پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۴۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه این موج از بیماری آنفلوآنزا از دو هفته دیگر فروکش می‌کند، گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر تامین دارو‌های آنفلوآنزا نداریم.
شعار سال: معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه این موج از بیماری آنفلوآنزا از دو هفته دیگر فروکش می‌کند، گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر تامین دارو‌های آنفلوآنزا نداریم.

دکتر علیرضا رییسی، با اشاره به آخرین وضعیت بروز و درمان بیماری آنفلوآنزا در کشور، گفت: امسال بروز و شیوع آنفلوانزا نسبت به سال‌های گذشته چند تفاوت دارد؛ یکی اینکه میزان سرعت شیوع این بیماری بسیار شدید شد. همچنین امسال ویروس H ۱ N ۱ که شدت بیماری آن مقداری بیشتر است، سهم بیشتری را در شیوع آنفلوانزا به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه طی یک هفته اخیر یعنی از دوم تا هشتم آذر ماه ۲۷۳ نفر به دلیل آنفلوآنزا در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و متاسفانه ۱۹ نفر هم فوت کرده‌اند، افزود: البته همه مبتلایانی که فوت کردند و یا در بیمارستان بستری شده‌اند، دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری مزمن تنفسی و بیماری‌های قلبی بوده‌اند.

رییسی در ادامه با تاکید بر اینکه دارو‌های آنفلوآنزا نیز تامین و در بیمارستان‌ها توزیع شده‌اند و مشکلی از بابت دارو نداریم، گفت: افراد مبتلا از دست دادن، روبوسی کردن و حضور در جمع بپرهیزند. همچنین شست‌وشوی مداوم دست‌ها یکی از اقدامات موثری است که توصیه می‌کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پاسخ به اینکه در کدام استان‌های کشور بیشترین بروز و شیوع آنفلوآنزا وجود دارد، گفت: استان‌های گلستان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و اهواز استان‌هایی هستند که بیشترین بروز و شیوع بیماری آنفلوآنزا در آن‌ها گزارش شده است. در عین حال باید توجه کرد که این موج آنفلوآنزا تا حدود دو هفته دیگر ادامه خواهد داشت و شاید طی این مدت شدیدتر هم شود، اما بعد از دو هفته فروکش خواهد کرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 10 آذر 1398، کدخبر: 98090906081، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
0
خدا به داد برسونه سال های پیش زلزله و سیل کم بود حالام آنفلوآنزا اومده دیگه جمع همه مصیبت ها بر سر این کشور جمعه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین