پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۴۷۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
رئیس دانشگاه یزد در دیدار با سفیر کشور اوکراین گفت: دانشگاه یزد خواستار تبادل دانشجو با دانشگاه‌های اوکراین در مقاطع ارشد و دکتری است.

شعار سال: به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، سرگی بور ویلیاک سفیر کشور اوکراین و دبیر سوم سفارت اولگ شات با حضور در دانشگاه یزد با رئیس این دانشگاه دیدار کرد.

قاسم برید لقمانی رئیس دانشگاه یزد در این دیدار اظهار داشت: دانشگاه یزد می‌تواند نه‌ تنها در زمینه زبان فارسی بلکه در دیگر رشته‌ها نیز در مقاطع ارشد و دکتری با دانشگاه‌های اوکراین تبادل دانشجو داشته باشد.

قاسم برید لقمانی با پیشنهاد تبادل بورس تحصیلی به دانشجویان در مقاطع ارشد و دکتری و تبادل اساتید برای فرصت مطالعاتی، خواستار بازدید هیئتی از دانشگاه یزد از دانشگاه‌های اوکراین و بالعکس به‌ منظور بررسی زمینه همکاری بین دانشگاه‌ها شد.

سرگی بور ویلیاک سفیر کشور اوکراین نیز در این دیدار با اشاره به پتانسیل‌های همکاری بین دانشگاه یزد و دانشگاه‌های اوکراین اظهار داشت: اوکراین در زمینه کشاورزی و صادرات محصولات و فرآورده‌های کشاورزی از جایگاه خاصی برخوردار است.

*اوکراین یکی از پنج کشور دنیا در تولید دستگاه‌های فضانوردی 

وی ادامه داد: کشور اوکراین یکی از پنج کشور دنیا است که مراحل تولید دستگاه‌های فضانوردی را دارد و در تولید مراحل کامل هواپیما، جزو ده کشور برتر دنیا محسوب می‌شود.

سرگی بور ویلیاک افزود: این کشور همچنین در بخش لیزر، سنتز هسته‌ای، ذوب‌آهن، کشتی‌سازی، بیوتکنولوژی و دامپزشکی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به بازدید شهردار یزد از شهر لووف بیان کرد: در دانشگاه لووف رشته زبان فارسی تدریس می‌شود و استادان و دانشجویان فعالی دارد و این دانشگاه برای همکاری مؤثر با دانشگاه یزد اعلام آمادگی کرده است.

سفیر کشور اوکراین در پایان خواستار بازدید هیئتی از نمایندگان دانشگاه یزد از دانشگاه اوکراین شد و خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه خواهرخواندگی شهر یزد و شهر لووف در حال انجام است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 11 آذر 98، کد مطلب: 13980911000350: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین