پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۵۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
فریدون رضوی حساب بنگاه‌هایی که فعالیت فرهنگی را گریزگاهی برای فرارهای مالیاتی کرده‌اند یا سلبریتی‌ها را از عموم فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه جدا دانست.

شعارسال: فریدون رضوی، فعال رسانه‌ای، در واکنش به احتمال تداوم معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در سال آینده گفت: هم‌اکنون حدود ۳۰ هزار بنگاه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، اعم از ناشرین، کتابفروشی‌‌ها، رسانه‌های مکتوب و مجازی و موسسات فرهنگی، هنری در کشور وجود دارد. با احتساب افراد شاغل در این بنگاه‌ها و با در نظر گرفتن دیگر فعالانی که به صورت انفرادی در این حوزه‌ فعالیت می‌کنند، سهم این بازار از اشتغال مستقیم در کشور بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

این فعال رسانه‌ای، دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر ضرورت تداوم معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی را اقدامی شایسته در حمایت از تداوم حیات در این حوزه دانست و با تاکید بر اینکه قریب به اتفاق بنگاه‌ها یا افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند درآمد بسیار پائینی داشته و به سختی امرار معاش می‌کنند افزود: تعداد سلبریتی‌ها و موسسات کنکوری که شاید درآمدهای چند میلیاردی داشته باشند، قطعا به ۲۰۰ مورد هم نمی‌رسد، لذا شایسته نیست که به این بهانه، معیشت انبوه فعالان در این حوزه را بیش از این دچار مخاطره کنیم.

وی افزود: مطابق برخی برآوردها، حتی اگر معافیت مالیاتی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای به طور کامل برچیده شود، سالی بیشتر از ۳۰۰ میلیارد تومان نصیب خزانه نخواهد شد. ناچیز بودن این رقم، از یک سو نشانی از گردش مالی بسیار پائین در این حوزه و از دیگر سو تاکیدی بر سودآوری پائین این گونه فعالیت‌هاست.

فریدون رضوی در عین حال بر ضرورت شفافیت مالی حداکثری در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه و جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی از حمایت‌هایی که لازمه حیات در این عرصه است تاکید کرد و پیشنهاد داد: می‌توان متناسب با رسته‌های متنوع در این حوزه، برای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی فعال، سقف معافیت مالیاتی مشخصی تعیین کرد و حتی درآمد حاصله را دوباره به چرخه حمایتی در این حوزه برگشت داد.

به گفته او، این اقدام علاوه بر آنکه به عدالت نزدیکتر است، به تقویت بنگاه‌داری حرفه‌ای در این حوزه کمک خواهد کرد و احتمال سواستفاده‌ و فرارهای مالیاتی در پوشش فعالیت‌های فرهنگی و هنری را به حداقل خواهد رساند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 15آذر1398 ، کدخبر: 931499: www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
0
وقعا چرا یک کارگر با حقوق 1 و نیم باید مالیان بده ولی بازیگر حقوق چند صد میلیونب معاف باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین