پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۹۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
رئیس اتحادیه زنبورداران کشور گفت: اکنون قیمت تمام شده عسل خالص و طبیعی، کیلویی ۶۰ هزار تومان است و قیمت عسل خالص در خرده‌فروشی‌ها نباید از این میزان کمتر باشد و اگر باشد باید به کیفیت و خالص بودن آن‌ها شک کرد.

شعار سال: «حسین باستانی» با بیان اینکه عسل ۲۰ تا ۲۵ هزار تومانی موجود در بازار بی‌کیفیت و غیراستاندارد است، اظهار کرد: در این زمینه باید سازمان استاندارد و غذا و دارو ورود پیدا کنند تا بر عملکرد تولید بهداشتی عسل نظارت کنند، اما متاسفانه سازمان استاندارد نظارتی در این زمینه انجام نمی‌دهد و فقط با جریمه‌های کم‌ مبلغ تولیدکنندگان عسل، در این موضوع ورود می‌کند که هیچ تاثیر بازدارنده‌ای در این مورد ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: مردم این باور را دارند که این عسل‌های بی‌کیفیت، از خود قند بهتر است در حالیکه به این موضوع توجه نمی‌کنند این قند باید در یک روند درست و بهداشتی تولید شود. ما نمی‌دانیم که این عسل‌های بی‌کیفیت با چه استانداردی و در چه مکانی تولید و بسته‌بندی می‌شوند. این عسل‌ها درصورتی که به روش درست، انبارداری و تولید نشوند؛ احتمال آلودگی به آلاینده و مواد شیمیایی دارند.

باستانی خاطرنشان کرد: این وضعیت موجب ظلم‌ در حق تولیدکنندگان پاک دست که عسل‌های باکیفیت تولید می‌کنند، می‌شود و این عسل‌های باکیفیت و مرغوب در دستشان می‌ماند و این زنبورداران از چرخه تولید خارج می‌شوند.

وی در پایان ‌عمده‌ترین مشکلات زنبورداران را عدم اعطای بیمه تامین اجتماعی به زنبورداران، عدم بیمه کلونیای زنبورعسل، جانمایی و اسکان کوچ زنبورداران دانست و ادامه داد: کد رهگیری برای دام‌ها درنظر گرفته‌اند که کوچ زنبور عسل هم مشمول این قانون می‌شود اما تنها فرقشان با سایر دام‌های زنده در این است که برای انتقال زنبور عسل، ماشین و ترابری استاندارد در این زمینه وجود ندارد.

در این زمینه «هنگامه یوسف‌زاده» رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد غذایی و کشاورزی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: عسل مشمول استاندارد اجباری نیست و تنها استاندارد تشویقی برای این محصول در نظر گرفته شده که به صورت اختیاری از سوی تولیدکنندگان عسل رعایت می‌شود.

وی اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد نظارتی بر اجرای استاندارد اختیاری این محصول ندارد اما در صورتی که این فرآورده دارای پروانه ساخت باشد، وزارت بهداشت بر آن نظارت می‌کند

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ 6 آذر 98، کد مطلب: 53707: www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
0
هعیییی... الان که دارم این کامنت رو میذارم عسل طبیعی خوب زیر 200 هزار تومن نیست کیلویی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین