پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به اینکه ایران دهمین کشور تولیدکننده کربن در جهان است، گفت: توسعه پایدار در کنار حفظ محیط زیست باید در نظر گرفته شود تا بیش از این شرمنده نسل‌های آینده نشویم.

شعار سال: سعید محمودی در نشست تخصصی هماهنگی سند همکاری در حوزه آموزش حفاظت از محیط زیست و مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس اظهار کرد: گسترش مسائل زیست‌محیطی در جهان اعم از افزایش دمای زمین و تغییر الگوی بارش‌ها حاصل اعمال غیر مسئولانه بشر است. ما در کشور طی یک سال ۲۵۰ میلیمتر بارندگی داریم اما این رقم در کشورهای دیگر جهان ۱۰۰۰ میلیمتر است.

وی ادامه داد: کشور ما دهمین کشور تولید کننده کربن در جهان است این درحالیست که ما جزو کشورهای صنعتی نیستیم بنابراین ما اگر می‌خواهیم که آینده بهتری داشته باشیم باید در مصرف منابع صرفه‌جویی و مسئولانه‌تر رفتار کنیم.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه ما در گذشته تصمیمات اشتباهی در برخی حوزه‌ها گرفتیم که امروزه ما را گرفتار کرده است، تصریح کرد: آموزش محیط زیست و تغییر نگرش در این زمینه باید در سطح گستره‌تری نسبت به گذشته صورت گیرد.

محمودی با تاکید بر اینکه ما نیاز به آموزش نسل‌های آینده برای حفظ محیط زیست داریم، گفت: می‌توانیم در این زمینه از تجربیات کشورهای دیگر استفاده و برنامه‌های مناسبی برای رفع مشکلات محیط زیست تدوین کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: مبانی نظری توسعه پایدار و محیط زیست باید در تصمیمات کلان در نظر گرفته شود تا بیش از این شرمنده نسل‌های آینده نشویم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 17 آذر 98، کد مطلب: 98091712241: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین