پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
رسانه‌های ژاپن اعلام کردند «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن برنامه سفر خود به خاورمیانه را که برای اواسط ماه جاری میلادی برنامه ریزی کرده بود، پس از حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق لغو کرد.
شعارسال: تلویزیون دولتی ژاپن گزارش کرد: نخست وزیر ژاپن همچنین قرار است صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی با حضور اعضای کابینه و شورای امنیت ملی ژاپن، با هدف بررسی موضوع حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی، نشستی برگزار کند.

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن روز گذشته اعلام کرده بود ماه جاری میلادی و با هدف کاهش تنش‌ها به دنبال ترور سردار سلیمانی در عراق توسط آمریکا، به سه کشور خاورمیانه سفر خواهد کرد.

آبه در نشست مدیران اجرایی حزب حاکم در توکیو گفت بین روز‌های ۱۲ تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۲ تا ۲۵ دی سال ۱۳۹۸) به سه کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی و عمان سفر خواهد کرد.

او گفت عمیقاً نسبت به وضع خاورمیانه نگران است و اینکه از طریق دیپلماتیک برای برقراری صلح و ثبات در منطقه تلاش خواهد کرد.

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه نیز ضمن «نگران کننده» خواندن وضع خاورمیانه، از همه طرف‌ها خواست؛ برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها به دیپلماسی روی بیاورند.

او در یک کنفرانس خبری در توکیو بر اهمیت تلاش‌های دیپلماتیک در پی حمله هوایی ایالات متحده به بغداد که باعث شهادت سردار قاسم سلیمانی در هفته گذشته شد، تأ‌کید کرد.

آبه گفت: ژاپن نقش خود را در خاورمیانه ایفا خواهد کرد، زیرا این کشور قصد دارد پرسنل نیرو‌های دفاع از خود نیروی دریایی ژاپن را برای تأمین امنیت ناوبری کشتی‌های تجاری به مناطقی غیر از تنگه هرمز اعزام کند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیرو‌های مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه گذشته در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپاد‌های وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه آمریکا بامداد امروز چهارشنبه ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 18 دی 1398 ، کدخبر: 83625471 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین