پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۴۶۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۶
یارانه ۴۵‌هزار و ۵٠٠تومانی خانوار چند دوره اخیر مشکلات زیادی در زمینه پرداخت یا قطع و وصل یارانه سرپرستان خانوار ایجاد کرده‌است.

شعارسال:  پس از اینکه قیمت بنزین گران شد، دولتمردان جزییاتی درباره یارانه جدید اعلام کردند که بر این اساس برای هر خانوار مشمول یارانه‌ای بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته خواهد شد و این رقم جدای از یارانه نقدی فعلی است. اما آنها که یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی را هم دریافت نمی‌کنند چه باید کنند؟

یارانه ۴۵‌هزار و ۵٠٠تومانی خانوار سال‌هاست با حواشی بسیاری همراه بوده و طی چند دوره اخیر مشکلات زیادی در زمینه پرداخت یا قطع و وصل یارانه سرپرستان خانوار ایجاد شده که در این میان کمتر مسئولی پاسخگوی مشکلات در زمینه پرداخت یارانه بوده است و همواره از شب پرداخت یارانه به‌عنوان مصیبت عظمای دولت یاد می‌شود.

از زمان شروع واریز یارانه دولت با طرح‌های متفاوتی از دهک‌های پردرآمد جامعه درخواست انصراف از دریافت یارانه را کرده است که این امر با استقبال اندکی از سوی سرپرستان خانوار روبه‌رو شد و به‌علاوه تعدادی از یارانه‌بگیران براساس ضوابطی که در وزارت کار تعیین شده بود، از لیست دریافت یارانه در سال‌های اخیر خط خوردند که درمیان این افراد بسیاری که نیازمند به همین ۴۵‌هزار و ۵٠٠تومان بوده‌اند، از لیست به اشتباه خط خورند و هنوز هم نتوانسته‌اند به گردونه دریافت یارانه بازگردند و تنها راه بررسی شرایط این افراد از طریق سامانه www.yaraneh١٠.ir صورت می‌گیرد و افراد با واردکردن اطلاعات سرپرستان خانوار باید در انتظار بررسی مجدد از سوی وزارت کار و سپس درصورت تأیید دریافت پیامک برای وصل مجدد یارانه باشند.

یارانه‌بگیرانی که به هر دلیل یارانه‌شان قطع شده است، باید به سایتی که وزارت رفاه اعلام کرده، مراجعه کنند. هنوز قطع یارانه‌ها به دلایل متعدد باعث نوشتن کامنت از سوی کاربران سرویس مشکلات مردم می‌شود. کاربری به نام امید در این‌باره نوشته: سلام به تازگی پدر من فوت کرده و یارانه ما قطع شده است، حالا می‌خواهیم یارانه بگیریم. من و مادرم چطوری باید پیگیری کنیم، لطفا از مسئولان بپرسید چه کار باید کنیم؟

در این‌باره وزارت رفاه اعلام کرده است: سامانه اعتراض به قطع یارانه نقدی دایمی شد و شهروندانی که یارانه آنها قطع شود، می‌توانند به مدت ۲ماه پس از قطع یارانه به سایت www.yaraneh١٠.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: درباره قطع یارانه افراد غیرنیازمند به اطلاع می‌رساند به دلیل این‌که برخی از شهروندان موفق به ارسال درخواست بررسی علت قطع یارانه در سایت یارانه ١٠ نشده‌اند، به منظور ایجاد فرصت برای این دسته از هموطنان اعلام می‌گردد هموطنانی که یارانه آنها قطع شده است تا مدت ٢ماه پس از قطع یارانه می‌توانند به سایت یارانه ١٠ مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند.

براساس این اطلاعیه، شهروندانی که یارانه آنها در ماه‌های آتی هم قطع شود، می‌توانند به مدت ٢ماه پس از قطع یارانه به سایت یارانه ١٠ مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. نکته مهم این است که فرآیند بررسی اعتراض (از ثبت درخواست تا پاسخ) کاملا غیرحضوری صورت خواهد گرفت.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تجارت نیوز، تاریخ انتشار: 3آذر1398، کدخبر: 342024: tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین