پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۸۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
رئیس شورای شهر تهران گفت: ما یک زیست شبانه داریم و یک زیست نصف شبانه، من با زیست شبانه تا ساعت ۱۰ شب موافقم و با زیست نصف شبانه مخالفم.

شعار سال: محسن هاشمی درپایان یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز گزارشی درباره سوءتفاهمی که درخصوص حذف نام شهدا از تابلوهای شهری پیش آمده بود قرائت شد. در شهرداری تهران گزارشی دراین باره تهیه شد و انشالله که باعث روشنگری شده باشد.

وی ادامه داد: از ۱۵ هزار و اندی معبر تهران تنها در دو دهم درصد تخریب انجام شده که باید دلیل آن بررسی شود و دو درصد به دلیل اشتباه پیمانکار بوده است که در ده سال گذشته اتفاق افتاده که البته فقط مربوط به شورای پنجم نیست.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه یک تخریب حیثیتی نسبت به شهرداری و شورای شهر رخ داد اضافه کرد: وقایع رخ داده باعث تخریب حیثیتی شهرداری و شورای شهر شد و صدا و سیما هم نباید بی تفاوت باشد و واقعیت را به گوش مردم برساند.

هاشمی با اشاره به حضور فرمانده سپاه محمد رسول الله در صحن شورای شهر گفت: سردار یزدی فرمانده محترم سپاه محمد رسول الله در صحن حضور یافتند و سخنان مبسوطی داشتند.

وی به طرح دو فوریتی کمک به خانواده های آسیب دیده وقایع آبان ۹۸ نیز اشاره کرد و گفت: طرح دو فوریتی رسیدگی به آسیب دیدگان اتفاقات اخیر آبان نیز در صحن شورا بررسی شد که اعضا با ۲۰ امضا به دو فوریت آن رای دادند تا اگر خسارتی وجود دارد پرداخت شود.

هاشمی درخصوص مساله آلودگی هوای این روزهای تهران نیز گفت: تمام حرکاتی که انجام می دهیم باعث از بین رفتن آلودگی هوا نمی شود و باعث کم شدن رشد آلودگی هوا می شود. وقتی بارندگی نیست آلودگی آنقدری قوی است که اثرگذار نیست.

وی با بیان اینکه باید میزان آلودگی نسبت به سال قبل مقایسه شود تصریح کرد: البته خودمان نیز در مصرف سوخت مقصریم. عادت کردیم در تهران بخاری روشن کنیم، پنجره را هم باز کنیم. در شورا هم این اتفاق به وفور می افتد که اینها مصرف سوخت فسیلی را بالا می برد. ما پرمصرف هستیم که در هر زمینه ای باعث بیماری می شود.

وی ادامه داد: منشا دوم آلودگی هوا خودرومحوری است.

هاشمی در پاسخ به این سوال که منشا ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران خودروها هستند گفت: ۷۰ درصد را قبول ندارم و این سهم ۵۰، ۵۰ است، برای از بین رفتن خودرومحوری نیازمند سامانه حمل و نقل عمومی راحت و امن هستیم.

وی تاکید کرد دولت باید فورا در سیستم حمل و نقل عمومی به ویژه ریل محور هزینه کند.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که دیدار با معاون اول رییس جمهور به کجا رسید اظهار داشت: در دولت مصوبات بسیار خوبی داشتیم اما ناهماهنگی سبب شد این مصوبات به نتیجه نرسد.‌ چندین وزارتخانه در شورای اقتصاد دخیل هستند که بین آنها عدم هماهنگی وجود دارد.‌

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تاوان آن را باید مردم بدهند گفت: بله، وقتی می گوییم مردم باید انتخاب درستی داشته باشند همینجا خودش را نشان می دهد.

وی همچنین درخصوص مخالفت شهردار با ادامه ساخت و ساز در پلاسکو گفت: اختلافی بین شهردار و بنیاد وجود دارد. پلاسکو ملک بنیاد مستضعفان است و سرقفلی آن واگذار شده و مالک باید بسازد و تحویل دهد، اما هزینه ساخت آن بالا است و بنیاد سعی دارد تراکم بیشتری بگیرد تا هزینه ساخت را پایین آورد.

وی ادامه داد: آقای مقیمی استاندار وقت تهران در آن زمان دخالت کردند تا کار شروع شود اما با تعویض شهردار و با توجه به اینکه ایشان از معاونت معماری و شهرسازی آمده و حساس است و حداقل این بخش را خوب بلد است برسر آن پافشاری دارد.

رییس شورای شهر درباره تجمعات اعتراضی اظهار داشت: این تجمعات پیچیده است، در کشورهای توسعه یافته افراد تنها دریک نقطه تجمع و اعتراض نمی کنند. در هیچ کشور پیشرفته ای اینگونه نیست که بگویند نقطه ای را بگذارند که هر گروه برود در آنجا تجمع کند، باید شرایط به گونه ای باشد که مردم اعتراض کنند و مسئولیت آن را بر عهده گیرند.

وی ادامه داد: مردم برای تجمع نامه ای را می نویسید و درخواست می کنند و دلایل تجمع و شعارها را مطرح و مجوز دریافت می کنید‌. اگر در کشور این کار را انجام دهیم مثبت است.

هاشمی درپاسخ سوالی درخصوص زیست شبانه گفت: ما یک زیست شبانه داریم و یک زیست نصف شبانه، من با زیست شبانه تا ساعت ۱۰ شب موافقم و با زیست نصف شبانه مخالفم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، تاریخ 10 آذر 98، کد مطلب: 24187: www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
شما اقای هاشمی مخالف چی نیستی اونا رو اطلاع رسانی کنی ما بیشتر استفاده میکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین