آیین های رسمی در مرکز استان رفع می کند و امیدواریم که در سال آینده نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی با پرداخت نیم دیگر اعتبار برای تکمیل موافقت کند که در این صورت تا سال ۱۴۰۰ به طور کامل این مجتمع افتتاح می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت : این استان با داشتن ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی و گردشگری از داشتن فضای فرهنگی بویژه در مرکز استان با فقر و محرومیت مواجه است و نیاز به توجه بیشتر از سوی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی دارد.


از سرگیری عملیات ساخت مجتمع فرهنگی رامسر پس از ۱۵ سال


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین گفت که از طریق رایزنی استاندار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این وزارتخانه با ادامه ساخت مجتمع فرهنگی و هنر شهر رامسر در باغ ۳۰ هکتاری این شهر موافقت کرد و این توافق گره ۱۵ ساله از این پروژه را برداشت.
زارع افزود : این پروژه در سال ۸۳ در شهر رامسر شروع شد و به دلیل اعتبار قطره چکانی و مخالفت میراث فرهنگی برای ساخت آن در باغ ۳۰ هکتار این وزارتخانه، با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده بود.
وی گفت : در شرایط فعلی با موافقت وزارت میراث فرهنگی با ساخت این مجتمع ، گره اصلی برداشته شد و رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اختصاص اعتبار از سوی مدیریت ارشد استان در حال انجام است و امیدواریم با پرداخت اعتبار مناسب این پروژه نیز در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل ارشاد مازندران گفت : رامسر یکی از شهرهای ساحلی و گردشگری مازندران است که سالانه چند میلیون گردشگر داخلی و خارجی به این شهر سفر می کند و با وجود چنین ظرفیت فرهنگی ملی و بین المللی این شهر معروف به عروس مازندران از داشتن فضای فرهنگی محروم است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:13مرداد1398،کد خبر:83541149،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین