پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۶۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۶
فرماندار همدان گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر سیل با هماهنگی مقام قضایی تخریب خواهد شد به طوریکه دو ساختمان در قاسم آباد و محدوده رودخانه بر خلاف میل باطنی روز گذشته تخریب شد.

شعارسال: حسین افشاری دوشنبه ۲۰ آبان در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان، با بیان اینکه خوشبختانه مسئولان شهرستان آمادگی نسبی برای مقابله با حوادثی که ذیل مدیریت بحران تعریف می شود را دارند، خاطرنشان کرد: قاسم آباد به علت وجود فاضلاب شهری یکی از نقاط اصلی حادثه خیز است که در بارندگی های اخیر بازهم دچار آبگرفتگی شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه پنج رودخانه در مسیر قهاوند مورد بررسی قرار گرفته و کانال ها لایروبی شده اند، ادامه داد: برخی از راه ها در گذشته خاکی بودند و اکنون به جاده های اصلی تبدیل شده اند و ضرورت دارد که بررسی های کارشناسانه در این مورد صورت بگیرد.

افشاری خطاب به مسئولان تأکید کرد: به محض این که کارها از روال عادی خارج شد باید همه در حوزه استحفاظی خود حضور پیدا کنند و در مرحله مقابله خسارت را به حداقل برسانند.

فرماندار همدان با بیان اینکه در مدیریت بحران حرف اول را هماهنگی می زند، تصریح کرد: سیل برگردان ها نیز طبق نظر مشاوران به دانشگاه های علوم پزشکی ابن سینا و بوعلی سینا وارد می شود که این دو مسیر آسیب پذیر هستند.

برخی آتش سوزی ها در شهریورماه امسال به قدری سهمگین بود که در صورت تعلل عوامل آتش نشانی بسیاری از باغ ها در آتش سوزی می سوختند.

۱۹۱۱ واحد مسکونی از تسهیلات بلاعوض بهره مند شده اند

معاون عمرانی فرمانداری همدان نیز گفت: اعتبارات ابلاغی شهرستان همدان از محل مواد ۱۰ و ۱۲ حدود ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار مبادله شده که از این رقم دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای آب و فاضلاب روستایی، ۱۶۲ میلیون تومان اداره برق، ۵۵۰ میلیون تومان راهداری و حمل و نقل جاده ای، چهار میلیارد تومان شهرداری، ۲۵۰ میلیون تومان شهرداری مریانج، ۳۰۰ میلیون شهرداری قهاوند، ۱۵۰ میلیون تومان شهرداری جورقان و ۵۰۰ میلیون تومان برای بنیاد مسکن و روستاهای حیران و کورکهریز و یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون برای منابع آب و لایروبی کانال ها درنظر گرفته شده است.

رضا زمانی با بیان اینکه اقدامات و تسهیلات بنیاد مسکن در حال حاضر ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک های بلاعوضی بوده که برای هزار و ۴۲۳ واحد در شهرستان همدان پرداخت شده است، ادامه داد: ۴۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان در قالب هزار و ۹۱۱ واحد مساکن شهری و روستایی در قالب تسهیلات چهار درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله ابلاغ شده است.

زمانی تأکید کرد: جهادکشاورزی نیز بعد از سیلاب سامانه سجاد ثبت کرد و تعداد ۶۰۷ فقره در کل شهرستان ثبت شده که از این تعداد ۳۶۸ پرونده به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شده و ۲۵۳ پرونده زراعی منتظر تأیید پژوهشگاه فضایی هستند.

 

وی با بیان اینکه ۸۲ میلیارد تسهیلات بلاعوض به استان همدان ابلاغ شده که ۱۱ و ۳ دهم به شهرستان همدان اعطا شده که دو میلیارد از این تسهیلات پرداخت شده است، تصریح کرد: تسهیلات ارزان قیمت نیز ۱۰۲ میلیارد تومان ابلاغ شده که سهم شهرستان ۱۴.۲ میلیارد است که از این رقم ۳.۷ دهم از آن پرداخت شده است.

وی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه در هنگام بارش، چهار مورد بازدید از رودخانه های شهرستان، فعالسازی مدیریت بحران شهرداری ها، هماهنگی برای مانورهای زلزله، بازدید از رودخانه های عباس آباد، خضر، حیدره، دره مرادبیگ، مانورهای فرودگاه، راه آهن و کارگروه سیلاب در راستای مدیریت بحران در شهرستان انجام شده است.

نماینده سازمان بازرسی نیز با بیان اینکه از ۳۱ بحران دنیا ۱۴ بحران در ایران و ۱۰ مورد در همدان رخ می دهد که سیل، زلزله، رعد و برق، بیماری های مشترک، تگرگ زدگی و غیره در همدان اتفاق می افتاد، گفت: اولین و مهمترین سوالی که داشتیم این بود که برای دفعه بعد چند درصد آمادگی ایجاد می کنیم؟ اگر دوباره بحران یا رخ دهد انتظار مردم از ما چیست؟

نباتی با بیان اینکه یکی از عمده ترین اشکالاتی که در هنگام سیل رخ می دهد، ساخت و ساز در حریم رودخانه ها و شهرها بوده است که باید از قبل پیگیری می شد، اظهار کرد: دسترسی به مراکز درمانی و خارج از استان در مواقع خاص و بحرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه در سیلاب گذشته هرچه آب بود به سمت فرودگاه رفته بود در حالیکه آنجا باید نقطه خروجی ما می بود.

نباتی با بیان اینکه تاب آوری یکی از نکات مهم درون سازمانی است، تأکید کرد: مردم باید در هنگام بحران خیالشان راحت باشد.                                                               

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20آبان1398  ، کدخبر: 98082012818، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
0
0
به محض این که کارها از روال عادی خارج شد باید همه در حوزه استحفاظی خود حضور پیدا کنند و در مرحله مقابله خسارت را به حداقل برسانند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین