پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
معاون گردشگری کشور و جمعی از اساتید و صاحبنظران در نشست کمیته مشورتی گردشگری، موضوع راهکارهای اجرایی تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت های گردشگری کشور را بررسی کردند.

شعارسال: در سیزدهمین نشست کمیته مشورتی گردشگری که به ریاست مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری و با حضور سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه سازمان و جمعی از اساتید، صاحبنظران، فعالین حوزه گردشگری و اصحاب رسانه در محل دانشگاه خوارزمی تهران برگزار شد موضوع راهکارهای اجرایی تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت های گردشگری از جهات و زوایای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه معاون گردشگری با اشاره به ارتقای جایگاه گردشگری در برنامه ششم توسعه و نیز تشریح اهمیت این صنعت در برنامه ها و اقدامات دولت تدبیر وامید به وظایف ابلاغی از سوی ستاد برنامه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و تلاش برای تحقق سه پروژه «هتل سازی» ( هتلینگ)، «صنایع دستی و فرش» و نیز «تدوین بسته حمایت از گردشگری و اجرای آن» را به عنوان مسئولیت های پیش روی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد.

رحمانی موحد با بیان اینکه هم اکنون شش پروژه برای اجرایی شدن «تدوین بسته حمایت از گردشگری و اجرای آن» تعریف شده است؛ به عناوین «توسعه بازاریابی و تبلیغات گردشگری در کشورهای هدف»، «توسعه طبیعت گردی و گردشگری روستایی»، « توانمند سازی نیروهای انسانی»، «ساماندهی زیرساخت ها در پایگاه های جهانی و ملی»، «واگذاری و بهره برداری از بناهای تاریخی به بخش خصوصی» و نیز « حمایت از ایجاد موزه های غیردولتی» به عنوان بسته های عملیاتی و اجرایی گردشگری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

وی در جمع بندی نهایی سخنانش ضمن تشکر از همراهی اساتید و صاحبنظران این حوزه، بر تشکیل کارگروه هایی ذیل کمیته مشورتی تاکید کرد و گفت: پیوند هر چه قوی تر میان دانشگاه و حوزه صنعت گردشگری می تواند سبب پررنگ تر شدن نقش گردشگری در تحقق اقتصادی مقاومتی شود.

رحمانی موحد همین طور توجه و حمایت از سازمان برنامه بودجه به رشته های گردشگری را برای ارتقای آموزش های عملی حوزه گردشگری شایسته خواند و ابراز کرد: مباحث تئوری رشته های گردشگری با توجه به ابعاد گردشگری تاثیرگذاری گسترده خواهد یافت و می تواند راهگشای مباحث اقتصاد مقاومتی باشد.

همچنین در این جلسه سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه سازمان نیز به اهمیت تعمق و تفکر به اصطلاحات جدید همانند اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و از مسئولین و صاحبنظران خواست تا اجازه ندهند این مبحث همانند موضوع توسعه پایدار به خطا در اجرا دچار شود.

وی همچنین تاکید کرد چنانچه کوچکترین اقدام عملی درباره این فرمایش مهم مقام معظم رهبری انجام نگیرد و تنها در سخنرانی های خود واژه اقتصاد مقاومتی را به کار ببریم امری آسیب زا پیش رویمان قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در پایان گفته های خود اقتصاد مقاومتی را شبیه خود بودن، معنا کرد و در راستای به کارگیری شایسته صنعت گردشگری برای تحقق اقتصاد مقاومتی از تصمیم سازان این حوزه خواست تا همواره به اصل، ویژگی های بومی و شرایط اصیل و خاص کشورمان نگریسته شود و بدون اینکه تلاش کنیم شبیه کشوری دیگر باشیم برای خصوصیات خاص و ذاتی این سرزمین برنامه ریزی کنیم.

در این نشست سایر اعضا نیز منطبق بر حوزه کاری و تخصص خود در بخش گردشگری، به تشریح ابعاد پنهان و موثر این صنعت به منظور موثر واقع شدن در تحقق اقتصاد مقاومتی پرداختند و مباحثی از جمله نقش اشتغال گردشگری، ایجاد پویایی در روستاها و مناطق بومی کشور، تقویت ارتباط هر چه بیشتر میان دانشگاه و بخش عملیاتی گردشگری، تفهیم هر چه بیشتر مفاهیم اقتصاد مقاومتی در این صنعت و غیره مطرح شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 23 مرداد 1395، کدمطلب: 13950523000597 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین