پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
جمعی از نیروهای شرکتی آموزشی پرورشی سازمان دانش‌آموزی سه‌شنبه هفته گذشته پنجم آبان‌ماه‌ جاری در اعتراض نسبت به عدم تعیین وضعیت استخدامی خود مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان تجمع کردند.

شعارسال : این تجمع 100 نفره با حضور مسئول حراست اداره‌کل آموزش و پرورش کرمان و قول پیگیری برای بررسی موضوع تا یکشنبه هفته جاری 10 آبان‌ماه به پایان رسید.

اما صبح امروز با مراجعه دوباره نیروهای شرکتی آموزشی پرورشی سازمان دانش‌آموزی به اداره‌کل آموزش و پرورش کرمان برای دریافت جواب، هیچ پاسخ و جواب قانع‌کننده‌ای دریافت نکردند و این تجمع همچنان ادامه دارد.

فاطمه فرهمند نماینده نیروهای شرکتی آموزشی پرورشی سازمان دانش‌آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سال 87 بیش از 300 نفر از نیروهای شرکتی سازمان دانش‌آموزی وارد آموزش و پرورش شدیم و به مدت یک سال حقوق دریافت کردیم و بیمه بودیم.

وی بیان داشت: با تغییر وزیر آموزش و پرورش نیروهای شرکتی کنار گذاشته شدند تا اینکه امسال با مصوبه مجلس شورای اسلامی عنوان شد، نیروهای شرکتی که یک سال بیمه بوده و حقوق دریافت کرده‌اند، باید در مهرماه امسال به صورت حق‌التدریس جذب شوند.

فرهمند عنوان کرد: این مصوبه 23 شهریورماه امسال به استان‌ها ابلاغ شد و از مجموع نیروهای شرکتی در استان کرمان که حدود یک‌هزار و 200 نفر بودند، تنها 250 نفر به صورت حق‌التدریس جذب شدند.

وی ادامه داد: اداره‌کل آموزش و پرورش عنوان می‌کند، اصلا نیروهای شرکتی سازمان دانش‌آموزی را قبول ندارد و چون نیروی پرورشی هستند، به آنها نیاز ندارد.

فرهمند گفت: شرکت سازمان دانش‌آموزی کد و مهر ثبت شده دارد و هیچ مشکلی به لحاظ قانونی در این زمینه نیست.

نماینده نیروهای شرکتی پرورشی سازمان دانش‌آموزی ابراز داشت: اگر مهر این شرکت را قبول ندارند، چرا 6 سال قبل با آن قرارداد بستند و یک سال به نیروهای آن حقوق دولتی دادند.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش کرمان عنوان می‌کند که خودشان کمیته‌ای تشکیل داده و نیازی به نیروهای شرکت دانش‌آموزی نیست، از شرکت‌های دیگر هم تعداد محدودی را جذب کرده‌اند.

فرهمند بیان داشت: سه‌شنبه هفته گذشته پنجم آبان‌ماه حدود 100 نفر مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش کرمان تجمع کردیم و حراست اداره‌کل قول داد که تا شنبه و یکشنبه این هفته موضوع را پیگیری می‌کند.

نماینده نیروهای شرکتی پرورشی سازمان دانش‌آموزی افزود: امروز هم که مراجعه کرده‌ایم، همان حرف‌های قبلی را به ما گفتند، اما این مشکل فقط برای نیروهای استان کرمان و یزد است.

وی تصریح کرد: استان‌های فارس،‌ سیستان و بلوچستان و تبریز نیروهای شرکتی را جذب کردند و به نظر می‌رسد، مباحث سیاسی در کرمان مطرح باشد.

فرهمند گفت: تنها روزنه امید ما برای کار همین مسئله است، سازمان دانش‌آموزی هم می‌گوید که از لحاظ قانونی هیچ مشکلی برای ما نیست و آنها سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

وی بیان داشت: امروز از هشت صبح مقابل اداره کل آموزش و پرورش جمع شدیم، اما همان حرفه‌های قبلی را شنیدیم و هیچ مشکلی از ما برطرف نشد.

برای پیگیری موضوع و کسب اطلاع بیشتر در مورد مشکل این نیروهای شرکتی، تلاش کردیم تا با مدیرکل یا معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش کرمان مصاحبه‌ای داشته‌باشیم که با پیگیری‌های روابط عمومی اداره‌کل کسی حاضر به پاسخگویی نشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت هلیل ، تاریخ انتشار یکشنبه 10 آبان 1394 ، کد مطلب : 12361 : www.halil.ir

خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین