پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
از سوی مراکز و افراد مختلف در این خصوص فشار هست، ولی این سخنان، بهانه ای برای ارائه نکردن این گزارش در صحن علنی است. در واقع نمایندگان با این بهانه که فشار در این باره زیاد است، قصد ندارند مردم را از جزئیات این تحقیق و تفحص آگاه کنند.
اگر گزارش تحقیق و تفحص قرائت نشد بدانید که اتفاقاتی پشت پرده بوده محرمانه ماندن گزارش‌های تحقیق و تفحص تا روز قرائت در صحن علنی پارلمان، امری طبیعی است؛ اما دو ماه پیش خبری منتشر شد، مبنی بر اینکه گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مراحل پایانی تدوین است.

به گزارش «تابناک»، با منتشر شدن این خبر، لحظه شماری برای ارائه گزارش عملکرد بنیاد شهید در صحن علنی پارلمان آغاز شد؛ اما امیر خجسته، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در تیر ماه گذشته اعلام کرد، که نگران واکنش مردم به ارقام گزارش تحقیق و تفحص است و آب پاکی را روی دست کسانی ریخت که به دنبال اخبار و آمار و ارقامی قبل از ارائه گزارش در صحن علنی مجلس بودند.

او گفت: تا پایان کار هیچ جزئیاتی از گزارش رسانه‌ای منتشر نخواهد شد. البته وی پیشتر به کشف اختلاس ۱۵میلیاردتومانی و حیف‌ومیل بیش از ۱۷۰میلیارد از دارایی‌های بانک دی در صرافی‌ها اشاره کرده و این موضوع را دلیل اصلی تفحص از این بنیاد برشمرده بود.

بنا بر این گزارش، ولی پس از گذشت یک ماه از این داستان، اکنون صحبت از تهدید و حتی طمع برخی اعضای کمیته تحقیق و تفحص به گوش می رسد، به گونه ای که در روزهای گذشته، رئیس هیأت تحقیق و تفحص مصاحبه هایی را در این خصوص انجام داده و اظهار داشته است اگر تهدیدات بیشتر شود، ما موضوع را رسانه ای خواهیم کرد.

امیر خجسته در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: متأسفانه از آغاز شروع به کار هیأت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید حرف و حدیث های زیادی به وجود آمده و خیلی ها با انجام این کار مخالف بودند؛ اما با توجه به گزارش ها در این زمینه، هیأت مصمم به انجام این کار بود.

این نماینده مجلس گفت: بعد از شروع شدن نیز افراد مختلفی از جاهای مختلف به ما فشار می آورند که این کار انجام نشود، فشارها نیز به حدی بود که برخی از اعضا را حتی تهدید هم کردند، این فشارها معمولا از بیرون از مجلس بود و عده ای دوست نداشتند کسی وارد این حوزه شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره سخنان دیروز خود با یکی از رسانه ها ـ که گفته بود اگر فشار بیشتر شود، موضوع تحقیق و تفحص رسانه ای خواهد شد ـ نیز گفت: مقداری از مباحثی که در این رسانه گفته شده بود، آن چیزی نبود که من گفته بودم.

خجسته در ادامه افزود: اما اگر این تحقیق و تفحص به نتیجه نرسید، بدانید اتفاقاتی افتاده است. در تحقیق و تفحص کارهای بسیار خوبی انجام شده، ولی فشارهای جنبی از بیرون زیاد است و دست های پنهانی از بیرون از کمیته در حال مدیریت اوضاع است؛ بنابراین، نمی شود گفت این فشارها از کجا وارد می شود، ولی اگر لازم باشد، خواهیم گفت.

این نماینده گفت: بسیاری نمی خواهند این تحقیق و تفحص به نتیجه برسد، اعتقاد من این است که اگر این تفحص در مجلس به نتیجه نرسید، هیچ وقت دیگری مجلس نباید تحقیق و تفحص از جایی را شروع کند؛ تحقیق و تفحص عزت مجلس است، نباید به آن فشار آید تا انحراف در آن ایجاد شود.

خجسته گفت: کمیته تحقیق و تفحص باید این موضوع را هر طور که شده به نتیجه برساند، زیرا به نتیجه نرسیدن این موضوع یعنی خدشه بر نهاد قانون گذاری که به هیچ عنوان جبران نخواهد شد.

اما نماینده ای دیگر که نخواست نامش فاش شود در این باره به خبرنگار تابناک گفت: از سوی مراکز و افراد مختلف در این خصوص فشار وجود دارد، ولی این سخنان، بهانه ای برای ارائه نکردن این گزارش در صحن علنی است. در واقع نمایندگان با این بهانه که فشار در این باره زیاد است، قصد ندارند مردم را از جزئیات این تحقیق و تفحص آگاه کنند.

وی گفت: احتمالا گزارش در صحن علنی قرائت شود، ولی با این کارها قصد دارند گزارش اخیر را به گونه ای بی محتوا کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت تابناك ، تاریخ انتشار سه شنبه 13 مرداد 1394، کد مطلب: 522077: www.tabnak.ir

خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین