پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
طبق شواهد و کسانی که همراه او بودند، این جوان در طول مسیر توسط راننده و افراد دیگر در داخل خودرو مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

شعار سال: در اتفاقی عجیب و حیرت انگیز جوان "ناشنوا" ایلامی که برای زیارت امام رضا(ع) عازم مشهد مقدس بود، توسط پلیس شهرستان خرم آباد دستگیر و از آنجا که قادر به تکلم و بیان واقعیت به ماموران نیروی انتظامی نبود، به اشتباه وی را به همراه جمعی از افغان ها به این کشور افغانستان فرستادند.

محمد کریم جاسمی یکی از بستگان این جوان در تشریح جزئیات این ماجرا گفت: "حامد آس" ساکن بخش مهر شهرستان ملکشاهی ایلام که به طور مادر زاد کرو لال است، در تاریخ بیستم آبانماه گذشته به قصد زیارت امام رضا(ع) خانه را بدون اطلاع والدینش ترک می‌کند که در شهرستان خرم آباد استان لرستان توسط عوامل انتظامی کلانتری 12 این شهرستان به عنوان تبعه افغان دستگیر می شود.

وی ادامه داد: پس از مراحل قانونی دادستان خرم آباد وی را به اردوگاه ابراهیم آباد محل اسکان اتباع افغان در شهرستان اراک منتقل می کنند و طبق شواهد و کسانی که همراه او بودند، این جوان در طول مسیر هم راننده و هم افراد دیگر در داخل خودرو مورد آزار و اذیت قرار داده اند.

جاسمی اضافه کرد: پس از چند روز حامد را از طریق مرز تایباد به کشور افغانستان منتقل می‌کنند که البته در طول این مدت خانواده این جوان و بنده از طریق کلانتری استان ایلام پیگیر مفقود شدنش بودیم.

وی گفت: سرانجام بر اساس استعلام شماره پلاک موتور این جوان متوجه شدیم که موتورش در پارکینگ کلانتری 12 شهرستان خرم‌آباد توقیف شده است.

جاسمی عنوان کرد: در حال حاضر نیز عموهای حامد به قصد جستجوی این نوجوان عازم کشور افغانستان شدند و همچنین پدرش در تهران در حال تلاش است که شاید بتواند ملاقاتی با رئیس قوه قضاییه داشته باشد و این موضوع را به وی اطلاع دهد.

وی ادامه داد: پدر و مادر حامد چهار فرزند دارند که دوتای آنها نیز کرو لال هستند و یکی دیگرشان نیز معلول است و حامد تحت پوشش بهزیستی شهرستان ملکشاهی قرار دارد.

جاسمی در پایان گفت: امیدوارم با پیگیری های دستگاه قضایی و پلیس بین الملل هرچه زودتر حامد به آغوش خانواده اش بازگردد و پدر و مادر این جوان از نگرانی درآیند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ 11 آذر 98، کد مطلب: 701369: www.asriran.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین