پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۶۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۱
حجت الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی در همایش یاوران وقف استان زنجان و تجلیل از خادمان موکب اربعین حسینی در شهر سامرا، اظهار کرد: وقف، سنت حسنه‌ و صدقه جاریه‌ای است که برکات آن پس از مرگ نیز نصیب واقف می‌شود و به طور متمادی قابل بهره‌مند شدت از آن وجود دارد.

شعار سال:مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۳۰ درصد بیمارستان‌های کشور موقوفه است.

حجت الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی در همایش یاوران وقف استان زنجان و تجلیل از خادمان موکب اربعین حسینی در شهر سامرا، اظهار کرد: وقف، سنت حسنه‌ و صدقه جاریه‌ای است که برکات آن پس از مرگ نیز نصیب واقف می‌شود و به طور متمادی قابل بهره‌مند شدت از آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سنت وقف از حس نوع‌دوستی بشر نشات گرفته است، بیان کرد: جاودانگی دیگر مولفه مهم وقف است و زمانی‌که با نیت الهی آمیخته شود، رنگ خدایی به خود می‌گیرد و آثار آن در جامعه ماندگار می‌شود.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ۴۰ درصد موقوفات کشور مربوط به عزاداری به‌ویژه برای امام حسین (ع) است، ادامه داد: ۳۰ درصد بیمارستان‌های کشور موقوفه بوده و موقوفات متعددی در حوزه درمانی است. وقف در حوزه اجتماعی از نیازهای امروز است.

موسوی با تقدیر از خدمات‌رسانی موکب‌ها در سامرا، یادآور شد: زائران بسیاری در سامرا به شوق زیارت حضور داشتند. اربعین معجزه الهی در قرن حاضر است و خادمان از زنجان در پذیرایی از زائران این حرکت عظیم سنگ تمام گذاشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: انسان موجودی علاقه‌مند به جاودانگی است اما جسم انسان اقتضایی برای همیشه ماندن ندارد و زمانی که انسان می‌میرد پرونده اعمالش جز اولاد صالح، سنت حسنه و باقیات و صالحات بسته می‌شود.

آیت‌الله علی خاتمی با اشاره به اینکه وقف، پاسخی به تمایل روح برای جاودانگی است، یادآور شد: وقف در همه ادیان الهی وجود دارد و تنها مختص دین اسلام نیست و خداوند به خیران توفیقی داده است که در این مسیر قرار گرفته‌اند.

وی افزود: امروز در شهر ما حوزه‌های علمیه نیازمند وقف جمعی هستند؛ در گذشته موقوفات بسیاری بود که در زمان‌های گذشته بسیاری از این موقوفات از بین رفت. پس از پیروزی انقلاب موقوفات احیا شد و امروز هم تاکیدات بسیاری به ترویج فرهنگ وقف شده است.

در پایان مراسم، از خادمان زنجانی حاضر در موکب اربعین حسینی در شهر سامرا تجلیل به‌عمل آمد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:29آبان1398،کد خبر:98082918755،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین