پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۹۳۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
جلسه طرح آمایش سرزمینی کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با حضور مدیرکل برنامه ریزی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.

شعار سال: به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، جلسه معرفی طرح آمایش سرزمینی کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه روز چهارشنبه ۲۹ آبان، با حضور سیامک محبوب، مدیرکل برنامه ریزی نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ حسین منصوریان، مجری این طرح و معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

در این جلسه طرح آمایش سرزمینی کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه معرفی و مراحل مختلف اجرای آن و همچنین نتایج و دستاوردهای مورد انتظار آن توسط مجری طرح برای حضار شرح داده شد.

سیامک محبوب در این جلسه ضمن تشریح برنامه های نهاد گفت: طرح آمایش سرزمینی کتابخانه های عمومی به صورت آزمایشی در استان تهران و البرز اجرا شد و هدف اصلی آن تدوین دستورالعمل‌های مورد نیاز برای اجرا در گستره ملی و آزمون آنها در گستره‌ای محدود بود. پس از اتمام بخش آزمایشی طرح در سال ۱۳۹۷،‌ در هیات امنای نهاد مصوب شد این طرح به صورت کشوری اجرا شود. در پی این مصوبه فراخوانی مستقل برای هر استان و با کمک استان آماده شد و پیشنهاده‌هایی دریافت شد. در ۱۸ استان یکی از طرح‌های ارسال شده پذیرفته شد و در باقی استان‌ها به پیشنهاده مناسبی نرسیدیم که در آینده برای آنها نیز فراخوان خواهیم داد.

وی گفت: از طرح‌های برگزیده شده، آمایش سرزمینی در کتابخانه‌های عمومی استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی به عنوان دو استان نخست از این مجموعه پیش‌تر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، استان کرمانشاه پنجمین استانی است که این طرح در آن  کار خود را آغاز می‌کند. به امید خدا پس از تامین اعتبار، سایر طرح‌های برگزیده نیز به مرور کار خود را آغاز خواهند کرد.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: جای بسی خرسندی است که نهاد کتابخانه ها به مسئله مهمی همچون مکان یابی کتابخانه ها که شاخصی مؤثر در جذب اعضا به کتابخانه های عمومی است، با نگاه علمی و در قالب اجرای طرح پژوهشی گام برداشته است.

وی عنوان کرد: مجموعه کتابخانه های عمومی استان در خدمت تیم پروژه خواهند بود تا با ارائه اطلاعات لازم از کتابخانه های عمومی نهادی موجود و در دست احداث و همچنین همکاری با تیم پروژه در اخذ اطلاعات سایر کتابخانه های عمومی سطح استان شامل کتابخانه های تحت پوشش آستان قدس رضوی، کتابخانه های کانون مساجد، کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و ... این طرح به نحو احسن اجرا شود.

حسین منصوریان، عضو هیأت علمی گروه جغرافیا دانشگاه تهران، به عنوان مجری پروژه اظهار داشت: ظرف حداکثر ۱۲ ماه این طرح انجام خواهد شد و به عنوان یک پایگاه داده جهت بهره برداری و استفاده در تصمیم گیری های مربوط به مکان یابی کتابخانه ها در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان قرار خواهد گرفت.

در ادامه سایر حاضران ضمن بیان دیدگاه خود، به شرح بعضی از مسائل ویژه مربوط به مکان یابی کتابخانه ها در استان کرمانشاه پرداختند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، تاریخ 9 آذر 98، کد مطلب: 20270: www.iranpl.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین