پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۸۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
خوش‌خیال بودیم که تصور می‌کردیم با پرداخت ۱۶۰ هزار یورو به حساب شخصی سرمربی ایتالیایی استقلال، او با اولین پرواز به تهران می‌آید تا هدایت تیمش را در دست بگیرد. روزی که عده‌ای پرداخت طلب آندره‌آ استراماچونی را تفسیر بر ماندنش کردند و نوشتند این «فتح هوادار» بود که نظرش را به هیات‌مدیره و بالاتر از آن تحمیل کرد، شاید کمی عجولانه نتیجه گرفتند، چراکه حالا مشخص شده استراماچونی در حال بازی با مهره «هوادار» است و این «اهرم فشار» قرار دادن هوادار کاری غیراخلاقی است و اگر کسی می‌گوید نیست، باید پرسید پس این کار اسمش چیست؟
شعارسال: استراماچونی در تازه‌ترین تقاضای خود، همه قرارداد را یکجا می‌خواهد (بند ۲ از ۱۱ بندی که وکیل او برای باشگاه استقلال ایمیل کرده است). اگر این زیاده‌خواهی نیست، پس چیست؟ می‌دانید امروز هیات‌مدیره و سرپرست باشگاه استقلال دقیقا در حال تجربه چه روزی هستند؟ صبح فینال جام حذفی در سال ۹۷ که شفر گفت: مقابل دیگر تیم فینالیست (خونه‌به‌خونه) روی نیمکت نمی‌نشینم، مگر آنکه قرارداد ۲ ساله‌ام امضا شود. سال اول یک میلیون یورو، سال دوم هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو. در آن برهه حساس هم اهرم فشار کسی نبود جز همین هوادار. آن روز صبح در توئیتر، تلگرام و اینستاگرام و کلا مجازستان یک حرف در حال تکرار بود: مدیران اگر با ماندن شفر موافقت نکنند یعنی مهندسی قهرمانی‌های آتی رقبای ما. افتخاری آن روز با همین فشار‌ها قرارداد را امضا کرد. پرسپولیس فصل بعد نه یک جام که ۲ جام را کاسب شد و شفر اخراج شد و حتی فرصت نکرد فتح این دو جام را توسط حریف به نظاره بنشیند. در عوض ۶ ماه قبلش گریه افتخاری را دیدیم که در روز رفتنش گفت: هوادار فشار آورد که ۲ ساله امضا کنیم.
حالا استراماچونی دقیقا همان تاکتیک را پیاده می‌کند. نیت‌خوانی نمی‌کنیم و نمی‌دانیم واقعا میلی به بازگشت دارد یا نه، اما می‌دانیم تاکتیکش همان است. می‌گوید همه قرارداد را یکجا بدهید که غیر از این باشد نمی‌آیم. شما جای اعضای هیات‌مدیره و فتح‌الله‌زاده باشید چه می‌کنید؟ بر فرض مثال اینکه ۴۷۰ هزار یورو از همان «کانال امن» موردنظر پرداخت شد، چه کسی ضمانت می‌کند خواسته بعدی استرا قابل اجابت باشد؟ کاش هوادار ۲ روز بعد باشگاهش را ببیند. استقلال رنگ جام نمی‌بیند مگر اینکه هوادارش اهرم فشار هیچ مربی، گروه سیاسی و... نشود. قطعا استراماچونی در اندازه قهرمان کردن آبی‌هاست، اما این خواسته‌هایش فقط یک معنا می‌دهد؛ بهانه بزرگ برای نیامدن.

* فریب هوادار توسط کدام گروه انجام می‌شود؟
باشگاه استقلال در حالی ۱۱ شرط استراماچونی برای بازگشت به این تیم را منتشر کرد که خود این سرمربی ایتالیایی این شروط را دروغ و جعلی خوانده است. این یعنی یک طرف ماجرای استقلال و استراماچونی دروغ می‌گوید. بیش از ۲ هفته پیش بود که آندره‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال به بهانه دیر شدن پرداخت حقوقش و مشکلاتی که نحوه پرداخت استقلالی‌ها در ایتالیا برای او ایجاد کرده بود، اقدام به فسخ یک‌طرفه قراردادش با آبی‌های پایتخت کرد. استراماچونی پس از این اتفاق غیرمنتظره اعلام کرد اگر باشگاه استقلال بتواند راهی قانونی برای پرداخت حقوق او پیدا کند، بلافاصله به ایران بازمی‌گردد و به کارش در ایران ادامه می‌دهد. همین موضوع باعث شد باشگاه استقلال به کمک ارگان‌های مختلف به تکاپو بیفتد که خواسته سرمربی محبوب آبی‌های پایتخت را برآورده کند تا حداقل از زیر فشار هواداران استقلال خارج شود. در نهایت این اتفاق هم رخ داد و اواخر هفته گذشته، ۱۶۰ هزار یورو از مسیر قانونی به حساب استراماچونی واریز شد تا همه منتظر بازگشت این سرمربی ایتالیایی به ایران باشند. با این حال پس از پرداخت مطالبات استراماچونی، خبری از او نشد تا اینکه باشگاه استقلال روز دوشنبه ادعا کرد وکلای این مرد ایتالیایی ۱۱ شرط را برای بازگشت او به ایران مطرح کرده‌اند. ۲ شرط عجیب و سخت در بین این ۱۱ شرط، پرداخت تمام ۴۷۰ هزار یورو مبلغ قرارداد استراماچونی بلافاصله پس از امضای قرارداد جدید و تامین ۹۰۰ هزار دلار برای جذب بازیکن جدید در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی است که این جذب بازیکن باید در انحصار استراماچونی باشد و او تصمیم بگیرد چه بازیکنی باید به استقلال بیاید. نکته عجیب درباره مطرح کردن این شروط چندگانه از سوی استراماچونی- که باشگاه استقلال آن را منتشر کرد- این است که او بار‌ها عنوان کرده بود فردای پرداخت مطالباتش از راه قانونی، به ایران بازمی‌گردد، اما نه‌تن‌ها این اتفاق رخ نداد، بلکه حالا با شروط جدید و عجیبی وارد مذاکره با باشگاه استقلال شده است.
با فرض اینکه اطلاعات منتشر شده از سوی باشگاه استقلال صحت داشته باشد، شاید بتوان گفت مشکلاتی که سوءمدیریت در استقلال برای استراماچونی ایجاد کرده بود، باعث شده او درباره آینده همکاری‌اش با آبی‌های پایتخت نگران باشد و چنین شروط سختی را مطرح کند، اما باید به این نکته هم توجه کرد که در هیچ جای دنیا، چنین شروطی از سوی باشگاه‌ها پذیرفته نمی‌شود به طوری که پرداختی‌ها بر اساس تقویم انجام می‌شود نه یکجا. در بحث نقل‌وانتقالات هم سرمربی تنها گزینه‌هایش را به باشگاه معرفی می‌کند تا باشگاه اقدام به مذاکره با بازیکنان مدنظر سرمربی کند و هیچ باشگاهی در دنیا، مبلغی را به سرمربی‌اش نمی‌دهد که او تمام کار‌های نقل‌وانتقالاتی را انجام دهد. به همین دلیل سوالاتی در ذهن هواداران استقلال ایجاد می‌شود؛ اینکه آیا عشقی که استراماچونی در این دو هفته نسبت به استقلال بیان کرده، واقعی بوده است؟ اگر واقعی بوده، چرا چنین شروطی که می‌دانسته استقلال به احتمال زیاد توانایی عملی کردن آن‌ها را ندارد، گذاشته است؟ اینکه بر اساس چه متر و معیاری باشگاه استقلال باید با خواسته‌های عجیب استراماچونی موافقت کند؟ شروطی که طبق گفته وکلای این سرمربی ایتالیایی «غیرقابل مذاکره» است! ماجرا جایی عجیب‌تر از شروط استراماچونی می‌شود که او دیروز سه‌شنبه در صفحه اجتماعی خود ضمن ابراز تمایل مجدد برای بازگشت به استقلال عنوان کرده اطلاعاتی که دوشنبه منتشر شده، دروغ و جعلی است. استراماچونی همچنین صحبت‌های فتح‌الله‌زاده، عضو هیات‌مدیره استقلال مبنی بر اینکه سرمربی ایتالیایی استقلال خواهان افزایش ۱۳۰ هزار دلاری قراردادش شده را تکذیب کرد تا ابهامات دوچندان شود. این ادعای استراماچونی به این معنی می‌تواند باشد که در باشگاه استقلال کسانی هستند که نمی‌خواهند استراماچونی به کارش در استقلال ادامه دهد و به دنبال پیاده کردن برنامه‌های خودشان با کادر فنی جدید هستند. به همین دلیل اگر ماجرا از این جنبه صحت داشته باشد، باید مشخص شود چه کسانی مخالف بازگشت استراماچونی هستند. در هر دو صورت ماجرا باید برای هواداران استقلال شفاف سازی شود که چه کسی راست می‌گوید. اگر مدیران استقلال راست می‌گویند، تصمیم عاقلانه این است که قید استراماچونی را بزنند و سراغ گزینه‌های جانشینی او بروند. اگر هم استراماچونی راست می‌گوید، باید برای هواداران استقلال مشخص شود چه کسی در باشگاه تمایل به ادامه همکاری این سرمربی ایتالیایی با استقلال ندارد. در هر حال، این تیم استقلال و هواداران هستند که در این ماجرا فریب خورده و متضرر شده‌اند و پس از دور شدن از صدر جدول که با چنگ و دندان به دست آورده بودند، حالا با نگرانی به آینده فکر می‌کنند.

* لیست پرداختی باشگاه استقلال به استراماچونی
میزان پرداختی باشگاه استقلال به آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی آبی‌پوشان مشخص شد. باشگاه استقلال با پرداختی آخر که ۱۶۰ هزار یورو بود، حقوق یک ماه استراماچونی و دستیارانش را یک ماه جلوتر داد تا بهانه دست این مربی ندهد. سرمربی ایتالیایی در ابتدای حضورش در استقلال مبلغ ۱۰۰ هزار یورو دریافت کرد و قرار شد ماهانه ۵۴ هزار یورو حقوق بگیرد. استقلالی‌ها پس از پرداخت مبلغ پیش‌قرارداد، ۳ ماه حقوق ۵۴ هزار یورویی او را پرداخت کردند که با احتساب ۱۰۰ هزار یوروی ابتدای فصل، نزدیک ۲۶۲ هزار یورو به استراماچونی بابت قرارداد او و دستیارانش پرداخت شد. در ادامه باشگاه نتوانست حقوق استراماچونی را پرداخت کند و این مربی نیز طبق قانون فیفا یک‌طرفه قراردادش را فسخ کرد. بعد قرار شد مسؤولان استقلال ۲ ماه حقوق عقب‌افتاده را پرداخت کنند که استراماچونی خواهان پرداخت ۳ ماه از حقوقش شد. اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست باشگاه نیز مبلغ ۱۶۰ هزار یورو از ترکیه به بانک سپه شعبه رم انتقال داد تا به حساب استراماچونی واریز شود. تا اینجای کار مشخص شد که باشگاه استقلال ۴۲۲ هزار یورو به استراماچونی پرداختی داشته که بیش از ۵۰ درصد قرارداد او و دستیارانش می‌شود. قرارداد استراماچونی ۵۵۰ هزار یورو بود و ۳ دستیار او هم ۵۰ هزار یورو قرارداد داشتند که در مجموع به ۷۰۰ هزار یورو می‌رسد. باشگاه استقلال پول ۳ مربی خارجی دیگر خود را هم به استراماچونی می‌داد تا از طریق او پول به دستیارانش برسد. با وجودی که باشگاه استقلال بیش از ۵۰ درصد به این مربی و دستیارانش پرداخت کرده، اما این مربی از حضور در ایران خودداری کرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از روزنامه وطن امروز ، تاریخ انتشار: 4 دی 1398 ، شماره خبر: 2825  ، www.vatanemrooz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
مدیران ایرانی خودشون اول آخر بازیگران اگر نه می خواستن پول این بنده خدا رو میدادن
ناشناس
United Kingdom
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
مدیران ایرانی انقدر ضعیف و ناکارآمدن که هرکسی که کمی هوش و توانمندی داشته باشه همه شون رو به بازی میگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین