پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۸۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
به دنبال تشدید آلودگی هوا در کلان شهرها، سایت رسمی رهبر معظم انقلاب مطلبی را درباره حکم شرعی استفاده از خودرو شخصی در این زمان منتشر کرد.

شعارسال: چند روزیست با تشدید آلاینده‌ها، وضعیت هوا در کلان شهرها و به ویژه تهران با شرایط بحرانی روبرو شده و پایتخت نشینان روزهای پایان پاییز و آغاز فصل سرما را در حالی سپری کردند که  آسمان خاکستری شده است.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در این شرایط آب و هوایی مراجع تقلید چه حکم شرعی را برای استفاده از خودرو شخصی در نظر دارند. سایت رسمی رصد اخبار رهبر معظم انقلاب به این پرسش «رفت‌وآمد با وسایل نقلیه‌ شخصی و عدم استفاده از وسایل نقلیه‌ عمومی در زمان‌هایی که هوای شهر آلوده است چه حکمی دارد؟»  پاسخ داده است:

در صورتی که وضعیت استثنایی و هوای شهر آلوده باشد به‌گونه‌ای که هر چه این وسایل به تعدادشان اضافه شود به آن آلودگی اضافه می‌شود و تنفس این هوا برای مردم به‌ ویژه افرادی که دچار بیماری‌های قلبی و تنفسی هستند ضرر قابل توجه داشته باشد، در این صورت اگر کسی سبب افزایش این آلودگی شود و ضرر معتنابه به مردم برساند، کار حرام مرتکب شده است. لذا اگر مسئولان اعلام کردند که مردم وسایل نقلیه‌ی شخصی را بیرون نیاورند باید مراعات شود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 2دی1398 ، کدخبر: 7183130: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
این رو به مدیران باید گفت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
فتوا میدید به این فکر کردید که مردم چطور تردد کنند؟ تو ساعات شلوغی سوار مترو و brt شدید ببینید چه خبره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین