پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۸۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
فرمانده کل سپاه گفت: برای بدست آوردن استقلال کامل هیچ چیز جز قوی شدن راهگشا نیست و قدرت امروز در علم و فناوری نهفته است.
شعارسال: سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در بازدید از پردیس نوآوری شهید تهرانی مقدم نیروی هوافضای سپاه طی سخنانی اظهار داشت: بخشی از آرزو‌های ما این بود که علاقه‌مند بودیم چنین مجموعه‌هایی وجود داشته باشد تا برای شکوفایی استعداد‌های جوانان پیشگام باشد.


وی افزود: امروز قدرت و وسعت کشور‌ها با شاخص‌های ظاهری و مادی که درتعاریف سنتی ارزشیابی می‌شود اندازه گیری نمی‌شود. شاید امروز وسعت جغرافیایی و گستردگی جمعیت معیار مناسبی برای نشان دادن قدرت یک کشور نباشد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: مساحت‌های ذهنی و قلمرو وسعت ذهن‌ها تعیین کننده قلمرو تاثیر و بزرگی یک کشور است. اگر بخواهیم قدرت ملی را تعریف کنیم برترین عنصر، قدرت ملی ذهن‌ها و قدرت حل مسائل است. دشمنان ما هم برای اینکه آرزوهایشان را محقق کنند از فرمول مواجه کردن ما با مسایل متعدد استفاده می‌کنند.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: نبرد امروز بر سرتوانایی حل مشکل و ناکارآمد سازی یک مدل است. اگر مدل‌ها کار آمد بشوند قدرت تکثیر و امتداد دهی پیدا می‌کنند. وقتی نظام ما به یک مدل موفق تبدیل می‌شود میدان تاثیر پیدا می‌کند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

سردار سلامی با بیان اینکه که ما در نباید مسیر مشکلات بمانیم و باید قادر به حل مشکلات خودمان باشیم تاکید کرد: تحریم برای نا توان کردن ما در حل مشکلاتمان و اگر نتوانیم مشکلات را حل کنیم باید به دشمن او متمایل شویم.

وی اظهار داشت: در دنیای امروز یا باید قدرتمند و خود اتکا بود و یا باید وابسته و ذلیل بود و راه سومی وجود ندارد. برای بدست آوردن استقلال کامل هیچ چیز جز قوی شدن راهگشا نیست و قدرت امروز در علم و فناوری نهفته است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما مسیر استقلال و ایستادگی را انتخاب کردیم گفت: برخی فکر می‌کنند اگر ما با دشمن تعامل کنیم و در مقابل او کرنش کنیم راحت‌تر به نتیجه می‌رسیم در حالی که این سخت‌ترین راهی است که یک ملت می‌تواند انتخاب کند. اما ساده‌ترین مسیر مقاومت است، زیرا مسیر مقاومت مسیر نزول قدرت‌های الهی است. ضمن اینکه در مسیر تعامل با دشمن ما بخشی از قدرتمان را از دست می‌دهیم و به دیگران متکی می‌شویم. اگر یک جامعه گرفتار در اراده دیگران باشد ذلیل و وابسته است و تحرکات فیزیکی آن در اختیار دیگران است و ما نمی‌خواهیم چنین جامعه‌ای داشته باشیم.

سردار سلامی افزود: هرجا ما از لحاظ روحی و روانی از دشمن جدا شدیم و تصمیم گرفتیم مستقل عمل کنیم موفق شدیم. کسانیکه اعتماد به نفس توکل بر خداوند را روبروی خودشان می‌گذارند می‌توانند مسایل را حل کنند و اگر ما در علم فناوری به پیشرفت برسیم مسائلمان خیلی راحت حل می‌شود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هویت هر کشوری بازدارندگی‌ترین قدرت آن کشور است عنوان کرد: اقتدار علمی اقتدار دفاعی می‌آورد و یک کشور پیشرفته به دلیل پیشرفته بودن امن و محترم است. ما اگر تنها به سعادت فردی خودمان فکر کنیم با ثروت این ملت علم آموزی می‌کنیم و بعد می‌رویم با دشمن کار می‌کنیم که او بر ما مسلط شود. اگر به کشورمان می‌اندیشیم یک مسلمان واقعی هستیم و اگر به اسلام می‌اندیشیم یک وطن دوست هستیم لذا امروز اسلام و ایران یک هویت واحد هستند.

وی ادامه داد: این کشور در حال ساخته شدن است و دشمنان ما هم مسیر زوال را طی میکنند دلیل آن هم این است که عقل و منطق استفاده از قدرت را ندارند. در کشور ما عقل و تدبیری که قدرت را در احد اکثر اکر بخشی بکار بگیرد وجود دارد. دشمن هنوز فکر می‌کند قدرت و ثروت تنها دارایی‌های ملی یک کشور است در حالی که کشور‌هایی که دارنده این قدرت‌ها بوده اند از هم پاشیده اند. به عقیده ما حقیقت قدرت همان هویت زنده‌ای است که در تفکر رهبری معظم انقلاب وجود دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 28 آذر 1398 ، شماره خبر: 2163439 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
0
0
ما وقتی سرداران دلیری چون شمارو داریم هیچ ترسی نداریم و هر روز قوی تر میشیم
ناشناس
Netherlands
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
0
0
بله باید قوی شیم ولی نه در یک حوزه خاص بلکه در همه حوزه ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین