پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۵۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
امام‌جمعه رشت با بیان اینکه فتنه ۸۸ از جنگ تحمیلی خطرناک‌تر بود، کمتر هم نبود، گفت: در سال ۸۸ درایت رهبری و بصیرت و حضور میدانی مردم دو مسئله‌ای است که نقشه شوم دشمن را نقش بر آب کرد.

شعارسال: آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت روز ۹ دی روز بصیرت و بیعت با ولایت اظهار کرد: اگر نگوییم فتنه ۸۸ از جنگ تحمیلی خطرناک‌تر بود، کمتر هم نبود، چراکه در جنگ تحمیلی دشمن از روبه‌رو به مردم و ملت ایران حمله کرد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه درایت رهبری و بصیرت و حضور میدانی مردم دو مسئله‌ای است که نقشه شوم دشمن را نقش بر آب کرد، گفت: در هیچ کجای تاریخ قرار گرفتن رهبری و ملت در کنار هم به‌سان جمهوری اسلامی ثبت‌نشده و این مهم، بسیار حائز اهمیت است. فلاحتی با ابراز تأسف از استعفای رئیس‌جمهور عراق با فشار آمریکا گفت: یکی از ضعف‌های کشوری مانند عراق با داشتن چنین نیروهای حشدالشعبی، نداشتن رهبری مانند حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است تا با درایت خود بسیاری از توطئه‌ها را نقش بر آب کند. وی با اشاره به نقش مهم رهبری در راستای قدرت کشورهای اسلامی تصریح کرد: با گرامیداشت میلاد حضرت زینب (س) باید گفت که این بانوی مکرمه، زمان‌شناس بوده و مردان و زنان تاریخ را هدایت کرده و با تأسی از این بانوی بزرگ اسلام، بخشی مؤثری از انقلاب اسلامی مرهون تلاش زنانی در جمهوری اسلامی ایران بوده که درس زمان‌شناسی و فعالیت‌های اجتماعی را از این بانوی مکرمه آموختند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه بعضی از جوانان ما در کلاچای با نظارت مراکز دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری تحول عظیمی ایجاد کردند، گفت: شخصاً به دیدارشان رفته تا دستان این جوانان را ببوسم، چراکه یکی از مسائل مهم زیست‌محیطی امروز در استان گیلان و استان‌های شمالی کشور، مسئله پسماند است که فاجعه بزرگی را متوجه ما کرده است.

امام‌جمعه رشت با گله‌مندی از برخی مسؤولین کشوری که بدون دیدار با وی و شنیدن مشکلات استان از زبان نماینده ولی‌فقیه می‌خواهند مشکلات را در استان حل کنند، خاطرنشان کرد: بارها و بارها گفته‌ام هر وزیری که به استان گیلان می‌آیند باید پیش ما آمده تا ما مشکلات را به آن‌ها بگوییم؛ این موضوع را به استاندار هم گفتم چراکه ما صدای مردم هستیم اگر وزیر به استان گیلان بیاید و پیش ما نیامدند ما سخنان خود را در پیشگاه مردم بلند فریاد می‌زنیم. فلاحتی با اشاره به سفر وزیر کشور برای بحث پسماند و حضور او در تالاب انزلی تصریح کرد: چه افرادی به کسانی که در بستر تالاب خانه ساختند، مجوز برق داده‌اند؟! این هزینه‌ها از کجا آمده؟! آقایان چنین هزینه‌هایی را انجام می‌دهند و بعد می‌خواهند مسئله را حل کنند که درنتیجه همان آش می‌شود و همان کاسه. وی با ابراز خرسندی از فعالیت جوانان نخبه استان گیلان که از پسماند به ساخت سنگ بلوک پرداخته‌اند، گفت: من دستان این جوانان را می‌بوسم چراکه علاوه بر حل مشکل پسماند، با درایت همین جوانان ساخت مسائل دیگر نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

فلاحتی با بیان اینکه من ایمان دارم که جوانان باقدرت خود می‌توانند بسیاری از مشکلات ازجمله پسماند را حل کنند، افزود: از مسؤولان می‌خواهم که این جوانان را رها نکرده و مشکلات آنان را به‌درستی حل کنند. خطیب جمعه رشت با اشاره به تولید گازوئیل و سنگ بلوک از پسماند توسط جوانان بیان کرد: اگر به دست توانمند این جوانان این موضوع گسترش پیدا کنند یکی از معضلات مهم استان حل خواهد شد. خطیب جمعه رشت با اشاره به ویژگی‌های نمایندگان مجلس گفت: شفافیت مالی یکی از ویژگی‌های مهمی است که نمایندگان باید آن را در دستور کار خود قرار داده تا مردم بدانند و آگاهی کامل داشته باشند.

فلاحتی با بیان اینکه قانون شفافیت مالی مجلس از قانون‌های خوب مجلس است افزود: نمایندگان نباید حق عزل و نصب داشته باشند، این موضوع هرج‌ومرج ایجاد می‌کند، لذا نمایندگان باید این موضوع را هم در مجلس تصویب کنند. وی با اشاره به نامه جمعی از دانشجویان به مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دانشجویان در نامه‌ای به مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشتند که پیوستن به FATF به نفع کشور نخواهد بود. فلاحتی با اشاره به اینکه نماینده نباید میان مردم و طرفداران خود فرق بگذارد، افزود: نماینده باید توانایی تحلیل داشته باشد او باید قدرتمندانه، آگاهانه و شجاعانه قدرت تحلیل داشته باشند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه نماینده باید ولایت‌فقیه را به‌عنوان راه اول و اولین راه برای نظام اسلامی بداند، بیان کرد: اگر نماینده با مسئله ولایت‌فقیه مشکل داشته باشد معلوم نیست از کدام ناکجاآباد سر دربیاورد و این موضوع اصلاً به نفع مردم نیست. فلاحتی با اشاره به نکات تربیتی در نظام اسلامی گفت: در اسلام مسئله بی‌توجهی به تربیت ازجمله تشویق و تنبیه معقولانه حائز اهمیت است. وی با بیان اینکه بسیاری از بزهکاری‌ها و ولنگاری‌ها ناشی از اقشاری است که در بخش تنبیه معقولانه در دوران کودکی و نوجوانی ثمری نبرده‌اند، تصریح کرد: ذات انسان خواهان کارهای بی‌قیدوشرط در راستای هواهای نفسانی است چراکه می‌خواهد هر کار و تجاوزی را بدون قید و سد انجام دهد، لذا چنین انسانی دامنه تجاوز و اباحه گری خود را افزایش می‌دهد لذا اگر به هنگام، تنبیه و تربیت می‌شد به چنین ولنگاری‌هایی دست پیدا نمی‌کرد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه انسان باید خود را کنترل کند تا مانع طغیانگری و گناه خود شود، افزود: کسی که در ذهنش گناه می‌کند اندیشه آدم کشی، زنا و سایر گناهان را در ذهن دارد اگرچه بار حقوقی ندارد اما از ساحت توجه الهی دور خواهد شد. خطیب جمعه رشت اسلام نگاه ویژه‌ای به تربیت انسانی دارد، گفت: از نگاه اسلام تشویق بر تنبیه ارجحیت دارد اما تنبیه در راستای متعالی کردن و انسان‌سازی بوده و با چوب زدن و تنبیه فیزیکی فرق دارد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گیل رخ، تاریخ انتشار: 6دی1398  ، کدخبر: 7972: gilrokh.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
من متوجه نشدم فکنم حالاشما اگر مشکلات رو بدونید آیا راه حلی ام برای اون دارید یا فقط در جریان باشید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین