پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۸۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
مدیرکل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: ما هم اکنون ۲۲ داروی اساسی و ضروری کشور را در شرکت‌های دانش بنیان خود تولید کردیم که سبب جلوگیری از خروج حدود یک میلیارد دلار ارز از کشور شده است.

شعار سال: حسین وطن پور در بازدید از نمایشگاه  دستاوردهای فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری البرز گفت:  طرح‌های سلامت دیجیتال به ویژه تشخیص و ژن تراپی در این زمینه مورد توجه است.

به نقل از پارک علم و فناوری البرز، وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعدادی شرکت برای طرح‌های سلامت دیجیتال شناسایی شده است عنوان کرد: با توجه به توسعه روز افزون جمعیت بر روی پروژه گوشت مصنوعی نیز بررسی‌هایی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها امروز برای کشور فرصت ساز شده و با اتکا بر توان علمی و توسعه شرکت های دانش بنیان توانسته ایم از ظرفیت‌های داخلی به خوبی بهره برداری کنیم.

وطن پور با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت از شرکت‌های فناور حمایت می‌کند افزود: هفته پژوهش فرصت مغتنمی برای نمایش توانمندی‌ها در عرصه علم و دانش است و با توافقی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته است از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری در حوزه سلامت برای تولید صنعتی استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سال های گذشته که امکانات ما بسیار محدود بود خوشبختانه امروزه بستر مناسبی برای فعالیت‎‌های فناورانه و دانش بنیان به وجود آمده است اظهار داشت: توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که نیاز و سرمایه اصلی این حرکت‌های مفید و موثر،  انسان‌های نخبه و نیروی انسانی هرکشور هستند. انسان هایی که لحظه به لحظه دغدغه برطرف کردن یکی از نیاز های مردم خود را دارند و در راستای رسیدن به این هدف تلاش می کنند.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش با اشاره به اینکه علی رغم تمام اینها ما در زمینه‌های مختلف دانش بنیان عملکرد بسیار خوبی داشته‌ایم و توانسته‌ایم مشکلات زیادی را برطرف کنیم خاطرنشان کرد: ما هم اکنون ۲۲ داروی اساسی و ضروری کشور را در شرکت‌های دانش بنیان خود تولید کردیم که سبب جلوگیری از خروج حدود یک میلیارد دلار ارز از کشور شده است؛ در همه زمینه‌ها و در همه مناطق کشور ما توانایی خودکفایی و تکیه بردانش خود را داریم اما به شرطی که بتوانیم از هر استان، شهر و روستا از توانمندی‌ها و پتانسیل خود استفاده کنیم و اجازه دهیم یک ایده توسط صاحبان آن ایده پیاده و تجاری شود.

وی افزود: ویژگی مثبت و بسیار جذاب فعالیت در زمینه دانش بنیان این است که اگر کسی واقعا علاقه مند کار باشد، خسته نخواهد شد و از تولید علم و ثروت و خدمت به مردم لذت خواهد برد. نمونه‌های بسیار بارز این افراد که دیدگاه متفاوتی نسبت به دنیا دارند درکشور ما یافت می شوند، ایده های بسیاری وجود دارند که می توان از آنها برای شروع یک کسب وکار جالب الگو گرفت و سرمایه گذاران زیادی را جذب آن کرد.

وطن پوربا اشاره به پتانسیل های استان البرز در حوزه دانش بنیان گفت: پیشرفت های بسیاری در زمینه های مختلف در استان البرز انجام شده است اما هنوز این استان پتانسیل بسیار بالایی برای موفقیت های بیشتر دارد و نباید خود را در همین نقطه متوقف کند.هماهنگی های لازم در وزارت بهداشت هم وجود دارد که می تواند نکته مثبتی برای پیشرفت استان البرز باشد.

وی بر همکاری های وزارت بهداشت و وزارت علوم در حوزه دانش بنیان و سلامت اشاره کرد و گفت:  در حوزه وزارت بهداشت همه تلاش ما در راستای رسیدن به یک وحدت جمعی بین نهاد های دانش بنیان و وزارت بهداشت است. صندوق ها مخصوصا صندوق نوآوری  و شکوفایی همکاری بسیار خوبی با ما داشته اند و درخواست ما از شرکت های دانش بنیان این است که از این ظرفیت ها استفاده کنند. خوشبختانه با همکاری هایی که با وزارت علوم صورت گرفته است قرار بر این شده است که وزارت بهداشت در حوزه سلامت در هیئات امنا و پارک های علم و فناوری نماینده داشته باشد و این مهم هم انجام پذیرفته است.

وطن پور با اشاره به اینکه یکی از نهادهایی که باید هماهنگی خوبی با بخش دانش بنیان داشته باشد سازمان استاندارد است گفت:  ما درحال رایزنی هایی با مسئولین سازمان  استاندارد هستیم تا بتوانیم مسیر را برای موفقیت و نتیجه گرفتن شرکت‌های دانش بنیان هموارتر کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 3 دی 98، کد مطلب: 98100302103: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین