پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت: با کمک شهرداری و لایروبی اصولی و تزریق آهک در خور‌های شهر بندرعباس بوی بد فاضلاب را به حداقل کاهش دادیم.

شعارسال: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت:بوی نامطبوع شهر بندرعباس را با لایروبی اصولی و تزریق آهک در بستر خور‌ گورسوزان به حداقل کاهش دادیم.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان  ،گفت: با کمک شهرداری و لایروبی اصولی و تزریق آهک در خور‌های شهر بندرعباس بوی بد فاضلاب را به حداقل کاهش دادیم.
 
امین قصمی علت اصلی بوی بد فاضلاب در شهر بندرعباس را رها شدن مستقیم پساب فاضلاب تصفیه خانه بندرعباس در خور‌ها و لایروبی نشدن اصولی آن عنوان کرد.
 
او نشت روان آب‌ها از بالا دست و ورود فاضلاب سطحی محلات قدیمی را از دیگر دلایل پخش بوی بد فاضلاب در شهر دانست و افزود:این امرسبب تشکیل لایه‌های بی هوازی در خور‌ها خصوصا خور گورسوزان و تولید گاز بد بوی هیدروژن سولفور شد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت:به کمک شهرداری خور‌های شهر لجن برداری و لایروبی اصولی شد و این شرکت ۴۰۰ کامیون لجن از خورگورسوزان برداشت و ۴۰۰ تن آهک در بستر خور تزریق کرد که این امر سبب کاهش حداکثری بوی بد در شهر شد.
 
قصمی افزود: از شهروندان بابت بوی بد فاضلاب در شهر رسما عذر خواهی می‌کنیم و امیدوارم با کمک سایر دستگاه‌های متولی از جمله راه و شهرسازی و شهرداری این بو به صورت ریشه‌ای و اساسی برطرف شود.
 
او گفت: ۴۰ درصد از شهر بندرعباس بافت‌های فرسوده است و این امر امکان اجرای پروژه فاضلاب در محلات قدیمی را سخت و ناممکن کرده و رها سازی فاضلاب محلات قدیمی به خور‌ها سبب افزایش بوی بد شده است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت: شهرداری و منطقه ویژه اقتصادی و صنایع فلزی خلیج فارس در غرب شهر بندرعباس برای آبیاری فضای سبز، درخواست‌هایی داشته‌اند که در حال رایزنی با آنها هستیم.
 
قصمی افزود: به زودی شرکت آب و فاضلاب شهری با شرکت آب و فاضلاب روستایی در هرمزگان ادغام خواهند شد و با این ادغام خدمت رسانی به مردم کیفیت بهتری پیدا می‌کند.
 
او گفت:یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در زمینه آبرسانی، ایجاد منابع پایدار آبی با استفاده از دستگاه‌های آبشیرین‌کن است و در تلاشیم تا ظرفیت شیرین‌سازی آب از دریا را برای تأمین آب آشامیدنی و مصرف مردم شهر‌های مختلف استان به ۱۴۰ هزار مترمکعب در روز برسانیم.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان  ،تاریخ انتشار:  11  دی   1398،کدخبر: 7193573  ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین