پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین در جمع دانشجویان دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان با تبریک روز دانشجو به تبیین علل شکست مدل‌های اقتصادی در جهان و ایران پرداخت و گفت: باید مشاهده کرد که چه بخشی از مشکلات ایجاد شده به مسائل آکادمیک و چه بخشی به ضعف مدیریتی برمیگردد.

شعارسال: رئیس اندیشکده یقین در جمع دانشجویان ولیعصر (عج) رفسنجان گفت: دلیل زندان رفتن من این بود که پرسیدم چرا آمد نیوز علیه رئیس جمهور مطلبی را منتشر نمی‌کند.
 
 حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین در جمع دانشجویان دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان با تبریک روز دانشجو به تبیین علل شکست مدل‌های اقتصادی در جهان و ایران پرداخت و گفت: باید مشاهده کرد که چه بخشی از مشکلات ایجاد شده به مسائل آکادمیک و چه بخشی به ضعف مدیریتی برمیگردد.
 
رئیس اندیشکده یقین افزود: آبان ماه امسال با گران شدن بنزین بیش از ۱۰۰ شهر ایران شاهد آشوب بود، بیش از ۱۰۰ نفر جان باختند و بی اعتمادی در جامعه بوجود آمد و بی ثباتی اقتصادی سرعت پیدا کرد.
 
وی ادامه داد: در مکتب نئو کینزی، اقتصاد جهان و مردم باید اسیر طمع و ربا باشند، موتور محرک اقتصادی لیبرالی طمع است، به این شکل که زمانی که مردم یشتر بخواهند بیشتر می‌دوند پس اقتصاد از رکود خارج می‌شود.
 
عباسی تصریح کرد: امروز اجرای الگوی اقتصاد نئو کینزی در کشور آغاز شده و آقای نوبخت به عنوان سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که مبانی نظریه اقتصادی دولت چیست؟ پاسخ داد: کتاب نظام‌های اقتصادی آقای رئیس جمهور مبنای آن بوده، که مکتب ارائه شده در این کتاب مکتب نئو کینزی‌ها است.
 
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در اقتصاد لیبرالی اگر رونق بوجود آید باید جامعه را با آگهی بازرگانی ذائقه سازی کنند. ربا جنگ با خداست و مسیحیت ربا را حرام می‌داند در حالیکه علم اقتصاد جهان بر مبنای دفاع از ربا پایه ریزی شده است.
 
وی تاکید کرد: بخش اصلی مشکلات اقتصادی کشور در بانک است، هفت مرجع تقلید فریاد زدند که این سیستم بانکی کشور ربوی است، اگر کمر مردم شکسته و اقتصاد جهان شکست خورده بابت حرص و طمع و رباست، ممکن است با ربا وضعیت اقتصاد موقتا خوب شود، اما در میان مدت و دراز مدت زندگی‌ها نابود می‌شود، برکت و ربا روبروی هم هستند.
 
 
عباسی ادامه داد: ما امروز در عصر مبارزه با سرمایه گرایی‌ها هستیم، در سرمایه گرایی حتی انسان و محبت کالا است، اینکه برخی پزشکان ما حاضرنشدند از کارت خوان استفاده کنند و مالیات دهند، دلیل آن همان سرمایه گذاری به روی فروش علم است.
 
این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: امام حسین (ع) قیمت نداشت، مثل فوتبالیست‌ها و سلبریتی‌های امروز که قیمت دارند نبود، آن‌ها در واقع برده هستند، زمانی که ملت در تحریم و محاصره اقتصادی است، پول‌های آنچنانی به کیروش بابت چیست؟ موشک درست کردن سخت‌تر است یا فوتبال بازی کردن؟ آیا یک نفر در ایران نیست تا بتواند مدیریت کند و فوتبال را بالا آورد؟
 
وی گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی برای عبور از این دوره حساس دارای یک مدل بومی است که برای اجرا به کار اساسی و جراحی نیاز است و این جراحی نیازمند یک دولت جوان و با حوصله است.
 
عباسی ادامه داد: امروز در کشور ایران رئیس جمهور مدل شکست خورده‌ای پیدا کرده که این شکست تنها مختص اصلاح طلبان و روحانی نیست، بلکه این لیبرالیسم است که شکست خورده است. مردم از تبعیض علم اقتصاد ناراضی اند و به خیابان‌ها آمدند. ما ازاعتراض مردم دفاع می‌کنیم، چرا که قبلا هشدار داده بودیم.
 
رئیس اندیشکده یقین خاطر نشان کرد: گفتند برجام مشکل آب خوردن را حل می‌کند، باید پاسخ دهند که خود آمریکا را چه کسی نجات می‌دهد؟ مردم حس می‌کردند اقتصاد کشور‌های دیگر گل و بلبل است، چون رابطه با آمریکا دارند در حالیکه بزرگترین کارخانه‌های آنان ورشکسته شدند، گفته بودند که تا ما می‌خواهیم با جهان تعامل کنیم عده‌ای دلواپس اجازه نمی‌دهند، بروید به جهنم. باشد ما بی شناسنامه و بی هویت هستیم شما پاسخ دهید کارنامه تان بعد از شش سال چه بود؟
 
وی گفت: می‌گویند، چون در سوریه هستیم و قاسم سلیمانی و ولایت فقیه داریم و بر سر همه چادر پوشاندیم مشکل داریم، اما زمانی که می‌پرسیم چرا در آمریکا نیز بزرگترین کارخانه‌ها از هم پاشیدند و ۲۳ تریلیون دلار بدهی دارند، دوستان لیبرال دیگر جوابی ندارند.
 
عباسی بیان داشت: زمانی هم که مردم اعتراض می‌کنند، یک عده آشوبگر سوار بر اعتراض می‌شوند و سواستفاده می‌کنند، پس ما با موضع خود می‌خواهیم از جانب مردم مسئولان جمهوری اسلامی را پاسخگو کنیم.
 
رئیس اندیشکده یقین در پاسخ به سوال دانشجویی که از وی دلیل زندان رفتنش را پرسید، جواب داد: من تنها پرسیدم که چرا آمد نیوز علیه رئیس جمهور مطلبی را منتشر نمی‌کند. قبل از من مجلس نیز از روحانی این سوال را پرسیده بود. وزیر اطلاعات روحانی نیز در این خصوص گفته است که آمد نیوز یک کانال ضدانقلاب است، اما ضدانقلاب فاحش نیست.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا رهبری از موضوع افزایش قیمت بنزین حمایت کردند، اظهار داشت: اگر رهبری حمایت نمی‌کرد حتما ضد و خورد‌های جناح‌های سیاسی ابتدا در رسانه‌ها و سپس در کف خیابان بالا می‌گرفت، رهبری در این قضیه ایثار کردند.

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  دانشجو   ،تاریخ انتشار:   22 آذر 1398،کدخبر: 811933 ، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین