پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۸۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: کسی که قرار است در مسند قانون گذاری قرار بگیرد و قانون را نمی شناسد، صلاحیت نشستن بر کرسی قانون گذاری را ندارد.

شعار سال:  امیر مرتضوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در نشست با اصحاب رسانه گفت: کسی که قرار است در مسند قانون گذاری قرار بگیرد و خود قانون را رعایت نمی‌کند و تبلیغات زود هنگام انجام می‌دهد، صلاحیت نشستن بر کرسی قانون گذاری را ندارد.

 او ادامه داد: در برنامه‌های ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی تا امروز ۷۰ جلسه انتخاباتی که‪مصوبه داشته است برگزار شده است  
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: سوء استفاده از امکانات و اموال دولتی برای تبلیغات، سیاه نمایی و تخریب، تبلیغات زود هنگام و سوء استفاده از نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی از مواردی است که در صورت مشاهده، به طور جد با آن‌ها برخورد می‌شود.
مرتضوی افزود: حوزه‌های انتخابیه را بر اساس شرایط خاص آن‌ها به سه دسته حساس، نیمه حساس و عادی تقسیم کرده ایم.
او با اشاره به سلسله اقداماتی برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات انجام شده است، تصریح کرد: اقداماتی چون تشکیل شعب ویژه انتخابات در دادسرا‌ها، تشکیل کمیته فضای مجازی در زیرمجموعه دادسرا‌ها، شناسایی ادمین‌ها و توجیح و آموزش به آن‌ها و برخورد جدی در صورت مشاهده هرگونه تخطی از قانون، برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات انجام شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: کمیته فرعی در هر ارگان و سازمان تشکیل و مقرر شده پیشگیری درون سازمانی صورت گیرد.

 مرتضوی افزود: طبق بررسی های انجام شده در کمیته‌های ویژه‌  آسیب‌ها و چالش‌ها در انتخابات قبلی شناسایی شده و تلاش بر رفع این چالش‌ها در انتخابات پیش رو است، برا مثال؛ جهت تامین کمبود تعرفه در بعضی حوزه‌های انتخابیه برنامه ریزی انجام شده و تقسیم تعرفه‌ها بر اساس سرشماری، انجام می‌شود.
او تصریح کرد: معاون دادستان در مشهد و در شهرستان‌ها خود دادستان ناظر بر گشت‌های بازرسی هستند تا چالش‌ها و مشکلات را به حداقل برسانیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: یکی از مهم‌ترین زمان‌ها برای پیشگیری، روز اخذ رأی و پیرامون صندوق‌های رای گیری است،  ما در ستاد برنامه ویژه‌ای برای روز انتخابات داریم تا مشکلات را به حداقل برسانیم.
مرتضوی با اشاره به اینکه پیشگیری‌ها باید حداکثری و برخورد‌ها حداقلی و قاطع باشند، افزود: با قضات ویژه جلسه ای برگزار شد و اعلام کردیم که باید علاوه بر انجام وظایف خود، حضور میدانی و فعال داشته باشند و با حضور در شهرستان‌ها مسائل انتخاباتی را ارائه و  تذکرات لازمه را بدهیم تا با مراقبت انتخاباتی سالم برگزار شود.
او تصریح کرد: در این دوره انتخابات وظیفه رسانه‌ها از همیشه سنگین‌تر است چرا که شبکه معاند در حال پمپاژ ناامیدی و یاس در مردم برای شرکت نکردن در انتخابات هستند و رسانه‌های کشور باید این موج را خنثی کنند.

 معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: برای حداکثر اشراف اطلاعاتی  سامانه‌ای به نام سجام راه اندازی شده که حدود ۴ هزار نفر از افراد آموزش دیده در این سامانه ثبت نام کرده  و وظیفه دارند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مشهد و سایر شهرستان ها تخلفات را گزارش دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 2 دی 98، کد مطلب: 7182385: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
بیشتر نماینده های مجلس بی سوادن ، انتظار حقوق دونستن خیلیه ازشون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین