پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۸۶۵
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
وحید احمدی،رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: برای پیوند بیشتر صنایع و دانشگاه‌ها، کار‌های مختلفی مدنظر قرار گرفت؛ اما تحریم‌ها ارتباط دانشگاه و صنعت را بیشتر کرد.

شعار سال:رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: برای پیوند بیشتر صنایع و دانشگاه‌ها، کار‌های مختلفی مدنظر قرار گرفت؛ اما تحریم‌ها ارتباط دانشگاه و صنعت را بیشتر کرد.

وحید احمدی، رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، درباره کاربردی شدن بیشتر پژوهش‌های دانشگاهی گفت: بحث ماموریت گرا شدن دانشگاه‌ها و ارتباط پروژه‌ها با صنعت در ۶ الی ۷ سال اخیر برای رفع مشکلات کشور بسیار مطرح شده و قطعا در این راستا کار‌هایی صورت گرفته است.

احمدی با بیان اینکه پیگیر هستیم تا پروژه‌های دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و شرکت‌ها به دانشگاه‌ها ارجاع شود، ادامه داد: دانشگاه باید در ارتباطات ملی کشور دخیل شود؛ البته تاکنون ارتباطات خوبی بین صنعت و دانشگاه شکل گرفته و پروژه‌های بزرگی با دانشگاه‌ها تعریف شده است. همچنین برای ارتقای اساتید انجام پروژه‌های ملی و کشوری مد نظر قرار دارد.

به گفته وی، برای تشویق ارتباط گرفتن صنایع و شرکت‌ها با دانشگاه‌ها، این قانون وجود دارد که اگر دستگاهی دولتی پروژه‌ای را با دانشگاه‌ها تعریف کنند از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند.

رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور اظهار داشت: علیرغم تمام تلاش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته و حتی پیشرفت‌های خوب سال‌های اخیر در پی تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. درحقیقت هرچند که تحریم‌ها ضرر‌های زیادی را به کشور وارد کرد، اما از طرف دیگر باعث شد که شرکت‌ها و صنایع خرید‌ها و پروژه‌های خود را بیش از پیش به دانشگاه‌ها بسپارند.

احمدی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها ظرفیت‌های بسیار خوبی نهفته است، تصریح کرد: از زمانی که شرکت‌های دانش بنیان شروع به کار کرده‌اند حرکت بزرگ و نوپایی صورت گرفته که باید به شکل ملی و همه جانبه از آن‌ها حمایت شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:3دی1398،کد خبر:814709،snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین