پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۴۵۲۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
در حالی که شهروندان تهرانی در معابر شمالی پایتخت گرفتار شده‌اند، مسئولان شهری می‌گویند از شب گذشته در آماده باش هستند، اما مشاهدات تهرانی‌ها چیز دیگری می‌گوید.
شعارسال: در حالی که هواشناسی از چند روز گذشته اعلام کرده بود آسمان امروز تهران برفی است، اما شهروندان مناطق شمالی تهران، صبح امروز در برفی که چند ساعتی شروع به بارش کرده بود گرفتار شدند.

اصغر عطایی مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران می‌گوید: نیرو‌های خدمات شهری در تمامی معابر برفی حضور دارند و با اطلاع پلیس یا شهروندان معبر برف گرفته را شن پاشی و محلول پاشی می‌کنند، اما مردمی که در سطح شهر مانده اند حکایت دیگری از اولین روز برفی پایتخت را روایت می‌کنند.

گزارش پلیس هم نشان می‌دهد در هر نقطه‌ای از شهر که برف باریده، شهر قفل شده است.

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران می‌گوید: از ساعت ۷ تا ۷:۳۰ صبح، بارش در مناطق شمالی تهران آغاز شد که با توجه به اینکه معابر شمالی تهران دارای شیب است و این شیب‌ها با بارش برف نیاز به برف روبی و ریختن شن و نمک دارند که راه باز شود و با توجه به عدم انجام دادن این موارد، تردد در معابر شمالی تهران با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: در خیلی از مسیر‌ها به دلیل نشستن برف و عدم برف روبی و پاشیدن شن و نمک، خودرو‌ها امکان حرکت ندارند و حتی در برخی از معابر، رانندگان خودرو‌های خود را به همان صورت که در وسط راه هستند، رها کرده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران اضافه کرد: در خیلی از مناطق شمالی بار ترافیکی کاملا متوقف شده و امکان تردد در برخی نقاط مانند ولنجک، دربند، بلوار دانشجو، بلوار رشیدالدین فضل الله، خیابان، ولی عصر، خیابان شریعتی از خیابان دزاشیب و در ادامه محور‌های فرعی مثل خیابان فرمانیه و علوی و همچنین خیابان عمار تا سه راه یاسر، باهنر، خیابان کامرانیه شمالی، بلوار ارتش، بلوار اندرزگو، میدان دانشگاه آزاد در منطقه ۵، بلوار سیمون بولیوار، بلوار اشرفی اصفهانی، ستاری، بزرگراه‌های بابایی به غرب، امام علی به سمت شمال، چمران، صدر به سمت غرب، مدرس به شمال، چمران، یادگار امام، همت و همچنین شهید باکری از نقاطی هستند که به دلیل بارش شدید برف و لغزندگی، خودرو‌ها امکان حرکت ندارند.

به گفته پلیس در بلوار‌های شهید آبشناسان و شهید ستاری تردد خودرو‌ها کاملاً متوقف شده و خودرو‌ها در این معابر، امکان تردد ندارند.

مدیران شهری می‌گویند برف آن‌ها را غافلگیر نکرده است و آماده برف امروز تهران بودند، اما تصاویر ارسالی مخاطبان مهر که نشان می‌دهد مردم به دلیل ترافیک شدید بزرگراه چمران از تاکسی‌ها و وسایل نقلیه عمومی پیاده شده اند میزان این آمادگی را نشان می‌دهد!

عطایی می‌گوید: امروز همه معابر سطح شهر تهران شن پاشی می‌شود و همه مناطق مجهز به مخازن زرد شن و ماسه می‌شوند. به گفته او ترافیک اجازه تردد ماشین آلات و تجهیزات برف روبی در سطح شهر را نمی‌دهد در برخی نقاط هم برف به اندازه‌ای نیست که نیاز به ماشین آلات باشد.

زمستان سال گذشته نه برف آمد که مدیران شهری دچار چالش خیابان‌های برف گرفته و یخ زده شوند. بارش باران و باد هم هوای تهران را سالم نگاه داشت. اما نیمه دوم امسال چندان مانند سال پیش با مدیران شهری همراهی نکرد. سکون هوا آلودگی را به تهران بازگرداند و بارش اندکی برف هم تهران را دست کم در مناطق شمالی قفل کرد.

اتوبوس‌ها فرسوده تهران در آماده باش خدمات رسانی بودند، اما امروز آمار اتوبوس‌های خراب هم افزایش داشت و بسیاری از مسافران سرگردان در خیابان‌ها ماندند. به نظر می‌رسد تهران با هر اتفاق کوچکی نظم ظاهری خود را از دست می‌دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 25 آبان 1398 ، کدخبر: 4773369 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
0
امروز یکی از عجیب ترین روزهای تهران به لحاظ ترافیکی بود همه رو داغون کرد ترافیک
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین