پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۵۱۹۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
ساعدی معتقد است برخی تولیدکنندگان داخلی چندان به ارتقاء کیفیت محصولات خود توجه نمی‌کنند و سعی دارند هزینه تمام‌شده کالا را کاهش دهند تا سود بیشتری را به‌دست آورند.

شعار سال:ساعدی معتقد است برخی تولیدکنندگان داخلی چندان به ارتقاء کیفیت محصولات خود توجه نمی‌کنند و سعی دارند هزینه تمام‌شده کالا را کاهش دهند تا سود بیشتری را به‌دست آورند.

 اهمیت موضوع تولید برای کشور به‌قدری بالا است که رهبر انقلاب در پیام نوروزی امسال خود خطاب به مردم و مسئولان، مساله اصلی کشور را اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با محور قرار دادن تولید ملی برای حل این مساله، شعار و نام سال ۱۳۹۸ را «رونق تولید» اعلام کردند.

در همین راستا، طی سال‌های اخیر توجه به تولید داخل، ذهن مسئولان کشور را به خود مشغول کرده و راهکارهای حمایتی متفاوتی برای رسیدن به این هدف ارائه شده است.

از این‌رو وزارت صمت به‌عنوان متولی، دومین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) را از ۲۶ تا ۲۹ آذر ۹۸ برگزار کرد تا بتواند شرایطی را به‌وجود آورد تا به‌واسطه این نمایشگاه‌ها، کالا و محصولات ایرانی بیش از پیش به مردم و مسئولان معرفی شود.

در همین رابطه، قاسم ساعدی نماینده مردم هویزه و دشت‌آزادگان در مجلس دهم گفت: برگزاری نمایشگاه تستا و امثال آن، امری شایسته در جهت معرفی محصولات ساخت داخل به مردم و حتی مسئولان است و چقدر خوب است که این‌گونه برنامه‌ها استمرار داشته باشد تا مردم هیچ‌گاه شعار حمایت از کالای ایرانی را فراموش نکنند.

چرایی کند شدن حمایت از کالای ایرانی

وی افزود: مردم ایران تا حد قابل ملاحظه‌ای گرایش خود را به حمایت از کالای ایرانی نشان داده‌اند، زیرا نیک می‌دانند حمایت از تولیدکنندگان داخلی، حمایت از اقتصاد کشور است، اما موضوعی که متاسفانه روند حمایت از کالای ایرانی را کُند کرده، بی‌کیفیتی برخی محصولات ساخت داخل است.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: برخی تولیدکنندگان داخلی چندان به ارتقاء کیفیت محصولات خود توجه نمی‌کنند و سعی دارند هزینه تمام‌شده کالا را کاهش دهند تا سود بیشتری را به‌دست آورند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: تا زمانی که نگاه برخی تولیدکنندگان، سود حداکثری باشد و کیفیت فدای درآمد شود خیلی نمی‌توان به تحقق تمام و کمال شعار حمایت از کالای ایرانی امیدوار بود. همین نگاه سودآوری که نه به امروز، بلکه به دهه‌های گذشته برمی‌گردد و تا حدودی تبدیل به فرهنگ هم شده است، کار را به جایی رسانده که اعتماد بسیاری از مردم از کالای ایرانی برگشته و حال متولیان امر می‌باید بُعد نظارتی را افزایش دهند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: صیانت از کیفیت کالا، موضوعی همیشگی است و نباید فضایی را ایجاد که تولیدکننده فکری غیر از آن را در سر بپروراند.

ساعدی در پاسخ به اینکه چرا برخی دستگاه‌های دولتی حاضر به تهیه اقلام داخلی نیستند؟ گفت: وقتی شعار حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید سر داده شد اول از همه خود مسئولان باید به آن عمل کنند تا در ادامه، مردم هم به تبعیت از مدیران روی به حمایت از این شعارهای کلیدی بیاورند. اکنون نهادهای دولتی موظفند در حمایت از کالای ایرانی پیشتاز باشند و ضرورت دارد هر مدیری که غیر از این روال را در دستور کار قرار داد، بازخواست شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اقتصاد24،تاریخ انتشار:4دی1398،کد خبر:50301،eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
اساسا نمتونیم تو هیچ کاری تداوم داشته باشیم اوایل همه کالاها خوبن رفته رفته کیفیتشون ر و ز دست میدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین